  • Data: 2011-07-08 05:30:05
    Temat: Re: Rodenstock Digital PRO MC - bardzo prosze o opinie
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Jul., 23:02, "kyte" <k...@n...com> wrote:
    > zastanawiam sie pomiedzy Rodenstockiem a MARUMI SUPER, jeden i drugi jest w
    > porownywalnej cenie... Ewentualnie czy b+W produkuje filtry SLIM z gwintem
    > po jednej i drugiej stronie?
    >
    > Pozdr.J.

    jakosciowo obydwa naleza do lepszych , nie wiem czy das sie stwierdzic
    naocznie roznice.

    Filtry slim sa waskie , dzieki czemu mozna stosowac w bardzo szerokich
    katach. zeby byly waskie to sie obcina te czesc gwintowana po stronie
    zewnetrznej. Cena jest mniejsza wygoda obslugi i wieksze
    prawdopodobienstwo pozostwienia sladow palcow w obrebie pierscienia.

    Nie bardzo widze w filtrze polaryzacyjnym potrzebe nakrecania
    czekokolwiek. Filt UV bez sensu - ew oslone gumowa przeciwsloneczna ,
    ale one na szerokim kacie winietuja , czyli nie ma sensu filtr slim z
    mozliwoscia nakrecena filtra / oslony gdyz taki uklad bedzie
    winietowal , w szerokim kacie , a sensem slim jest mozliwosc
    stosowania w szerokim kacie tak by nie bylo winiety.

    Ja bym przy porownywalnej jakosc filtorw polozyl nacisk na jasnosc
    filtra.
    NIe wiem czy rodenstock ma juz te jasne w programie nie sprawdzalem -
    helipan ma oznakowania HT ( high transition) co daje rzeczywiscie
    spadek jasnosci tylko o 1/2 EV - to rewelacyjna rzecz. Za spadek
    jasnosci ok 2 ev jak to w filtrach bywa placisz b duzym wzrostem
    szumow. chyba , ze akurat jestes w grecji i slonca " skolko ugodno "