  • Data: 2017-03-22 10:19:19
    Temat: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-16 o 14:27, Adam Wysocki pisze:

    > Hmm, tamten odbiornik jest przystosowany do słuchawek, mój do słuchawek i
    > głośnika.

    Ogólnie chodzi o to żeby pozbyć się indukcyjnego charakteru obciążenia,
    bo tego po prostu nie lubimy ;) Pojemnościowe przez rezystor nie jest
    problemem.

    > Hmm, na bypass (7) mam 22n, na gain (1-8) mam 10u.

    Jeżeli to ma być zwykły sygnał akustyczny to według pdf-a i powinno być
    OK. Ale przy baterii to raczej bym chyba bypass powiększył trochę.

    > Producent w ogóle nie zaleca tam kondensatora, jedynie przed
    > potencjometrem. Może więc zrobić właśnie tak, czyli dać ten kondensator
    > przed potencjometrem, a nie za nim... tak zrobię.
    >
    > Na line out chcę mieć za, bo tam może pojawić się DC (np. jak podłączę
    > wyjście do wejścia mikrofonowego).

    No to kombinuj tak, żeby było dobrze. Jeden kondensator więcej wiele nie
    zmienia.

    > Inne, czyli po prostu użyte wejście (-) a nie (+)? W sumie racja, zamienię
    > je miejscami.

    > Hmm, pożądana charakterystyka jest taka, żeby silnie wycinało mi 50 Hz,
    > ale w okolicy 1-2 kHz już przestało wycinać.

    OK, ale co po drodze? I co to jest "silnie"?

    A to nie jest to co człowiekowi wyszło?

    > Uhm, nie używałem nigdy programów do symulacji, chociaż nie raz chciałem
    > się zainteresować. Polecasz jakiś konkretny? Widziałem qucs, wygląda
    > obiecująco...

    Nie bawiłem się. Na pewno warto zapoznać się z klasyką, czyli SPICE.
    Jest dostępny w różnych wersjach. Popatrz na LTSpice, bo inne są albo
    bardzo ograniczone albo bardzo płatne. Ten też trochę wkurza edytorem
    schematów, ale idzie się przyzwyczaić. Ważne, żeby uświadomić sobie że
    to jednak kobyła składajaca się z kilku programów i jest pewna kolejność
    działań i że żeby pewne rezultaty osiągnąć trzeba czasem pokombinować. W
    Twoim przypadku nie jest to wielkie wyzwanie.

    > To nie będzie PR montażowy, tylko zwykły, z ośką i gałką.

    To niekoniecznie jest dobry pomysł. Dwa potencjometry z grubsza robiące
    to samo?

    > Dzięki za pomoc, zdrowiej!

    Dzięki, jakoś opornie to idzie. Leczenie v2.0, niby lepiej, ale jednak
    nie do końca. Mam nadzieję że aktualizacja do 3.0 nie będzie konieczna,
    ale znam gości którym dopiero wersja 4.0 pomogła ;)

    Pozdrawiam

    DD