    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 27 May 2014 19:46:04 +0200

    Tue, 27 May 2014 14:48:32 +0200, szerszen

    > Mam praktycznie pewność, że nie nastąpiło wymuszenie pierwszeństwa.

    Oj, będę się powtarzać, ale skoro nie nastąpiło wymuszenie, to jakim cudem
    doszło do kolizji?

    > Wtedy do kolizji doszłoby przy wjeździe na rodno.

    Nie, ponieważ wiele zależy od położenia pojazdów, prędkości, próby
    uniknięcia kolizji w punkcie wymuszenia, etc. Dla ciebie wszystko jest
    zero-jedynkowe.

    > Przypominam, bo nie dostrzegasz tego, że do kolizji doszło kiedy oba
    > pojazdy były na rondzie i doszło do niej podczas zmiany pasa ruchu z
    > wewnętrznego na zewnętrzny i próbie opuszczenia ronda.

    Dziękuję za przypomnienie, ale powtarzanie tego w kółko nie złamie faktów.

    > Ok, ty nieprostowaczu rond.
    > Skoro jesteśmy tacy dosłowno, z definicji znaku wynika, że dotyczy on
    > drogi, najbliższej jezdni, nigdzie nie jest napisane że dotyczy "obszaru
    > skrzyżowania" jak próbujesz to imputować.

    Błagam...

    > Zatem jak mam skrzyżowanie typu T, to kiedy to pierwszeństwo "mija"?

    To ty napisz lepiej kiedy mija, wszak to ty twierdzisz że dotyczy tylko
    WJAZDU na skrzyżowanie -- gdziekolwiek to jest -- a parę metrów dalej to
    już nie wymuszenie, bo rzekomo już na "zjeździe".

    > Po dojeździe do kolejnego skrzyżowania, po zajęciu miejsca na drodze
    > uprzywilejowanej, czy może dopiero po iluś kilometrach poruszania się
    > nią?

    Jak już pisałem w drugim akapicie, zależy to od dopuszczalnej prędkości,
    prędkości faktycznej pojazdu wymuszanego, gdzie się znajduje w momencie
    wymuszenia, jakie reakcje podejmuje, etc. W żadnym wypadku jednak nie da
    się stwierdzić, że pierwszeństwa trzeba udzielić tylko na "wjeździe" a 2
    metry (a może 4, a może 10?) dalej to już nie jest "wjazd" (a jeśli 15m
    dalej to nawet nie zjazd, bo już dawno będzie za obszarem skrzyżowania)
    więc jak tam się dostanie strzała to już się jest niewinnym, bo się miało
    przecież swój pas i "pierwszeństwo".

    --
    Pozdor Myjk