eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondoprostowacz z Radomia :P › Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
  • Data: 2014-06-03 15:41:17
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tue, 3 Jun 2014 14:05:00 +0200, MichaelData(R)

    >>> Ok, zatem (jesli mozesz) skomentuj taką sytuację. Czerwony czy niebieski
    >>> (Matrix:) Kto zawinił i dlaczego?
    >>> www.ognik.com/22.jpg sorry za "krzywe" ale robiłem 'toczpadem' :/
    >> Czerwony zawinił, bo skręca na skrzyżowaniu w prawo z lewego pasa gdy na
    >> prawym niewyznaczonym pasie znajduje się inny pojazd. Czyli łamie Art.
    >> 22.2. przy jednoczesnym niezachowaniu ostrożności którą nań narzuca Art.
    >> 22.4.
    > Dokładnie taką sama sytuację mamy na omawianym rondzie :)

    Nie. Wyprostowałeś rondo czego w rzeczywistości zrobić się nie da, z
    obszaru skrzyżowania zrobiłeś drogę jednokierunkową (sic!), a z
    poszczególnych wjazdów/zjazdów odrębne skrzyzowania. Jesteś w martwym
    punkcie -- wiem, bo już w nim kiedyś byłem.

    >>> Jakby co, to własnie "wycinek" omawianego ronda, tyle że sobie
    >>> "wyprostowałem".
    >> No, dlatego właśnie jesteś "rondoprostowaczem" jak i ja byłem parę lat
    >> temu i też takie głupkowate rysuneczki robiłem. :> Oj, tak. Wstydzę się,
    >> wstydzę, choć moje były dużo ładniejsze. ;>
    > Toczpadem?

    Znowu skupiłeś się na najmniej istotnym elemencie mojej wypowiedzi. :P

    >> Rzecz polegała na tym, że przy rysowaniu i próbach "rondoprostowania" nie
    >> znałem przepisów szczegółowych, tak samo jak i ty ich teraz zapewne nie
    >> znasz -- dlatego się tymi rysunkami podpierasz i myślisz, że jednak masz
    >> rację. :P
    > To moze przybliż mi te przepisy szczegółowe? Jakoś nie moge ich odnaleźć :/

    http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-220-2181

    Powyżej masz wszelkie przepisy szczegółowe odnośnie znaków -- co dostałeś
    zapewne w pigułce na kursie pomijając w opisach mniej istotne szczegóły, a
    które w zamian uczyli Cię (nas?) w praktyce (typu obieranie właściwego toru
    jazdy przy manewrach na skrzyżowaniach etc.), w tym także (mało istotną na
    codzień) definicję obszaru skrzyżowania (Zal.3.2 w którym jest jak się ten
    obszar wyznacza) i mnóstwo innych ciekawych informacji. :P Jak już
    przeczytasz i zobaczysz jak się to robi, zrób to na skrzyżowaniu o ruchu
    okrężnym tak, żeby się nie wyłamywało z definicji jak to się dzieje obecnie
    u ciebie (na rysunkach) i w teorii.

    >>> 500m jest tylko dlatego abyś nie kombinował
    >>> z długością drogi tylko trzymał się przepisów :)
    >> Wg przepisów, przy takiej odległości, kolejne skrzyżowanie powinno być
    >> ponownie oznaczone znakami -- stanowią o tym przepisy szczegółowe -- w
    >> związku z tym dlaczego u ciebie nie jest oznaczone tylko stoi takie łyse i
    >> wygląda jak równorzędne a wcześniej nie ma nawet odwołania pierwszeństwa?
    >> :P Na inżyniera ruchu nie startuj, bo jeszcze będziesz robić podobne
    >> "ronda" jak to w Głogowie. :>
    > ...hmm, bo to jest droga jednokierunkowa?

    Na twoim szkicu jest droga jednokierunkowa, dlatego taki wynik stłuczki a
    nie inny.

    Natomiast to z czego tworzysz tą swoją drogę jednokierunkową na rondzie to
    w rzeczywistości jest nienaruszalny (jak na skrzyżowaniu "kwadratowym")
    OBSZAR SKRZYŻOWANIA, na którym dla bezpieczeństwa i płynności ruchu
    wlepiono rondel i nakazano go objechać tylko i wyłącznie po to, by
    wyeliminować kolizyjność przy skrętach w lewo. Uświadom sobie w końcu ten
    prosty fakt i nie kombinuj bardziej niż to dopuszczone w przepisach.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: