  • 201. Data: 2010-05-18 00:22:59
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-17 22:17, Plumpi pisze:
    (...)
    > W pierwszym przypadku mamy do czynienia z sytuacją, do której nie
    > jesteśmy zobligowani Prawem o Ruchu Drogowym. W PoRD nigdzie nie ma, że
    > musimy obserwować tył przy zmianie kierunku jazdy na skrzyżowaniu i czy
    > nas ktoś wyprzedza czy też nie, a tym bardziej nie ma nic na temat, że
    > jesteśmy zobowiązani takiemu wyprzedzającemu ustapić pierwszeństwa.
    > (...)

    Cicho, niejaki pierdoła ICEK twierdzi, że: "panisnka z fiata nie
    patrzyla w lusterko tylko myk w lewo." - JAKBY BYŁA ZMUSZONA PRZEZ
    PRZEPISY PATRZEĆ CZY NIE JEST WYPRZEDZANA!!!!!!!!!

  • 202. Data: 2010-05-18 00:57:55
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Jak skrecasz w lewo na srednio lub nieoznaczonym skrzyzowaniu to Twoim
    > psim
    > obowiazkiem jest spojerzenie w lusterko i ustapienie pierwszenstwa
    > przejazdu

    ?!

    O masakra.. Twoje prawo jazdy chyba ciut droższe było, skoro takie
    rzeczy wygadujesz?

    Pozdrawiam

  • 203. Data: 2010-05-18 02:42:42
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    arek.pp <a...@o...pl> napisał(a):

    > w5,
    > rzewo

    > Jednak bezpieczenstwo jest podobne /przynajmniej w euroncap/:
    > http://www.euroncap.com/tests/audi_a6_2004/207.aspx
    > http://www.euroncap.com/tests/renault_laguna_2003/15
    8.aspx
    > Zniszczenia audi wskazuj=B1 na b. du=BF=B1 predko=B6=E6.

    Ale jaja - fakt pomyliłem audi :)
    A6 c5 z A6 c6.

    ok to to było to z grillem do dołu - myślałem ze to ten stary 1997..2004.

    bo ten stary to nawet masę miał prawie tą samą - tylko że 3 ***.

    Ok a ten nowy - fakt 5 *****, konstrukcja niby wytrzymała te 65km/h
    pasażer i kierowca już gorzej niż w lagunie (pomarańczowe i żółte)
    u kierowcy w lagunieII tylko pas mocno szarpie.

    ciężko powiedzieć które auto ma większe możliwości przy większych
    prędkościach, ale lagunaII przy 88km/h w drzewo wytrzymała ok
    z tym ze już pedały już ruszyło.

    Na moje oko lagunaII sporo mocniejsza.
    ciężko to dogonić bo to pierwsze 5 ***** auto było - nie robione
    jeszcze "pod testy" tylko max co wtedy mogli zrobić, wyścig z volvo.

    nie wiem czy nawet A8 dało by radę, to z grilem do dołu, z tym ze
    to już ma przewagę masy +400kg do laguny, A6 nie miała za bardzo,
    ale już modele z bi-turbo i quatro są sporo cięższe.

    trzeba poczekać na testy 80km/h :) miały być ale.. nie ma...

    w skrócie w drzewa to tylko mercami s, renówkami tylko dużymi,
    i c6 ale citroenem ;)

    pozdrawiam.

  • 204. Data: 2010-05-18 04:05:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    Plumpi wrote:

    > No to wskaż jeszcze, gdzie jest to napisane, ze musi się upewnić czy aby
    > nie jest wyprzedzanym. Jest to dość rozmyty i małoprecyzyjny przepis, a
    > skoro jest małoprecyzyjny to trudny do zweryfikowania i do egzekwowania.

    Nic tu nie jest rozmyte, zmieniający kierunek ruchu ma zachować
    szczególną ostrożność czyli upewnić się, czy swoim manewrem nie spowoduje
    zagrożenia.

    > A skąd ta pewność, że nie było "za wczasu" ?

    Stąd, że wiele osób łamie przepisy PoRD, ale niewiele chce się zabić czy
    celowo w kogoś walnąć. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wyprzedzi
    prawidłowo sygnalizującego skręt w lewo na skrzyżowaniu bo to oznacza
    praktycznie pewny wypadek.

    --
    cokolwiek

  • 205. Data: 2010-05-18 04:08:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    Plumpi wrote:

    > Zachowanie szczególnej ostrożności to zespół bliżej niesprecyzowanych
    > zachowań, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa.

    Czyli w szczególności rozejrzenie się wokoło.

    > Piszesz, ze do
    > tych zachowań zalicza się także patrzenie w lusterko.

    Bo tak jest.

    > Jednak zauważ, ze
    > prawodawca zwalnia nas z takiego obowiązku, jednoznacznie nakładając na
    > wszystkich uczestników ruchu drogowego zakaz wyprzedzania na
    > skrzyżowaniu

    I tu się całkowicie mylisz. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

    > i dając nam prawo liczyć na to, ze pozostali uczestnicy
    > ruchu znają i stosują się do tego prawa. Jak więc widać, patrzenie w
    > lusterko w tym przypadku nie stanowi "zachowania szczególnej
    > ostrożności".

    Tuż obok jest o zasadzie ograniczonego zaufania, to już olałeś, bo nie
    pasuje do Twoich durnych teorii o tym, ze można skręcać na pałę nie
    patrząc w lusterka?

    --
    cokolwiek

  • 206. Data: 2010-05-18 08:00:00
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Podaj mi przepis, który mówi, ze każde skrzyżowanie musi być oznakowane.
    > Przeczytaj też dokładnie co jest skrzyżowaniem.
    > A przepis, że nie wolno wyprzedzać na skrzyżowaniu bez sygnalizacji
    > świetlnej lub ruchem okrężnym jest i to czy Ty go widzisz czy też nie nie
    > zwalnia Ciebie od obowiązku zastosowania się do niego.

    Czy to było skrzyżowanie?

  • 207. Data: 2010-05-18 08:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Chłopie !!!
    > Nawet się nie przyznawaj kto Cię uczył teorii PoRD, bo ten instruktor
    > czytając to, wstydu by się spalił.

    chłopie... co ma wspolnego tworia PoRD z praktycznym podobienstwem
    niektorych sytuacji?

    Chłopie - nie przyznawaj sie, kto cie logiki uczył...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 208. Data: 2010-05-18 08:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Noi widzisz :)
    > Każde skrzyżowanie będące skrzyżowaniem dróg w znaczeniu PoRD odwołuje
    > takie pierwszeństwo.
    > Mówiąc prościej znak "droga z pierwszeństwem" ważny jest tylko i
    > wyłącznie do najbliższego skrzyżowania.

    i to ja musze sie douczyc?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 209. Data: 2010-05-18 08:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Oczywiście, ze jest bez sensu i tu pani kierująca Fiatem także popełniła
    > bład. Tyle, że ten błąd nie stanowi z żadnen sposób o jej winie.

    oczywiscie ze nie.
    Teleportowała sie i jej błedy były bez konsekwencji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 210. Data: 2010-05-18 08:11:11
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    > Korona by jej z glowy nie spadla jakby ustapila przed zmiana
    > zajmowanego pasa ruchu ..

    Korona to może nie. Ale może uniknęła by problemów ze swoim zdrowiem.