  • 271. Data: 2010-05-18 14:01:10
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Te z tyłu głowy podczas skręcania na skrzyżowaniu? Nie ośmieszaj się.

    to Ty sie nie osmieszaj.

    Masz otwarte oczy ale czy jakas ustawa Ci to nakazuje ????

    A srasz i sikasz ?? Masz taki nakaz czy sam z siebie ?

    Icek

  • 272. Data: 2010-05-18 14:09:57
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Stąd, że wiele osób łamie przepisy PoRD, ale niewiele chce się zabić czy
    > celowo w kogoś walnąć. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wyprzedzi
    > prawidłowo sygnalizującego skręt w lewo na skrzyżowaniu bo to oznacza
    > praktycznie pewny wypadek.

    Tylko weź pood uwagę, że za kierownicą tego Audi siedział nie facet tylko
    "ślepa piz...", która nie patrzyła na znaki drogowe, ani na drogę, a do tego
    łamiąca wiele przepisów PoRD.

    1. Niedostosowanie prędkości do ograniczenia w terenie zabudowanym.
    2. Wyprzedzanie z lewej strony, pasem przeciwnym pojazdu, który skęcał w
    lewo na skrzyżowaniu.
    3. Niezachowanie szczególnej ostrożności podczas wyprzedzania
    4. Niezachowanie należytej ostrożności podczas zbliżania się do
    skrzyżowania.

    W porównaniu do tej "piz..." , kobieta kierująca Fiatem co najwyżej mogła
    nie sygnalizować lub źle sygnalizować chęć wykonania manewru skrętu, co i
    tak w stosunku do punktów, które złamała "piz.... z Audi" jest nieistotne,
    bo niewolno mu było wyprzedzać na tym skrzyżowaniu. Poza tym nie wiemy czy i
    jak sygnalizowała kierowniczka Fiata. Skoro nie wiemy to dlaczego piszecie,
    że nie sygnalizowała lub sygnalizowała nieprawidłowo, zbyt późno ? A już
    wypisywanie, że "nie ustąpiła pierwszeńśtrwa kierowcy Audi" świadczy tylko
    głupocie piszącego lub jego wielkiej bezczelności wynikającej ze swoich
    zachowań na drodze.

  • 273. Data: 2010-05-18 14:11:42
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 18 Maj, 13:45, Gom <g...@g...com> wrote:

    > Na skrzyżowaniu?
    >
    > Art. 22.4.

    Sam sobie odpowiem: we wrześniu 2001 r. zmieniono brzmienie ww.
    artykułu usuwając z niego określenie "poza skrzyżowaniem".

    --
    Gom

  • 274. Data: 2010-05-18 14:17:35
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Caly czas pomijasz zagadnienie nieoznaczonego skrzyzowania, ktore moze i
    > jest skrzyzowaniem tylko jak uczestnicy ruchu o tym nie wiedza to trudno
    > ich
    > karac za takie wykroczenie. A jak juz uczestnik ruchu zaczyna skrecac i
    > widzi, ze skrzyzowanie jest slabooznaczone to tym bardziej powinien
    > przewidziec, ze ktos moze tam wyprzedzac bo nie widzi, ze to skrzyzowanie

    Art. 24 PoRD to zapewne Ci koza zjadła ? Kup nowy kodeks :)
    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić
    się w szczególności, czy:

    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    Kolego, jeżeli nie jesteś pewien, że nie ma skrzyżowania i że jest możliwe
    bezpieczne wyprzedzanie to nie wyprzedzasz.

  • 275. Data: 2010-05-18 14:27:41
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:18052010.60897E57@budzik61.poznan.pl...

    > i to ja musze sie douczyc?

    Nie. Tym razem ja :)
    Ach, tym razem emocje i późna godzina po cięzkim dniu pracy wzięły górę nad
    rozumem ;D
    Przepraszam, bo znaku droga z pierwszeństwem, skrzyżowanie nie odwołuje.

  • 276. Data: 2010-05-18 14:34:14
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Ma się rozejrzeć choćby po to, żeby w razie potrzeby zastosować się do
    > drugiej części zacytowanego artykułu.

    Pod warunkiem, ze Audi w tym czasie nie jest schowane za Polonezem, którego
    za chwilę będzie wyprzedzać i jednym ciągiem Fiata na środku skrzyżowania.
    Dyskutujemy cały czas o tej konkretnej sytuacji.

  • 277. Data: 2010-05-18 14:36:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "arek.pp" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 2. Oceniając swoje mozliwosci percepcji obrazu w lusterku (przez
    > chwile przed skretem, bo skręcam patrząc prosto) to myśle ze trzeba
    > jechac od 100-120 kmh wzwyz na odcinku do 150 - 100 metrów przed
    > skrzyzowaniem. Powyzej 200-250 metrów lusterko nie nadaje sie do
    > oceniania szybkosci. Tak ja to odbieram.

    Zwłaszcza samochodów, które jadą schowane za innym samochodem, które jedzie
    przepisowo np. za Polonezem.

  • 278. Data: 2010-05-18 14:37:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > kierowców wypisących te bzdury na pms.
    >
    > Kolego, coś takiego jak "ograniczenie zaufania" wystepuje przy spełnieniu
    > pewnych założeń i wynika z:
    > "Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    > liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    > drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    > zachowania."
    >
    > Jak więc widzisz, mam prawo ufać i liczyć na to, że każdy uczestnik ruchu
    > drogowego przestrzega przepisów ruchu drogowego.

    no i jak widzisz zapierdalajace audi 150km/h to za cholere nie mozesz
    pomyslec "jedzie prawidlowo"

    Icek

  • 279. Data: 2010-05-18 14:38:32
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:17052010.60297A2B@budzik61.poznan.pl...

    > to jest argument na serio?

    To nie jest argument. To jest pytanie.

  • 280. Data: 2010-05-18 14:38:54
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie świadczy to o tym, że sygnalizowanie nie było za wczasu, lecz świadczy
    > to o tym, że kierowca Audi złamał zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniu, na
    > skutek czego doprowadził do wypadku śmiertelnego.
    > Tak więc skończ z tym konfabulowaniem.

    skoncz wreszcie z tlumaczeniem wykroczenia kierowcy fiata tym, ze inny
    pojazd jechal zbyt szybko.

    Ma to znaczenie jednak niewielkie w stosunku zdarzenia ktore doprowadzilo do
    kolizji (zmiana kierunkujazdy bez ustapienia pierwszenstwa i zachowani
    aszczegolnej ostroznosci)

    Icek