    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Date: Tue, 14 Mar 2017 11:05:51 +0000 (UTC)
    <o9uqcp$rjr$1@node2.news.atman.pl>
    <22Tdb57p3I7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
    <oa3okf$jqk$1@node2.news.atman.pl>
    <2eTdb8l5gI7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58c6931f$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>

    Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> wrote:

    > No i LM386 - w następnym układzie chyba poprawiłeś i dodałeś kondensator
    > na wejściu - ale ja aplikacji nie pamiętam - sprawdź to. Aha, wejście na
    > (-)? Coś mi się tu nie zgadza.

    Tak, dorzuciłem 1u na wejściu LM-a. W datasheecie nie ma tam kondensatora.
    Wejście (-) jest do masy, wejście (+) jest do potencjometru.

    Zmienię też C14 z 10n na 47n, bo w datasheecie jest tam 0.05uF...

    Znalazłem też takie zdanie: "When using LM386 with higher gains (...), it
    is necessary to bypass the unused input (...). This is done with a 0.1 uF
    capacitor or a short to ground depending on the DC source resistance on
    the driven input."

    Nie rozumiem tej zależności rozwiązania od rezystancji dla DC. U mnie,
    skoro mam kondensator szeregowo z potencjometrem, rezystancja dla DC jest
    duża, więc powinienem podłączyć nieużywane wejście do masy przez ten
    kondensator, tak?

    > Tak jest dużo lepiej o ile C4 wyraźnie powiększysz. Ale czy C10 o tej
    > wartości będzie OK to nie wiem - biegun ustawiasz dość wysoko, ale być
    > może jest OK.

    Hmm, chciałem dać dużo większy C10, niż C5.

    > Nie wiem co tam masz na wyjściu. Ale teraz tak patrzę - HPF jest
    > ustawiony bardzo wysoko.

    Tu jest wykres, jak ten HPF powinien działać:
    http://www.vlf.it/romero2/104.jpg

    > No to zostaw tam sobie miejsce na rezystor, albo daj potencjometr
    > wieloobrotowy, albo przynajmniej duży. Z tym, że ślizgacz potencjometru
    > tam gdzie będzie największy sygnał (czyli na wyjście opampa).

    Ślizgacz zawsze daje się tam, gdzie jest większy sygnał? Potencjometr już
    mam... celowo wziąłem taki duży, żeby móc mieć regulację od zera i nie
    tracić czułości.

    --
    http://www.chmurka.net/