    From: MichaelData(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <lm0eh2$pp$1@usenet.news.interia.pl> <w...@m...org>
    <547ed1bc$0$2654$65785112@news.neostrada.pl>
    <1if8tiedqpqb5$.dlg@myjk.org> <m5vovs$8fu$1@dont-email.me>
    <1b9m43ed8pyq9$.dlg@myjk.org>
    <5486ae70$0$21561$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <54885515$0$22790$65785112@news.neostrada.pl>
    <5488960e$0$2143$65785112@news.neostrada.pl> <wezljmhnoylu$.dlg@myjk.org>
    <5488bd41$0$2661$65785112@news.neostrada.pl> <5q7kmk0pm2ms$.dlg@myjk.org>
    <548bd6de$1$2644$65785112@news.neostrada.pl> <9...@m...org>
    <m6hdf7$gds$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@g...com>
    <m6hl30$9um$1@mx1.internetia.pl>
    <c...@g...com>
    Subject: Re: Rondo, zmiana kierunku.
    Date: Sat, 13 Dec 2014 22:53:50 +0100

    k...@g...com wydumał(a) w
    news:cdc10111-fe4f-4311-b580-6a90ee80f594@googlegrou
    ps.com :
    [...]

    Tnij ptaszku cytaty, bo wysyłając taki bajzel i zostawiając mi "sprzątanie"
    wychodzisz na ignoranta estetycznego, ze o umysłowym nie wspomnę (merytoryka i
    zrozumienie).

    > I z tego artykułu co się temat na 25 stron zrobił tępy jest jeszcze
    > sędzia, rzeczoznawca, policjanci co zapewne chcieli załatwić sprawę
    > mandatem. Tylko kurwa Ty jesteś mądry. Celem rond jest usprawnienie ruchu.
    > Możliwe jest to tylko wtedy jak pojazd wjeżdżający prawym pasem albo
    > zjedzie pierwszym zjazdem albo wjedzie na pas wewnętrzny.

    Ponieważ NIGDZIE ni podałeś żadnego przepisu, numeru ustawy czy czegokolwiek co jest
    zgodne z PRAWEM, cała twoja wypowiedź jest o kant dupy rozbita. Nie dysponujesz żadną
    podstawą prawną na udowodnienie swojej tezy. Ja zawarłem linki, numery art itp, które
    sa zgodne z obowiazujacym prawem. Żebyś jeszcze lepiej mógł zrozumieć iż piszę
    zgodnie z prawem to proponuję abyś zgłębił ponizszy tekst oparty nie o twoje i Myjka
    "widzimisię" lecz PRAWO jako PODSTAWA do dyskusji. Wszelakie tezy, niezgodne wsadź
    sobie... albo zacytuj (PODAJ LINKIEM) odpowiednie art/paragr/ustawy abym dał wiarę
    PRAWU a nie jakiemuś kurakowi :)
    Cytat:
    "Witam wszystkich. Zajmuję się problematyką nakazanego znakiem C-12 "ruchu okrężnego"
    i z uwagą śledzę różne fora zajmujące się tym problemem. Z całą odpowiedzialnością
    mogę wyjaśnić zasady "ruchu okrężnego" w rozumienie znaku nakazu C-12, odpowiednika
    znaku D,3 wg Konwencji wiedeńskiej, której Polska jest sygnatariuszem.

    Jeżeli na wlotach nie ma segregacji kierunkowej (strzałek kierunkowych) ale stoją
    znaki C-12 (z A-7 lub bez) to takie rondo jest ustawowym "skrzyżowaniem o ruchu
    okrężnym", na którym należy, z mocy prawa, poruszać się okrężnie prawym pasem ruchu,
    nawet gdy nie jest on wyznaczony, bez włączonego kierunkowskazu zarówno przed
    wjazdem, jak i w trakcie nakazanej jazdy okrężnej. Jazda prawym pasem ruchu na "lewą"
    stronę skrzyżowania nie jest niedozwolonym skrętem w lewo z prawego pasa ruchu, lecz
    kierunkowo neutralną jazdą okrężną. Opuszczenie takiego ronda wymaga zaprzestania
    jazdy okrężnej i skrętu w prawo w dowolnie wybrany zjazd. Jeśli droga zjazdowa ma dwa
    pasy ruchu to można przy tym skręcie zająć na niej także lewy pas ruchu. Używanie
    wewnętrznego pasa ruchu na jezdni ronda, służącego do zwiększenia przepustowości
    skrzyżowania, powinno być ograniczone do niezbędnego minimum, tak jak ma to miejsce
    na normalnej jednokierunkowej drodze. Zjazd ze "skrzyżowania o ruchu okrężnym"
    dozwolony jest tylko z prawego pasa ruchu, chyba, że znaki pozwalają na skręt w prawo
    z obu pasów ruchu (okrężnie zorganizowane ronda turbinowe lub inne okrężne z
    zachowaniem zasad art.22.3 zdanie drugie). Jeżeli na jezdni nie wyznaczono pasów
    ruchu nie wolno wyprzedzać z prawej strony. Znak A-7 dotyczy tylko najbliższej jezdni
    (wlotowego ustawowego skrzyżowania typu T), a nie całego "skrzyżowania o ruchu
    okrężnym". Ustawowego "skrzyżowania o ruchu okrężnym", jako całości, dotyczy tylko
    znak C-12, którego nakaz każe poruszać się na tak oznakowanym obiekcie jedynie
    okrężnie, bez prawa wyboru innego sposobu poruszania się.

    "Skrzyżowaniem o ruchu okrężnym" może być zwykłe ustawowe skrzyżowanie dróg typu X, T
    lub Y, tyle tylko, że z wysepką, klasyczne okrągłe lub owalne "rondo" oraz każde inne
    skrzyżowanie w formie placu o dowolnym kształcie i wielkości, nawet z przystankami i
    parkingami dla samochodów, na których to znakami C-12 ustawodawca nakazał poruszanie
    się po okrężnie biegnących pasach ruchu. Wszystkie pozostałe zasady ruchu (ruch
    prawostronny, zmiany pasa ruchu, wyprzedzanie, sygnalizowanie zamiarów i skręty)
    opisuje ustawa Prawo o ruchu drogowym, co zadaje kłam twierdzeniom, że na ten temat
    prawo milczy. No i na koniec, by zadać kłam twierdzeniom niedouczonych autorów
    książek, instruktorów OSK i egzaminatorom WORD, że ustawowe "skrzyżowanie o ruchu
    okrężnym" to zwykłe kierunkowe skrzyżowanie, zapraszam na Główny Rynek w Krakowie,
    Plac 1ooo-lecia w Siedlcach i Plac Pułaskiego w Olsztynie na których obowiązuje
    nakazany znakami C-12 "ruch okrężny".

    Reszta w linku (dodatkowe wyjasnienia)
    http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/576275-rondo-
    poczatek-sporu-z-policja-3.html