  • Data: 2017-03-13 12:50:15
    Temat: Re: Rezystor na zasilaniu op-ampa
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > Układ w którym jest połączenie między wyjściem i wejściem
    > nieodwracającym opampa wymaga uważnego rozrysowania dla AC i DC. W
    > skrajnym wypadku możesz zrobić sobie albo przerzutnik, albo generator.
    > Wystarczy żeby rezystancja dzielników była dostatecznie duża aby
    > napięcie niezrównoważenia "rozjechało" wzmacniacz do plusa albo minusa
    > zasilania, albo przy niekorzystnym układzie RC możesz zrobić sobie
    > generator.

    Hmm, a na tym układzie, bez sztucznej masy, jest jakieś ryzyko powstania
    oscylacji? http://www.chmurka.net/r/explorer2.png

    > W Twoim przypadku użyteczny jest wyłącznie sygnał AC, co oznacza że nie
    > jest Ci potrzebna sztuczna masa. Tylko musisz spolaryzować wejście
    > nieodwracające opampa, natomiast wejście odwracające musi być dla DC
    > połączone wyłącznie z wyjściem opampa, a dla AC oczywiście musi
    > "normalnie" działać.

    Hmm, czyli tak jak u mnie, tak? Bo dla DC w końcu blokuje je albo C10,
    albo C10 i C5...

    > Czyli w podsumowaniu: dodać kondensator szeregowo z HPF, spolaryzować
    > wejście nieodwracające opampa a C3 i C5 zamiast do sztucznej - do
    > prawdziwej masy.

    Tak?

    http://www.chmurka.net/r/explorer3.png

    > No i jeżeli koniecznie chcesz regulację wzmocnienia - może nie warto aż
    > tak szerokiego zakresu robić? Daj szeregowo rezystor. Masz regulację
    > prawie 1:100 - to bardzo szeroki zakres.

    Hmm, to układ testowy / badawczy, tak naprawdę chcę sprawdzić, jak to się
    zachowa przy różnych antenach i w różnych lokalizacjach, dlatego zależy mi
    na szerokim zakresie regulacji. W oryginale jest tam rezystor 100k.

    --
    http://www.chmurka.net/