  • 61. Data: 2013-12-06 14:03:56
    Temat: Re: Rondo? Nie dla idiotów!
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2013 08:05:11 +0100, Myjk napisał(a):

    > Fri, 6 Dec 2013 01:44:52 +0100, mlodz
    > Nie wiem jak się sygnalizuje głupie manewry -- nie stosuję takich.

    Więc powiadasz, że nie potrafisz poprawnie zasygnalizować dopuszczalnego
    manewru? A jeśli rzeczywistość nie zgadza się z teorią, tym gorzej dla
    rzeczywistości? Coś mi się wydaje, że to jednak twoja teoria jest do
    bani.

  • 62. Data: 2013-12-06 15:14:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 6 Dec 2013 14:03:56 +0100, mlodz

    > Więc powiadasz, że nie potrafisz poprawnie
    > zasygnalizować dopuszczalnego manewru?

    Wyjaśnij najpierw, który to ten "dopuszczalny manewr" -- bo jeśli piszesz o
    kręceniu się w kółko po skrzyżowaniu tylko po to by sprawdzić co ci rzęzi w
    kole, to i pewnie nie będziesz widział nic dziwnego w paleniu gumy na
    środku skrzyżowania -- niby manewr dopuszczalny, nie?

    > A jeśli rzeczywistość nie zgadza się z teorią, tym gorzej dla
    > rzeczywistości?

    Jak wolisz pomijać rzeczywistość, przepisy i taplać się w absurdach w celu
    udowodnienia swojej "teorii", to z pewnością do niczego nie dojdziesz.

    > Coś mi się wydaje, że to jednak twoja teoria jest do bani.

    Ponieważ nie utrudniam innym jazdy? Jak mam problem z samochodem, to jade
    do mechanika, a nie kręcę się jak idiota po rondzie. Jednak jeśli już
    miałbym popełniać taką głupotę na drodze, to zarówno moje ustawienie do
    tego głupkowatego "manewru", jak i sygnalizacja byłaby taka jak do
    zawracania.

    --
    Pozdor Myjk

  • 63. Data: 2013-12-06 15:24:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 6 Dec 2013 11:58:41 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Kierunkowskazy służą do wyraźnego sygnalizowania zamiaru
    > wszelkich manewrów, również tych głupich.

    W pierwszych paragrafach PoRD są zawarte zapisy, które wykluczają robienie
    głupot na drodze. Jak ktoś jednak lubi robić sobie i innym psikusy, to
    niech się gimnastykuje z kierunkowskazami -- jeśli myśli że go to
    jakkolwiek zbawi.

    Dyskutujmy zatem jak należy jeździć WŁAŚCIWIE od deski do deski, albo nie
    dyskutujmy wcale -- obecnie niektórzy zaczynają już wchodzić w opary
    absurdu aby cośtam udowodnić.

    --
    Pozdor Myjk

  • 64. Data: 2013-12-07 09:48:37
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2013 15:14:59 +0100, Myjk napisał(a):

    > Fri, 6 Dec 2013 14:03:56 +0100, mlodz
    > Wyjaśnij najpierw, który to ten "dopuszczalny manewr"

    Dzieciom czasem warto coś wyjaśniać po kilka razy, żeby zrozumiały.
    Zakładam, że jesteś dorosły, zatem na pewne rzeczy jest już za późno.

    > Jak wolisz pomijać rzeczywistość, przepisy i taplać się w absurdach w celu
    > udowodnienia swojej "teorii", to z pewnością do niczego nie dojdziesz.

    Najpierw utrzymywałeś, że Gotfryd, napisał coś zupełnie innego niż
    napisał w rzeczywistości, teraz twierdzisz, że ja tutaj sformułowałem
    jakąś "teorię"... może lepiej będzie jeżeli tę dyskusję będziesz
    kontynuował przed lustrem?

    > Ponieważ nie utrudniam innym jazdy? Jak mam problem z samochodem, to jade
    > do mechanika,

    Za każdym razem jak choć raz usłyszysz coś nietypowego to od razu
    zasuwasz do mechanika? Zazdroszczę chłopu. "Panie Myjk, samochód
    jest w porządku, ale ten właz od studzienki to lepiej będzie odwieźć
    na swoje miejsce"

    > a nie kręcę się jak idiota po rondzie. Jednak jeśli już miałbym
    > popełniać taką głupotę na drodze, to zarówno moje ustawienie do tego
    > głupkowatego "manewru",

    Brawo, właśnie uzyskał pan +2 do szacunu u internetowych łoriorów.

    > jak i sygnalizacja byłaby taka jak do zawracania.

    O! I wystarczyło napisać to jedno zdanie we wcześniejszym poście,
    po prostu mnie to zaciekawiło i tyle.

  • 65. Data: 2013-12-07 21:00:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2013, Myjk wrote:

    > Fri, 6 Dec 2013 11:58:41 +0100, Gotfryd Smolik news

    > W pierwszych paragrafach PoRD są zawarte zapisy, które wykluczają robienie
    > głupot na drodze.

    Z tego p. widzenia przekroczenie prędkości JEST głupotą,
    i to niekoniecznie mniejszą niż błąd w użyciu kierunkowskazów
    (licząc wymiarem kary, wycenianym przez ustawodawcę).
    Dobrze o tym pamiętać.

    > Dyskutujmy zatem jak należy jeździć WŁAŚCIWIE od deski do deski

    No to WŁAŚCIWIE kierunkowskazy służą to tego, do czego służą,
    przykładowo prawy: "mam zamiar skręcić koła w prawo od mojego pasa ruchu".

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2013-12-07 21:03:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2013, Artur Maśląg wrote:

    > To Twoje wrażenie i tak naprawdę nic z tego nie wynika, poza
    > Twoim wrażeniem.

    No i poza literalnym przepisem, implementującym tę samą konwencję.

    > Zastanawiają mnie argumenty pozamerytoryczne, czyli podkreślone.

    Merytoryczny jest bardzo prosty: przepis stanowi, że kierunkowskaz
    w prawo oznacza "mam zamiar skręcić koła w prawo od mojego pasa
    ruchu" i to samo w lewo.
    Oznacza sam zamiar skrętu (bez rozważań o pasie) jeśli pasa
    nie ma (np. przy włączaniu się do ruchu).

    Ale widzę że to za trudne, wiec próbowałem inaczej, widocznie błąd :>

    > Z drugiej strony ciąg dalszy to wyjaśnia - argumentów merytorycznych
    > brak

    Merytoryczny padał już tyle razy, że chyba starczy.
    EOT z mojej strony.

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2013-12-09 08:02:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 7 Dec 2013 09:48:37 +0100, mlodz

    > O! I wystarczyło napisać to jedno zdanie we wcześniejszym poście,
    > po prostu mnie to zaciekawiło i tyle.

    Ależ było to napisane w poprzednim poście! Tu jest grupa dyskusyjna a nie
    konfesjonał, że mam obowiązek wykładać kawę na ławę jak na spowiedzi. Na
    następny raz wykaż odrobinę pomyślunku i inicjatywy zamiast czekać na
    gotowe. EOT

    --
    Pozdor Myjk

  • 68. Data: 2013-12-09 09:03:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 7 Dec 2013 21:00:33 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Z tego p. widzenia przekroczenie prędkości JEST głupotą,
    > i to niekoniecznie mniejszą niż błąd w użyciu kierunkowskazów
    > (licząc wymiarem kary, wycenianym przez ustawodawcę).
    > Dobrze o tym pamiętać.

    Nie mówimy tylko i wyłącznie o błędnym użytkowaniu kierunkowskazów, tylko o
    tym, że kierunkowskazami próbujesz (i nie Ty jeden) tłumaczyć logikę
    poruszania się po skrzyżowaniu -- w tym jest problem.

    > No to WŁAŚCIWIE kierunkowskazy służą to tego, do czego służą,
    > przykładowo prawy: "mam zamiar skręcić koła w prawo od mojego pasa ruchu".

    Odwracasz kota ogonem.

    --
    Pozdor Myjk