  • 261. Data: 2010-05-18 13:45:22
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 18 Maj, 13:34, "Icek" <i...@d...pl> wrote:
    > zla zmiana kierunku jazdy ((...)bez ustapienia pierwszenstwa przejazdu)

    Na skrzyżowaniu?

    Art. 22.4.

    --
    Gom

  • 262. Data: 2010-05-18 13:45:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Naprawdę zaczynam mieć o Tobie bardzo złe zdanie, bo coraz bardziej mnie
    > przekonujesz, ze jesteś bardzo kiepskim kierowcą.

    ale jakis argument masz na to czy to tylko tak sobie aby mnie urazic ?

    1. Jak nie rozumiesz, ze jedno wykroczenie popelniane przez kierowce audi
    nie wylacza odpowiedzialnosci za swoje wykroczenie popelniane przez kierowce
    fiata to oddaj PJ - serio serio.

    2. Jak nie rozumiesz, ze przed zmiana kierunkujazdy masz sie popatrzyc w
    lusterko to prosze nie jedz wiecej bez kierowcy bo stwarzasz zagrozenie.

    Icek

  • 263. Data: 2010-05-18 13:48:27
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Tuż obok jest o zasadzie ograniczonego zaufania, to już olałeś, bo nie
    > pasuje do Twoich durnych teorii o tym, ze można skręcać na pałę nie
    > patrząc w lusterka?

    To raczej są Twoje durne teorie, bo coś takiego jak "zasada ograniczonego
    zaufania" nie istnieje. To jest wymysł, który powstał za czasów komuny,
    który pokutuje do dnia dzisiejszego w durnych łepetynach niektórych
    kierowców wypisących te bzdury na pms.

    Kolego, coś takiego jak "ograniczenie zaufania" wystepuje przy spełnieniu
    pewnych założeń i wynika z:
    "Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania."

    Jak więc widzisz, mam prawo ufać i liczyć na to, że każdy uczestnik ruchu
    drogowego przestrzega przepisów ruchu drogowego.

    Gdzie jest to ograniczenie zaufania ?
    Tu: "... chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania".
    Reasumując: Mam wręcz obowiązek ograniczyć to zaufanie tylko wtedy, kiedy
    będą ku temu przesłanki tzn. np. widzę, że ktoś łamie przepisy, jedzie jak
    pijany lub wyprzedza na skrzyżowaniu itd. Wtedy to właśnie jestem wręcz
    zobligowany przez Art. 4 do ograniczenia tego zaufania i traktowania tego
    uczestnika w inny sposób, który zapobiegnie wypadkowi, ale żeby to zaufanie
    ograniczyć najpierw muszą wystapić ku temu przesłanki.
    Wszystko na ten temat i nie pisz dalej takiech pierdół na publicznym forum,
    bo tylko robisz z siebie pośmiewisko.

  • 264. Data: 2010-05-18 13:51:38
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale to jest całkiem inna sytuacja, bo tutaj jest duża zależność z której
    > strony wolno Ci wyprzedzać w zalezności od sygnalizowania skrętu.
    > Po prostu - jezeli nie sygnalizuje to wolno wyprzedzać.
    > Sygnalizuje chęć skrętu w lewo, nie wolno Ci wyprzedzać z lewej, a
    > dopuszczalne jest tylko i wyłacznie z prawej.
    >
    > W przypadku skrzyżowania jest zabronione wyprzedzanie z jakiejkolwiek
    strony
    > niezaleznie od tego czy poprzedzający pojazd sygnalizuje zamiar skrętu czy
    > też nie.
    >
    > To jest włąśnie ta różnica, której nie możesz dostrzec.

    ale z samego zakazu nie wynika czyjes prawo.

    Czy jak masz zakaz wchodzenia do mnie do domu to jak wejdziesz to moge Cie
    zabic ? Masz zakaz, nie powinienes tego robic.

    Audi moze nie wiedziec, ze zbliza sie do skrzyzowania i nie wie, ze nie
    wolno mu wyprzedzac. Sygnalizuje zatem i rozpoczyna manewr.

    Gdyby fiat prawidlowo i w odpowiednim czasie sygnalizowal manewr skretu w
    lewo to byc moze spowodowaloby to, ze audi dostrzeglby skrzyzowanie. Jednak
    sam zakaz nie powoduje, ze inni moga robic co im sie podoba.

    Bo jest zakaz to ja poloze sie na ten jezdni z kierunku ktorego nie jada
    auta ? Czy wolno mi sie polozyc ? Jest zakaz wyprzedzania wiec auta z
    jednego kierunku nie moga znalezc sie na drugim pasie ?

    Icek

  • 265. Data: 2010-05-18 13:52:09
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:17052010.0A27ACA5@budzik61.poznan.pl...

    > stad, ze był wypadek.

    Nie świadczy to o tym, że sygnalizowanie nie było za wczasu, lecz świadczy
    to o tym, że kierowca Audi złamał zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniu, na
    skutek czego doprowadził do wypadku śmiertelnego.
    Tak więc skończ z tym konfabulowaniem.

  • 266. Data: 2010-05-18 13:52:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Oczywiście, ze jest bez sensu i tu pani kierująca Fiatem także popełniła
    > bład. Tyle, że ten błąd nie stanowi z żadnen sposób o jej winie.

    tak, jej blad byl "maly", blad kierowcy audi byl "duzy" wiec winny jest ten
    z audi

    bez jaj. Jak czytam to co piszesz to najpierw bylem rozesmiany, teraz jestem
    przestraszony, ze sa kierowcy, ktorzy nie patrza w lusterka i jeszcze pisza,
    ze na to pozwala kodeks.

    Icek

  • 267. Data: 2010-05-18 13:57:52
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Audi moze nie wiedziec, ze zbliza sie do skrzyzowania i nie wie, ze nie
    > wolno mu wyprzedzac. Sygnalizuje zatem i rozpoczyna manewr.

    A czy to ze nie wie o skrzyzowaniu wpływa w jakikolwiek sposób na fakt ze
    wyprzedza na skrzyżowaniu ? Czy tez moze jego nieswiadomośc powoduje że
    skrzyzowanie znika ?

    > Gdyby fiat prawidlowo i w odpowiednim czasie sygnalizowal manewr skretu w
    > lewo to byc moze spowodowaloby to, ze audi dostrzeglby skrzyzowanie.

    A skad wiesz ze nie sygnalizował ?

> [...]
    > auta ? Czy wolno mi sie polozyc ? Jest zakaz wyprzedzania wiec auta z
    > jednego kierunku nie moga znalezc sie na drugim pasie ?

    Sprawdź empirycznie.

  • 268. Data: 2010-05-18 13:58:16
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Jakiego pierwszeństwa przejazdu, o czym Ty pier....sz ?
    > Pierwszeństwo na takim skrzyżowaniu ma właśnie ten, który wykonuje manewr
    > skrętu, bo temu z tyłu nie wolno jest wjechać na to skrzyżowanie dopóki
    ten
    > pierwszy nie zakończy manewru.
    > Wybacz ale coś Ci sie popierdoliło kolego.
    > Nie pisz takich bzdur, bo tylko się ośmiesz "jaśnie oświecony"

    pierwszenstwo przejazdu ma niestety ten, ktory rozpoczal manewr wczesniej.

    Jezeli auto wyprzedzajace rozpoczelo manewr i go kontynuowalo. Nagle
    znalazlo sie na skrzyzowaniu to moze kontynuowac jazde i winny wypadkowi
    bedzie ten co skreca w lewo bo niestety przy zmianie kierunkujazdy musi
    zachowac szczegolna ostroznosc (popatrzec w lusterka) i ustapic
    pierwszenstwa pojazdom znajdujacym sie na pasie, ktory chcesz zajac. Nawet
    gdyby to auto znajdowalo sie tam nielegalnie (wbrew przepisom).

    Powiedzmy zaparkuje na skrzyzowaniu. Niedozwolone prawada ?

    I teraz Ty chcesz skrecic w lewo. Aby skrecic musisz we mnie wjechac bo
    blokuje wjazd w boczna uliczke. Wbijasz sie w moj bok i kto jest winny ??

    Parkowanie na skrzyzowaniu to takie samo wykroczenie jak wyprzedzanie na
    skrzyzowaniu. Rozumiem, ze to wyklucza odpowiedzialnosc tego auta, ktore
    skreca ??

    Icek

  • 269. Data: 2010-05-18 13:58:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > ?!
    >
    > O masakra.. Twoje prawo jazdy chyba ciut droższe było, skoro takie
    > rzeczy wygadujesz?

    ja mam konkretne argumenty. Czy Ty tez takie masz czy tylko takie wiejskie
    pierd...nie ?

    Icek

  • 270. Data: 2010-05-18 14:00:23
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Kiepsko u Ciebie z wyobraźnią i jak widać z praktyką. Nie takie rzeczy
    > już widziałem, jak wyprzedzanie poprawnie sygnalizującego pojazdu.

    rozpatrywany przypadek nie obejmuje morderstwa ani samobojstwa. Caly czas
    mam nadzieje, ze to wypadek.

    Aby doszlo do wypadku obie strony musza (w tym przypadku) zlamac PoRD

    Icek