  • 361. Data: 2010-05-19 00:41:32
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:18052010.5FB55449@budzik61.poznan.pl...

    > zgodze sie tylko, jesli przyznasz, ze podejrzewasz kierowce audi o
    > skłonnosci samobojcze.

    A niby dlaczego skłonności samobójcze ?
    Ot po prostu się zagadał z pasażerem i niezauwazył, ze kobitka skręca w lewo
    na skrzyżowaniu. Myślał, że jeszcze zdąży śmignąć, bo na hamowanie było już
    za późno, a z prawej drzewa, ale mu nie wyszło.
    Mnie samemu się kiedyś zdarzyło zagadać tak, że nie zauwazyłem w porę
    zatrzymującego się przede mną samochodu i tylko dzięki mojej szybkiej
    reakcji uniknąłem uderzenia w tył tego auta. Zamiast hamować, dodałem ostro
    gazu i wykonałem tzw. "test łosia" omijając ten samochód dosłownie na
    centymetry.
    Wszyscy tylko jesteśmy ludźmi, którzy mają lepsze i gorsze dni, są omylni, a
    czasami "zakręceni". Nie dorabiaj więc ideologii do prozaicznych spraw.

  • 362. Data: 2010-05-19 00:44:21
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > pare postow wczesniej opisywalem taka sytuacje. Bylem w takiej sytuacji.
    > Mandatu nie dostalem.
    >
    > Winny kierownik traktora

    Tyle, że zapewne skręcał na pole lub w podwórko ?
    Tylko napisz uczciwie jak było.

  • 363. Data: 2010-05-19 00:48:52
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > W moim przypadku byl to ciagnik rolniczy. Widze kolumne, widze ciagnik,
    > widze czemu wszyscy jada dosc wolno (bo ciagnik sie wlecze). Zaczynam
    > wyprzedzac (kolumne). Ciagnik chce zjechac w jakas boczna uliczke.

    Jaka była to droga ?
    Utwardzona czy gruntowa ?
    Czy droga ta miała status drogi publicznej ?

  • 364. Data: 2010-05-19 00:54:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > jestem pewien, ze go nie ma. Nie widze bocznej drogi. Nie widze znakow, ze
    > zblizam sie do skrzyzowania. Czesto choc jest info o pasach. Jak jest
    > tylko
    > znak na bocznej to moge go nie zauwazyc w pore

    Tam było jeszcze ograniczenie prędkości, które zbagatelizował kierowca Audi.
    Gdyby go nie zbagatelizował to zdążył by w porę zauważyć skrzyżowanie oraz
    kobitkę w Fiacie.

  • 365. Data: 2010-05-19 00:59:16
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > ehh, przy takim podejciu wyprzedzanie nie byloby mozliwe
    >
    > Zawsze moze sie trafic boczna ulica nieoznaczona przez co nagle trafia sie
    > skrzyzowanie

    Nie każda boczna uliczka to skrzyżwanie w myśl PoRD, które obliguje do
    stosowania tego prawa.

    > Kto mowi, ze do wyprzedzania potrzebna jest duza predkosc ?

    Cały czas rozmawiamy o tym konkretnym przypadku. Tam była prędkość. Widać to
    zarówno po skutkach wypadku jak i z opisu realacji świadków.

  • 366. Data: 2010-05-19 08:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Biorąc pod uwagę jak rzadko zdaża się sytuacja gdy ileś tam samochodów
    > przed nami zwalnia tak, że nie widać przyczyny i na pierwszy rzut oka
    > wyglądają tylko jak stado kapeluszników to nagminnie. No i nie zapominaj
    > o pierwszej części mojej poprzedniej wypowiedzi.

    dobra, wystarczy.
    Nie mam siły dyskutowac z "faktami", ze z jednej strony rzadko zdarza sie,
    ze kolumna samochodów hamuje i nie widac dlaczego a z drugiej strony, jak
    juz taka sytuacja sie zdarzy, to *nagminnie* ktos wyprzedza cała kolumne.
    Albo ty po innych drogach jezdzisz, albo jests tak przestraszony, ze zle
    odbierasz zdarzenia.
    Moze ci "wyprzedzacze "to sa ludzie, ktorzy skrecaja w lewo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 367. Data: 2010-05-19 08:00:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie przemyślałeś jeszcze jednej możliwości - może kapelusz sam takie
    > sytuacje prowokuje.

    co by nie zrobił - głupota wyprzedzającego byłaby i tak spora.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 368. Data: 2010-05-19 08:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Sześć tyięcy trupów rocznie i kilkanaście tysięcy rannych to mało?

    zaczynam myslec, ze do Samoobrony conajmniej sie nadajesz.
    Statystyka!
    Ilośc takich wyprzedzan do ilosci wyprzedzan ogólnie.
    Zastanow sie ile razy widzisz wyprzedzanie w ciagu dnia, potem - ile razy
    jest ono niebezpieczne - potem odnies jedna liczbe do drugiej a na koniec
    zastanow sie nad znaczeniem slowa *wiekszosc*

    > A po co numery? Po wdepnięciu hamulca i otarci się o Punto przed drzewem
    > by zwolnił do jakiś 20km/h - a taka prędkość nie zabija.

    Po co numery?
    Zeby wygrac!
    Skoro masz szklaną kule!
    Ale co do meritum - rozumiem, ze zgadzasz sie, iz nawet zmniejszenie
    predkosci do 50km/h nie zapobiegłoby zderzeniu?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 369. Data: 2010-05-19 08:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Wszyscy tylko jesteśmy ludźmi, którzy mają lepsze i gorsze dni, są
    > omylni, a czasami "zakręceni". Nie dorabiaj więc ideologii do

    Zagadałes sie jadac zgodnie z limitem czy jadac 2 x limit?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 370. Data: 2010-05-19 08:06:44
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > A to akurat jest dyskusyjne.

    No pewnie - po co sprawdzać wcześniej, czy kogoś się nie zaskoczy
    własnym zachowaniem. Przypominam, że mowa o dobrej praktyce, a nie
    o obowiązku. Czasem lepiej przejechać skręt i bezpiecznie zawrócić,
    niż włączyć i patrzeć, czy inni to widzą i stosownie reagują.

    > W wielu przypadkach (IMO) należy włączyć
    > kierunkowskaz zanim będziemy mieli miejsce na wykonanie manewru.

    To zupełnie inna kwestia.