  • Data: 2014-12-14 22:20:06
    Temat: Re: Rondo ...
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 21:39:10 UTC+1 użytkownik P.B. napisał:
> [...]
    trzeci pas żeby zwiększyć przepustowość. Nie tworzono nowych przepisów żeby je
    oznakować. Oznakowano je zgodnie z obowiązującymi. Oznakowanie poziome nakazuje
    pewne zachowania na takim rondzie. Oznakowanie poziome jest nietrwałe i w pewnych
    okolicznościach może być nieczytelne. Jeśli jest nieczytelne to nie zmienia to faktu
    że takie rondo dalej jest rondem turbinowym i obowiązują na nim przepisy ogólne.
    Zwłaszcza że żadnych szczegółowych dotyczących takich rond nie ma. Jeśli rondo
    turbinowe wymusza dla pasa zewnętrznego zjazd pierwszym zjazdem albo konieczność
    zmiany pasa na wewnętrzny i daje bezkolizyjny zjazd z pasa środkowego to znaczy że
    tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen

    > Pieprzysz jak potłuczony. Najsłynniejsze rondo turbinowe w Gdańsku ma dwa
    > pasy i niezwykle trwałe oznakowanie poziome wykonane z kostki granitowej.
    > Jazda po nim ma się nijak do jazdy po zwykłym rondzie:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@54.3650661,18.4914378,12
    2m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Przemek

    Chyba ślepy jesteś jak nie widzisz oznakowania na tym rondzie. Może być oznakowanie
    niezwykle trwałe ale nie ma gwarancji że będzie czytelne w każdych warunkach. O 17
    było turbinowe.O 17 15 zaczął padać śnieg i zasłonił w przeciągu 15 minut
    oznakowanie. Według Ciebie takie zasypane rondo stanie się zwykłym rondem które można
    objeżdżać po zewnętrznym pasie? A o 19 uprzątnęli śnieg i znowu jest według Ciebie
    turbinowe? Otóż nie. Jedna z ważnych zasad poruszania się po rondzie, bez względu na
    jego nazwę, jest zasada nie objeżdżania każdego ronda po zewnętrznym pasie. Zgodnie z
    tą zasadą najpierw policjanci z artykułu zaproponowali mandat temu co objeżdżał. Ten
    się nie zgodził i sprawa trafiła do sądu. Sąd powołał biegłego który również
    stwierdził że jest wina tego co objeżdżał. To ja mam rację a Ty pierdolisz jak
    potłuczony. I jeszcze dajesz w linku przykład ze to ja mam rację.