  • 661. Data: 2014-12-15 23:49:40
    Temat: Re: Rondoprostowacz .... turbinowe i klasyczne.
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 23:39:40 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> [...]
    ps.com...

> [...]
    albo konieczność zmiany pasa na wewnętrzny i daje > bezkolizyjny zjazd z pasa
    środkowego to znaczy że tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen

    > na turbinowym to nie ma wenętrznego. OD tego trzeba zacząć.
    > Jechać tak jak prowadzą pasy.
    >
    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    A te pasy to ograniczone są płotem, barierkami czy namalowane?

  • 662. Data: 2014-12-15 23:51:16
    Temat: Re: Rondoprostowacz ... turbinowe, klasyczne.
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 23:42:00 UTC+1 użytkownik Jankol napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Wyszło na to, że to ty jesteś ślepy, bo nie widzisz oznakowania pionowego.

    każdych warunkach. O 17 było turbinowe.O 17 15 > zaczął padać śnieg i zasłonił w
    przeciągu 15 minut oznakowanie. Według Ciebie takie zasypane rondo stanie się zwykłym
    rondem
    według Ciebie turbinowe? Otóż nie.

    > Rondo turbinowe zostało zasypane śniegiem, piachem, wylała się na niego cysterna
    farby i zastygła,
    > parę gruszek betonu zderzyło się i wylało,
    > ale ono jest nadal turbinowe, bo nikt i nic nie wyrwało oznakowania pionowego
    dotyczącego pasów.

    najpierw policjanci z artykułu zaproponowali
    powołał biegłego który również stwierdził że jest wina

    a jak wiatr wyrwał oznakowanie pionowe?

  • 663. Data: 2014-12-16 00:47:39
    Temat: Re: Rondoprostowacz .... turbinowe.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > na turbinowym to nie ma wenętrznego. OD tego trzeba zacząć.

    Jest ruch dookoła, to jest i pas wewnętrzny.

  • 664. Data: 2014-12-16 08:10:20
    Temat: Re: Rondo ...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Dec 2014 12:19:46 +0000 (UTC), masti

    > bzdura. W przypadku ronda turbinowego jazda wokół wymaga zmiany pasa,
    > o ile są linie przerywane.

    To jest ta twoja jazda zgodnie z przepisami? ROTFL Przyznajesz się do tego,
    że nie tylko przepisy ogólne PORD masz w dupie, ale także znaki drogowe,
    ignorancie.

    Po to są strzałki kierunkowe i wyznaczone pasy PRZED i często NA
    skrzyżowaniu, żeby się do nich stosować, a nie robić co się podoba
    generujac tym samym burdel na drodze. Bo rzekomo można.

    Obszar skrzyżowania ma to do siebie, że nie zawsze można namalować linie
    ciągłe, bo to uniemożliwiłoby ruch z innych i w innych kierunkach -- ale z
    pewnością brak linii nie upoważnia do takiej jazdy jak ty ją przedstawiasz,
    trollu drogowy.

    Borze, i z takimi oto właśnie trzeba się znajdować na drodze.

    > Więc ewentualna wina jadącego zewnetrznym bedzie związana nie z
    > jazdą pasem zewnetrznym, bo takeigo nie ma, a nieustapieniem
    > pierwszeństwa przy zmianie pasa bądź rzekroczeniu linii ciągłej.

    Nudny jesteś jak anacron z radarami.

    --
    Pozdor Myjk

  • 665. Data: 2014-12-16 08:18:49
    Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Dec 2014 22:25:22 +0100, Jankol

    > Zjazd z ronda JEST zmianą kierunku, bo jadę wokół ronda

    Jazda "wokół ronda" to jest część manewru zmiany kierunku (lub nie, jeśli
    jedziesz prosto przez skrzyżowanie). Więc sam zjazd NIE JEST zmianą
    kierunku.

    > i teraz mam wybór : albo jechać dalej dookoła (jeden kierunek),
    > albo skręcić w prawo (drugi kierunek), czyli jest zmiana kierunku ruchu.
    > Nie jadę dalej dookoła, tylko jadę w prawo.

    Przestań przynudzać. Tam nie ma żadnej dorgi jednokierunkowej.. Weź to w
    końcu zaakceptuj, zaglądając do definicji skrzyżowania i przepisów
    szczegółowych gdzie jest definicja obszaru skrzyżowania i nawet rysunek.
    Pytam ponownie, czy zajrzałeś juz do tych przepisów? Jakie masz wnioski?

    > Wszystko jest jasne.

    To czemu piszesz, że możesz, ale nie musisz, skoro przepis mówi wyraźnie,
    że MUSISZ?

    > Świetnie, to teraz zastosuj to do jazdy po rondzie zgodnie z art. 22 PoRD.

    No przecież stosuję, tak samo jak na każdym innym skrzyżowaniu. Różnica
    jest taka, że na "kwadratowym" nie ma wyspy, którą muszę ominąć żeby sobie
    miski olejowej nie zniszczyć, zgodnie z tym co pokazuje znak C-12. Czego
    znowu nie rozumiesz?

    --
    Pozdor Myjk

  • 666. Data: 2014-12-16 09:52:00
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Dec 2014 08:20:16 -0800 (PST)
    k...@g...com wrote:

    > Jakie to są te normalne przepisy o zmianie pasa na rondzie?

    Takie same jak gdzie indziej, pierwszeństwo ma ten który jedzie swoim
    pasem, a ustąpić ma ten, co ten pas zmienia. Proste i nieskomplikowane.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 667. Data: 2014-12-16 09:56:32
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Dec 2014 08:10:20 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Po to są strzałki kierunkowe i wyznaczone pasy PRZED i często NA
    > skrzyżowaniu, żeby się do nich stosować, a nie robić co się podoba
    > generujac tym samym burdel na drodze.

    A jak nie ma? Jak masz dwa pasy dochodzące bez innych znaków poziomych,
    tylko przed wiazdem C12 + A7 to co, nie wiesz już jak masz jechać i
    nagle zaczynają obowiązywać inne przepisy?

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 668. Data: 2014-12-16 11:16:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Dec 2014 09:56:32 +0100, szerszen

    > A jak nie ma?

    Odnosiłem się do konkretnej sytuacji, gdy te strzałki jednak SĄ -- bo o tym
    pisał masti, wielki kierowca, twierdząc, że może i ma te znaki w tyłku.

    > Jak masz dwa pasy dochodzące bez innych znaków poziomych,
    > tylko przed wiazdem C12 + A7 to co, nie wiesz już jak
    > masz jechać i nagle zaczynają obowiązywać inne przepisy?

    Ja wiem jak jechać. Zgodnie z przepisami ogólnymi, jak na każdym innym
    skrzyżowniu, na podstawie PORD Art. 22. masti standardowo nie wie, bo lubi
    się kręcić po rondzie jak kretyn i to zewnętrznym pasem. Ale wcale się nie
    dziwię po tym występie o ignorowaniu przepisów szczegółowych.

    --
    Pozdor Myjk

  • 669. Data: 2014-12-16 11:30:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    środkowego to znaczy że tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen

    > A te pasy to ograniczone są płotem, barierkami czy namalowane?

    dla Ciebie to powinny mieć postać muru jak na granicy
    izraelsko-palestyńskiej z samopałami. A i tak będziesz twierdził, że
    mozna ich nie zauważyć

  • 670. Data: 2014-12-16 11:32:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jankol wrote:

    > Jest ruch dookoła, to jest i pas wewnętrzny.

    pokaż jak przejechać naokoło rondo turninowe bez zmiany pasa
    dla ułatwienia przykład
    http://u.42.pl/53HO