-
Data: 2014-06-03 17:02:48
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: MichaelData(R) <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Myjk wydumał(a) w news:2t01h9f6p8x7.dlg@myjk.org :
> Tue, 3 Jun 2014 14:05:00 +0200, MichaelData(R)
>>>> Ok, zatem (jesli mozesz) skomentuj taką sytuację. Czerwony czy
>>>> niebieski (Matrix:) Kto zawinił i dlaczego?
>>>> www.ognik.com/22.jpg sorry za "krzywe" ale robiłem 'toczpadem' :/
>>> Czerwony zawinił, bo skręca na skrzyżowaniu w prawo z lewego pasa gdy na
>>> prawym niewyznaczonym pasie znajduje się inny pojazd. Czyli łamie Art.
>>> 22.2. przy jednoczesnym niezachowaniu ostrożności którą nań narzuca Art.
>>> 22.4.
>> Dokładnie taką sama sytuację mamy na omawianym rondzie :)
> Nie. Wyprostowałeś rondo czego w rzeczywistości zrobić się nie da, z
> obszaru skrzyżowania zrobiłeś drogę jednokierunkową (sic!), a z
> poszczególnych wjazdów/zjazdów odrębne skrzyzowania. Jesteś w martwym
> punkcie -- wiem, bo już w nim kiedyś byłem.
>>>> Jakby co, to własnie "wycinek" omawianego ronda, tyle że sobie
>>>> "wyprostowałem".
>>> No, dlatego właśnie jesteś "rondoprostowaczem" jak i ja byłem parę lat
>>> temu i też takie głupkowate rysuneczki robiłem. :> Oj, tak. Wstydzę się,
>>> wstydzę, choć moje były dużo ładniejsze. ;>
>> Toczpadem?
> Znowu skupiłeś się na najmniej istotnym elemencie mojej wypowiedzi. :P
>>> Rzecz polegała na tym, że przy rysowaniu i próbach
>>> "rondoprostowania" nie znałem przepisów szczegółowych, tak samo jak
>>> i ty ich teraz zapewne nie znasz -- dlatego się tymi rysunkami
>>> podpierasz i myślisz, że jednak masz rację. :P
>> To moze przybliż mi te przepisy szczegółowe? Jakoś nie moge ich
>> odnaleźć :/
> http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-220-2181
> Powyżej masz wszelkie przepisy szczegółowe odnośnie znaków -- co dostałeś
> zapewne w pigułce na kursie pomijając w opisach mniej istotne szczegóły, a
> które w zamian uczyli Cię (nas?) w praktyce (typu obieranie właściwego
> toru jazdy przy manewrach na skrzyżowaniach etc.), w tym także (mało
> istotną na codzień) definicję obszaru skrzyżowania (Zal.3.2 w którym
> jest jak się ten obszar wyznacza) i mnóstwo innych ciekawych informacji.
Przecież tam nie ma kto komu i dlaczego? Tam jest o znakach, pasach i
światełkach a nie o tym o czym piszemy :>...czyli o PORD! Tutaj masz linka,
gdybys szukał:
http://kodeks-drogowy.org/
No ok. Jak to sie zatem ma do wypowiedzi (uwaga!)
Komisarza Jarosława Mazeka z Biura Ruchu Drogowego KGP, który rzecze:
"W przypadku zjeżdżania z pasa wewnętrznego do wyjazdu z ronda, przepisy są
jasne, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się już na pasie
zewnętrznym. Stąd dla bezpieczeństwa należy taki manewr wykonać w
odpowiedniej odległości przed zjazdem, a nie w ostatniej chwili, praktycznie
na wysokości zjazdu. Nawet jeżeli miałoby to spowolnić ruch na zajmowanym
pasie ruchu jest dużo bezpieczniejsze niż wykonywanie gwałtownych, czyli
zaskakujących innych uczestników ruchu manewrów."
Czytaj więcej na:
http://www.autocentrum.pl/projekt50kmh/objezdzanie-r
ond-skrajnym-prawym-pasem/#ixzz33aQRnQCk
> :P Jak już przeczytasz i zobaczysz jak się to robi, zrób to na
> skrzyżowaniu o ruchu okrężnym tak, żeby się nie wyłamywało z definicji
> jak to się dzieje obecnie u ciebie (na rysunkach) i w teorii.
Nic sie nie wyłamuje:) To Ty tworzysz nowe prawo. Udowodnić? OK.
Podobna sytuacja, tyle że JEDNYM wjzadem (dwupasmowym) jadą dwa pojazdy obok
siebie. Pojazd jadący po prawej zajeżdża droge pojazdowi po lewej stronie
zmieniajac nagle pas ruchu i dochodzi do kolizji. Tu Ci pasuje że wina jest
tego z prawej. Prawda? OK
Sytuacja do omawianego ronda już wydaje Ci się inna i odwracasz
"pierwszenstwo" ale TYLKO do wjazdu POPRZEDZAJĄCEGO wjazd (Mitsu). Jaki tu
jest problem? Ano taki że trzeba najpierw z lotu ptaka obserwowac rondo aby
dojść KTO i GDZIE wjechał pierwszy i dalczego zajął pas wewnętrzny. Bzdura
TOTALNA bo absolutnie nie do zrealizowania w praktyce z miliona powodów.
Teraz uwazaj: Nie masz ŻADNEGO przepisu aby udowodnić swoja rację dla
pierwszeństwa pojazdu, który wjeżdża wjazdem wczesniejszym ale tylko o JEDEN
wjazd wstecz, co próbujesz tutaj imputować. Nastepny dowód? Proszsz:
"Nagminne jest zjeżdżanie z ronda z wewnętrznego pasa (lewego) w prawo nie
zważając na inne pojazdy. Niestety to błąd! Podczas manewru zmiany pasa
ruchu należy ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się pasem, na który
chcemy wjechać, lub który chcemy przeciąć - wyjaśnia Krzysztof Burdak, szef
krakowskiej drogówki"
http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7104508,Rondo___idea_j
est_prosta.html i tutaj
tez niedobry policjant, jest przeciwko tobie i PORD :>
>>>> 500m jest tylko dlatego abyś nie kombinował
>>>> z długością drogi tylko trzymał się przepisów :)
>>> Wg przepisów, przy takiej odległości, kolejne skrzyżowanie powinno być
>>> ponownie oznaczone znakami -- stanowią o tym przepisy szczegółowe -- w
>>> związku z tym dlaczego u ciebie nie jest oznaczone tylko stoi takie
>>> łyse i wygląda jak równorzędne a wcześniej nie ma nawet odwołania
>>> pierwszeństwa? :P Na inżyniera ruchu nie startuj, bo jeszcze
>>> będziesz robić podobne "ronda" jak to w Głogowie. :>
>> ...hmm, bo to jest droga jednokierunkowa?
> Na twoim szkicu jest droga jednokierunkowa, dlatego taki wynik stłuczki a
> nie inny.
> Natomiast to z czego tworzysz tą swoją drogę jednokierunkową na rondzie to
> w rzeczywistości jest nienaruszalny (jak na skrzyżowaniu "kwadratowym")
> OBSZAR SKRZYŻOWANIA, na którym dla bezpieczeństwa i płynności ruchu
> wlepiono rondel i nakazano go objechać tylko i wyłącznie po to, by
> wyeliminować kolizyjność przy skrętach w lewo. Uświadom sobie w końcu ten
> prosty fakt i nie kombinuj bardziej niż to dopuszczone w przepisach.
Drogi kolego, (juz to napisałem) bijesz sie ciagle z faktem zmiany PASA
ruchu przez BMW, który w miejscu kolizji miał OBOWIAZEK ustąpic
pierwszeństwa przejazdu pojazdom poruszajacym sie po prawym pasie, zgodnie z
art 22(!). Znajdź mi zatem JEDNĄ wypowiedź osoby kompetentnej(oprócz
rozpoczynajacej wątek sprawy), która przyjmie twój punkt widzenia i jest
zgodna z PORD.
BTW, YT (filmy)czy wszelakie wypowiedzi, instruktorzy itd, WSZYSCY zgodnie
twierdzą że to co piszesz jest nieprawidłowe. Brniesz dalej. Dla mnie EOT bo
jak sam zanaczyłeś nie miałes kolizji z powodów kultury i wyrozumiałosci.
Jak dla mnie, to tez dobry powód aby kolizji uniknąć. Jak to sobie
tłumaczysz jest w sumie nieistotne najwazniejsze że ustepujesz
"prawojezdnym" szaleńcom i nie dochodzi do kolizji a sam bedąc na prawym
pasie ustępujesz zajeżdżającym Tobie drogę. Prawdopodobie zawsze tak będzie
i w Twoim przypadku nikt tego nie zmieni...
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
Następne wpisy z tego wątku
- 03.06.14 17:19 LEPEK
- 03.06.14 17:23 LEPEK
- 03.06.14 20:20 the_foe
- 03.06.14 20:36 the_foe
- 03.06.14 20:46 J.F.
- 03.06.14 22:39 Shrek
- 03.06.14 23:24 PlaMa
- 03.06.14 23:33 PlaMa
- 03.06.14 23:43 PlaMa
- 03.06.14 23:55 PlaMa
- 04.06.14 00:02 masti
- 04.06.14 00:02 MichaelData(R)
- 04.06.14 00:25 PlaMa
- 04.06.14 07:42 Myjk
- 04.06.14 07:49 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów