  • Data: 2017-03-16 14:27:57
    Temat: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > To teoretycznie zależy od charakteru obciążenia. Gdzieś można nawet
    > trafić na wzorki do liczenia.

    Hmm, tamten odbiornik jest przystosowany do słuchawek, mój do słuchawek i
    głośnika.

    > Nieużywane to masz bypass do którego opcjonalnie (tak naprawdę warto)
    > można podłączyć kondensator (jak go zewrzesz do masy do fajnie nie
    > będzie) i wejście odwracające, które - no z nim jest pewien kłopot.
    > Jakimś rozwiązaniem tego kłopotu jest dwójnik RC między 1 i 8 albo sam
    > kondensator. Zwarcie spowoduje dużo większe wzmocnienie dla DC, co
    > prawdopodobnie nasyci wzmacniacz.

    Hmm, na bypass (7) mam 22n, na gain (1-8) mam 10u.

    > Raczej tak. W miarę możliwości tak jak w układzie zalecanym przez
    > producenta. Ten układ nie jest wart kombinowania. Jak masz kombinować
    > albo masz wątpliwości, to jest trochę innych układów.

    Producent w ogóle nie zaleca tam kondensatora, jedynie przed
    potencjometrem. Może więc zrobić właśnie tak, czyli dać ten kondensator
    przed potencjometrem, a nie za nim... tak zrobię.

    Na line out chcę mieć za, bo tam może pojawić się DC (np. jak podłączę
    wyjście do wejścia mikrofonowego).

    > Tylko jeszcze raz zwracam uwagę, że na poniższym schemacie masz inne
    > połączenie. Nie przyglądałem się, być może zadziała, ale moim zdaniem
    > nie ma powodu żeby aż tak kombinować. Chyba że są problemy ze
    > wzbudzeniem przez zasilanie.

    Inne, czyli po prostu użyte wejście (-) a nie (+)? W sumie racja, zamienię
    je miejscami.

    > To dość oczywiste. Pytanie o pożądaną charakterystykę. Być może oba
    > trzeba powiększyć.

    Hmm, pożądana charakterystyka jest taka, żeby silnie wycinało mi 50 Hz,
    ale w okolicy 1-2 kHz już przestało wycinać.

    > Jak chcesz to dobrze zrobić weź jakiegoś spice i zasymiluj. Tylko nie
    > bierz idealnego opampa do modelu, bo może wyjść śmiesznie.

    Uhm, nie używałem nigdy programów do symulacji, chociaż nie raz chciałem
    się zainteresować. Polecasz jakiś konkretny? Widziałem qucs, wygląda
    obiecująco...

    > Albo do masy. Tak, żeby antena utworzona po włożeniu wkrętaka jak miała
    > jak najmniejszy wpływ na działanie układu.

    To nie będzie PR montażowy, tylko zwykły, z ośką i gałką.

    Dzięki za pomoc, zdrowiej!

    --
    http://www.chmurka.net/