    From: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rezystorki 0,01 Ohm 2W
    Date: Tue, 27 Jan 2009 23:33:16 +0100

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:glo10r$241$2@news.wp.pl...

    > Na zdjęciu w nocie aplikacyjnej wygląda na przykręconego śrubami. Czy to
    > źle? Kwestia kalibracji po skręceniu.

    Jeśli się nie zluzuje, to w sumie czemu nie. Diabeł tkwi w szczegółach - nie
    wiadomo, jak mocno taki drut pracuje pod taką śrubką, jak bardzo jest twardy
    itp (na tych zaciśniętych łapkach wyglądało to tak, jakby był twardszy od
    materiału zaciskającego). Sama rezystancja takiego skręcenia też mnie
    zastanawia - kiedyś mierzyłem rezystancje całkiem konkretnych śrub na
    bocznikach i przy takim sobie dociągnięciu do kilkunastu uOhm wychodziło.
    Tam były styki napięciowe, więc było to bez znaczenia, u Ciebie się to
    będzie dodawać.
    Poza tym wiesz co będzie, jak się styk pogorszy pod obciążeniem :)
    Kalibracja oczywiście konieczna, bo po każdym skręceniu będzie inaczej.

    e.