eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondoprostowacz z Radomia :PRe: Rondoprostowacz z Radomia :P
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.rip
    co.com!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!f
    eed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.
    neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.n
    eostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <3...@m...org> <o...@h...linksys>
    <t...@m...org> <o...@h...linksys>
    <5...@m...org> <o...@h...linksys>
    Date: Fri, 30 May 2014 10:38:29 +0200
    Message-ID: <1tbgmky8qf2wg$.dlg@myjk.org>
    Lines: 38
    NNTP-Posting-Host: 83.12.187.189
    X-Trace: 1401439109 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2230 83.12.187.189:50701
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2848
    X-Received-Body-CRC: 4121445537
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534265
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 28 May 2014 14:41:15 +0200, SW3

    > No właśnie nie jest. Przy wjeździe jest jednakowo - trzeba ustąpić tym,
    > którzy są na rondzie. Ale potem na rondzie turbinowym ten, kto zajął
    > właściwy pas przed wjazdem, jedzie sobie tym pasem aż do zjazdu
    > i nie musi nikomu ustępować.

    Na "zwykłym" okrężnym też tak jest -- w tym rzecz! Zabraniają tego co
    prawda nie linie ciągłe i geometria (jak na turbinówce), tylko przepisy
    ogólne. Ale rondoprotowacze mają skrzywione pojęcie o tym skrzyżowaniu
    (traktują obwiednię jako niezależną drogę, zjazdy i wjazdy jako
    skrzyżowania), w związku z tym przepisy ogólne lądują u nich w tyłku --
    stąd problem powstaje jak ktoś sobie ubzdura, że może bezkarnie jeździć po
    rondzie w kółko -- i to zewnętrznym pasem. A przecież NIE MOŻE.

    Generalnie turbinówki to fajne i bezpieczne rozwiązanie -- wymyślone i
    tworzone w sumie dla debili którzy nie potrafią jeździć po "klasycznych"
    rondach i muszą być pokieorwani strzałkami, liniami ciągłymi przez całe
    skrzyżowanie żeby nie przyszło im do głowy kręcić się w kółko albo nie
    skręcać w lewo z prawego pasa przed skrzyżowaniem.

    > Na zwykłym jak ktoś postanowi jeździć naokoło
    > zewnętrznym pasem to mu trzeba ustąpić.

    Cóż, idiotów nie brakuje -- ale w przypadku kolizji warto z takimi
    powalczyć przed sądem. Inaczej, co widać po tym wątku, się nie nauczą
    szacunku dla innych.

    > Chyba jazda danym pasem jest prostszym zadaniem niż zmiana pasa :)

    Niewątpliwie. I pomyśleć że wszystkie te problemy są przez kawałek rondla
    na środku skrzyżowania i niewielkim zagięciu toru jazdy. :/ Inaczej nie
    wiem jak wyjaśnić że na turbinówce i na wszelkich innych "kwadratowych"
    skrzyżowaniach idzie w zasadzie wszystko bez problemu, a tutaj taki bajzel
    i kombinacje alpejskie...

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: