-
X-Received: by 10.140.87.68 with SMTP id q62mr279qgd.8.1418596467564; Sun, 14 Dec
2014 14:34:27 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.87.68 with SMTP id q62mr279qgd.8.1418596467564; Sun, 14 Dec
2014 14:34:27 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
w8no7648344qac.0!news-out.google.com!r1ni52qat.1!nntp.google.com!s7no7157244qap
.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 14 Dec 2014 14:34:27 -0800 (PST)
In-Reply-To: <1d6lsse03rtsu$.17w2eddkqpbgb.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=109.243.236.172;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 109.243.236.172
References: <3...@m...org> <5488bd41$0$2661$65785112@news.neostrada.pl>
<5q7kmk0pm2ms$.dlg@myjk.org> <548bd6de$1$2644$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@m...org> <m6hdf7$gds$1@mx1.internetia.pl>
<a...@g...com>
<m6hl30$9um$1@mx1.internetia.pl>
<c...@g...com>
<548cb571$0$2662$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<m6iik1$coo$1@mx1.internetia.pl>
<9...@g...com>
<548ccd61$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<548d818c$0$2641$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<548dc2ce$0$22921$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<193dl5qc7gme6.19c6xlsxakz4d$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<1d6lsse03rtsu$.17w2eddkqpbgb.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: Rondo ...
From: k...@g...com
Injection-Date: Sun, 14 Dec 2014 22:34:27 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552112
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 23:16:05 UTC+1 użytkownik P.B. napisał:
> Dnia Sun, 14 Dec 2014 13:20:06 -0800 (PST), k...@g...com
> napisał(a):
>
> > W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 21:39:10 UTC+1 użytkownik P.B. napisał:
> >> Dnia Sun, 14 Dec 2014 11:35:53 -0800 (PST), k...@g...com
> >> napisał(a):
> >>
> >>> Jest coś takiego jak ronda zwane turbinowymi. To taki typ ronda że dołożono
trzeci pas żeby zwiększyć przepustowość. Nie tworzono nowych przepisów żeby je
oznakować. Oznakowano je zgodnie z obowiązującymi. Oznakowanie poziome nakazuje
pewne zachowania na takim rondzie. Oznakowanie poziome jest nietrwałe i w pewnych
okolicznościach może być nieczytelne. Jeśli jest nieczytelne to nie zmienia to faktu
że takie rondo dalej jest rondem turbinowym i obowiązują na nim przepisy ogólne.
Zwłaszcza że żadnych szczegółowych dotyczących takich rond nie ma. Jeśli rondo
turbinowe wymusza dla pasa zewnętrznego zjazd pierwszym zjazdem albo konieczność
zmiany pasa na wewnętrzny i daje bezkolizyjny zjazd z pasa środkowego to znaczy że
tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen
> >>
> >> Pieprzysz jak potłuczony. Najsłynniejsze rondo turbinowe w Gdańsku ma dwa
> >> pasy i niezwykle trwałe oznakowanie poziome wykonane z kostki granitowej.
> >> Jazda po nim ma się nijak do jazdy po zwykłym rondzie:
> >>
> >> https://www.google.pl/maps/@54.3650661,18.4914378,12
2m/data=!3m1!1e3?hl=pl
> >>
> >> --
> >> Pozdrawiam,
> >> Przemek
> >
> > Chyba ślepy jesteś jak nie widzisz oznakowania na tym rondzie. Może być
oznakowanie niezwykle trwałe ale nie ma gwarancji że będzie czytelne w każdych
warunkach.
>
> Jest gwarancja: te granitowe grzebienie są na tyle wysokie, że musiałoby
> śniegu po kolana nasypać, by stały się nieczytelne. Dodatkowo na każdym
> wjeździe na rondo masz znaki wprost mówiące, że prawy pas jest wyłącznie do
> skrętu w prawo, lewy dla jadących prosto i w lewo.
>
> > Jedna z ważnych zasad poruszania się po rondzie, bez względu na jego nazwę, jest
zasada nie objeżdżania każdego ronda po zewnętrznym pasie.
>
> Gdzie ona jest zapisana? Napisz to wreszcie i utnij wszytkie dyskusje!
>
>
>
> --
> Pozdrawiam,
> Przemek
Nie widziałem tego ronda w realu. Twierdzisz że tam pomiędzy pasami prawie bariery
zrobili? Popatrz na Rondo Lotników Lwowskich. To bardzo duże rondo. Jak najbardziej
turbinowe, chociaż przy jego rozmiarze trzeba się przyjrzeć żeby to zobaczyć. Nie ma
barier pomiędzy pasami. Czy jak spadnie śnieg to przestaje obowiązywać oznakowanie
poziome na tym rondzie a jak uprzątną to znowu obowiązuje? Pytasz o przepisy. Spytaj
tych co znakują ronda dlaczego robią to tak jak Rondo Lotników? Możesz również spytać
biegłego dlaczego uważa tak jak uważa a nie tak jak chcą inni. Policjantów dlaczego
skierowali sprawę do sądu. Chętnie tez bym poznał stosowne przepisy, chociaż nie.
Kolo wentla one mi latają. Mam wdrukowane ze ronda nie objeżdża się po zewnętrznym. I
to wystarczy że jak mnie ktoś skaleczy na rondzie to policjanci będą wiedzieli kogo
ukarac. I nie będę to ja.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.14 23:39 P.B.
- 14.12.14 23:49 P.B.
- 15.12.14 00:00 k...@g...com
- 15.12.14 00:12 k...@g...com
- 15.12.14 09:28 szerszen
- 15.12.14 11:45 Myjk
- 15.12.14 11:49 masti
- 15.12.14 12:02 Myjk
- 15.12.14 12:09 masti
- 15.12.14 12:26 Myjk
- 15.12.14 12:57 k...@g...com
- 15.12.14 13:19 masti
- 15.12.14 13:37 k...@g...com
- 15.12.14 13:42 masti
- 15.12.14 13:55 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=