  • 1. Data: 2009-01-27 00:30:25
    Temat: Rezystorki 0,01 Ohm 2W
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Czyli 10 miliomów. Gdzie kupić w sensownej cenie w PL?
    Mogą być nieco większe (3-5W). Potrzebne do pomiaru prądu w obwodzie AC
    230V (do AD71056ARZ).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2009-01-27 14:25:17
    Temat: Re: Rezystorki 0,01 Ohm 2W
    Od: "xymax" <x...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" napisał w wiadomości
    > Czyli 10 miliomów. Gdzie kupić w sensownej cenie w PL?
    > Mogą być nieco większe (3-5W). Potrzebne do pomiaru prądu w obwodzie AC
    > 230V (do AD71056ARZ).

    Ja do jednorazowych projektów stosowałem drut z frytkownicy. Miałem starą
    frytkownicę i z ciekawości rozebrałem grzałkę i o dziwo tam jest drut fi
    1,5mm.

    --
    MS

  • 3. Data: 2009-01-27 16:02:56
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli 10 miliomów. Gdzie kupić w sensownej cenie w PL?
    > Mogą być nieco większe (3-5W). Potrzebne do pomiaru prądu w obwodzie AC
    > 230V (do AD71056ARZ).

    W sensownej cenie chyba nigdzie, w tańszych wysyłkowych typu TME też jest
    nędza. W droższych wysyłkowych typu farnell przewijają się różne typy,
    łącznie z SMD, cena nie jest sensowna, ale za to można nabyć tol. 1%.

    e.

  • 4. Data: 2009-01-27 16:15:29
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    Ja do swojej przetwornicy potrzebowalem cos rzedu 50mR i udalo mi sie
    wypatrzec tutaj:
    http://www.allegro.pl/item540266842_rezystor_smd_201
    0_0r04_0_5w_1_50szt_kod5183.html

    Cena rewelacyjna -w Farnellu za te pieniadze mial bym 1 szt :)
    Moze da sie zmienic uklad, zeby 40mR wystarczylo? albo 4 rownolegle

    Marcin

  • 5. Data: 2009-01-27 21:43:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    xymax pisze:

    > Ja do jednorazowych projektów stosowałem drut z frytkownicy. Miałem starą
    > frytkownicę i z ciekawości rozebrałem grzałkę i o dziwo tam jest drut fi
    > 1,5mm.

    Może rzeczywiście to jest sensowny pomysł. Rezystancja nie musi być
    idealnie wymierzona, skalibruję sobie programową poprawkę (przy
    wyznaczaniu okresu między "tyknięciami" miernika mocy). Zauważyłem, że
    nawet w nocie aplikacyjnej Analog Devices proponuje użyć kawał druta (o
    rezystancji coś koło 0,35 mOhm czyli i tak 3x mniejszej, niż szukałem
    wcześniej):
    http://www.analog.com/static/imported-files/applicat
    ion_notes/81462932AN679_a.pdf

    PS: Z jakiego drutu zrobić bocznik około 350 mikroomów (do pomiaru prądu
    max. 16A)? Aby z temperaturą nie zmienił znacząco swojej rezystancji. W
    nocie aplikacyjnej AD proponuje jakiś "Manganin alloy", co to będzie po
    polsku?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-01-27 22:14:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    entroper pisze:

    > tyle, że dyskretnie pominęli temat zamocowania tego druta. Nie wiem, czy
    > którykolwiek z drutów oporowych daje się lutować, manganin pewnie też nie
    > bardzo.

    Na zdjęciu w nocie aplikacyjnej wygląda na przykręconego śrubami. Czy to
    źle? Kwestia kalibracji po skręceniu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-01-27 22:18:06
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]

    którykolwiek z drutów oporowych daje się lutować, manganin pewnie też nie
    bardzo. Rezystory wykonane z drutów lub blaszek (przynajmniej te, które
    widziałem) miały normalne, lutowalne nóżki przymocowane przez zgrzewanie,
    albo drut był zagnieciony wewnątrz ucha, co daje do myślenia.

    > "Manganin alloy", co to będzie po
    > polsku?

    to samo, po prostu manganin, zdaje się, że ktoś na allegro to miał

    e.

  • 8. Data: 2009-01-27 22:33:16
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Na zdjęciu w nocie aplikacyjnej wygląda na przykręconego śrubami. Czy to
    > źle? Kwestia kalibracji po skręceniu.

    Jeśli się nie zluzuje, to w sumie czemu nie. Diabeł tkwi w szczegółach - nie
    wiadomo, jak mocno taki drut pracuje pod taką śrubką, jak bardzo jest twardy
    itp (na tych zaciśniętych łapkach wyglądało to tak, jakby był twardszy od
    materiału zaciskającego). Sama rezystancja takiego skręcenia też mnie
    zastanawia - kiedyś mierzyłem rezystancje całkiem konkretnych śrub na
    bocznikach i przy takim sobie dociągnięciu do kilkunastu uOhm wychodziło.
    Tam były styki napięciowe, więc było to bez znaczenia, u Ciebie się to
    będzie dodawać.
    Poza tym wiesz co będzie, jak się styk pogorszy pod obciążeniem :)
    Kalibracja oczywiście konieczna, bo po każdym skręceniu będzie inaczej.

    e.

  • 9. Data: 2009-01-28 15:06:58
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    > Czyli 10 miliomów. Gdzie kupić w sensownej cenie w PL?
    > Mogą być nieco większe (3-5W). Potrzebne do pomiaru prądu w obwodzie AC
    > 230V (do AD71056ARZ).

    Tobie bocznik potrzebny, fabryczny, czterokońcówkowy
    Lut cynowy będzie miał większą rezystancję

  • 10. Data: 2009-01-28 15:14:10
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Adam Dybkowski pisze:
    > Czyli 10 miliomów. Gdzie kupić w sensownej cenie w PL?
    > Mogą być nieco większe (3-5W). Potrzebne do pomiaru prądu w obwodzie AC
    > 230V (do AD71056ARZ).

    W Elfa Polska :)
    Nr handlowy : 60-621-45

    Adam