eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • X-Received: by 10.140.96.85 with SMTP id j79mr542110qge.2.1418585753280; Sun, 14 Dec
    2014 11:35:53 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.96.85 with SMTP id j79mr542110qge.2.1418585753280; Sun, 14 Dec
    2014 11:35:53 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!cyclone01.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer01.iad
    .highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!h15no
    20733691igd.0!news-out.google.com!r1ni50qat.1!nntp.google.com!w8no7563820qac.0!
    postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 14 Dec 2014 11:35:53 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <548dc2ce$0$22921$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=85.89.188.11;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 85.89.188.11
    References: <3...@m...org> <1b9m43ed8pyq9$.dlg@myjk.org>
    <5486ae70$0$21561$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <54885515$0$22790$65785112@news.neostrada.pl>
    <5488960e$0$2143$65785112@news.neostrada.pl> <wezljmhnoylu$.dlg@myjk.org>
    <5488bd41$0$2661$65785112@news.neostrada.pl> <5q7kmk0pm2ms$.dlg@myjk.org>
    <548bd6de$1$2644$65785112@news.neostrada.pl> <9...@m...org>
    <m6hdf7$gds$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@g...com>
    <m6hl30$9um$1@mx1.internetia.pl>
    <c...@g...com>
    <548cb571$0$2662$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <m6iik1$coo$1@mx1.internetia.pl>
    <9...@g...com>
    <548ccd61$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <548d818c$0$2641$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <548dc2ce$0$22921$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: Rondo ...
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Sun, 14 Dec 2014 19:35:53 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Body-CRC: 612080058
    X-Received-Bytes: 5188
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552072
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 18:03:13 UTC+1 użytkownik Jankol napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:796cdc63-124a-4c87-aa35-a23ff6077ae1@googlegrou
    ps.com...
    > W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 13:24:46 UTC+1 użytkownik Jankol napisał:
    > > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e2601ce8-6b56-40dc-b055-8994302eb914@googlegrou
    ps.com...
    > >
    > > A na rondzie jak się wjeżdża prawym skrajnym pasem to albo trzeba zjechać
    pierwszym zjazdem albo od razu zmienić pas na wewnętrzny. Tylko w takiej sytuacji
    rondo usprawnia jazdę.
    > ==================
    > Jan.: Nie usprawnia, bo na zewnętrzny pas wjeżdżają nowi, a będący na rondzie na
    pasie wewnętrznym nie mogą
    > zjechać, bo muszą przepuszczać będących na pasie zewnętrznym (starych i nowych).
    > ======================
    > Kog.: Usprawnia bo dla każdego wjeżdżającego na zewnętrzy pas na jego pasie po jego
    lewej stronie nie ma nikogo. Bo z zewnętrznego zjechali w tą drogę z której wjeżdża.
    > ======================
    > Jan.: I dlatego na rondzie jest więcej pojazdów, bo wjeżdżający mają ułatwiony
    wjazd.
    > ========================
    > Kog.: A z wewnętrznego mogą zjechać drugim pasem. Bo dla nich zjazd drugim pasem
    jest zawsze jazdą na wprost.
    > =======================
    > Jan.: Mogą zjechać jeżeli będą chcieli, część pojedzie dalej. Mogą zjechać, ale
    muszą przepuścić tych co
    > jadą zewnętrznym i nie skręcili w prawo, bo im tak wolno.
    > W sumie zwiększona ilość pojazdów i krzyżujące się wzajemnie tory jazdy powodują
    wolniejszy przejazd,
    > zmniejszenie przepustowości ronda i zwiększenie zagrożenia wypadkiem.

    Jest coś takiego jak ronda zwane turbinowymi. To taki typ ronda że dołożono trzeci
    pas żeby zwiększyć przepustowość. Nie tworzono nowych przepisów żeby je oznakować.
    Oznakowano je zgodnie z obowiązującymi. Oznakowanie poziome nakazuje pewne
    zachowania na takim rondzie. Oznakowanie poziome jest nietrwałe i w pewnych
    okolicznościach może być nieczytelne. Jeśli jest nieczytelne to nie zmienia to faktu
    że takie rondo dalej jest rondem turbinowym i obowiązują na nim przepisy ogólne.
    Zwłaszcza że żadnych szczegółowych dotyczących takich rond nie ma. Jeśli rondo
    turbinowe wymusza dla pasa zewnętrznego zjazd pierwszym zjazdem albo konieczność
    zmiany pasa na wewnętrzny i daje bezkolizyjny zjazd z pasa środkowego to znaczy że
    tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: