  • 171. Data: 2010-05-17 15:52:24
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W PoRD istnieją definicje określające co to jest droga, co to jest pas
    > ruchu, co to jest skrzyżowanie.
    > Masz wątpliwości to poczytaj.

    ale nie zawsze fizycznie w zyciu i na drodze wszystko wyglada tak jak w
    kodeksie

    > Naprawdę życzył bym sobie, żeby kierowcy na drodze jeździli tak
    bezpiecznie
    > jak ja i potrafiłi tak jak ja myśleć o innych uczestnikach ruchu drogowego
    > oraz pieszych. Z całą pewnością nie byłoby wypadków i chamstwa na drodze.

    I super, kazdy kolejny bezpiecznie jadacy jest potrzebny. Po to chyba tez
    byl ten watek bo cala masa ludzi twierdzi, ze moze sobie na skrzyzowaniu
    skrecac nie patrzac w lusterka. A bezpieczny kierowca nie skreci w lewo na
    skrzyzowaniu bo moze jednak tam jechac jakies auto.

    Wez tez pod uwage, ze czasami ludzie pisza "jade bezpiecznie" twierdzac, ze
    jak jedzie 70km/h na drodze krajowej gdzie maksymalnie jest 90km/h to tez
    pomimo tego, ze jedzie wolno stwarza zagrozenie.

    Wiec nie mozna prostolinijnie przekladac "jade wolno == jade bezpiecznie i
    nie stwarzam zagrozenia"

    Icek

  • 172. Data: 2010-05-17 16:25:43
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Jest mowa o zmianie pasa: "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas
    > ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie
    > ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas
    > prawej strony."
    > Zmiana kierunku jazdy na skrzyżowaniu nie ma nic ze zmianą pasa.
    >
    > Wybacz, ale widzę, że masz sporo zaległości, dlatego poczytaj dokładniej
    > PoRD i wróć za 2-3 dni dyskutować.

    sam fakt, ze ustawodawca przewidzial "zachowanie szczegolnej ostroznosci"
    oznacza, ze trzeba popatrzec w lusterko

    W tym temacie zaleglosci chyba nie mam.

    Icek

  • 173. Data: 2010-05-17 16:26:35
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A dlaczego zakładasz ze kierowca Audi nie zlekceważył włączonego przez
    > kierowce punto kierunkowskazu ? Jeżeli w ogóle go zauważył ? Natomiast
    > ochoczo zakładasz ze kierowca punto nie zauwazył zbliżającego sie Audi.
    Nie
    > rozstrzygniemy tego tutaj ( znaczy spod klawiatury). To sprawa dla sądu i
    > raczej powinnismy sie cieszyć że to nie nam przyjdzie orzekac o
    > czyjejkolwiek winie.

    masz w 100% racje. Tylko takie wykrzykiwanie, ze winny jest na 100% bez
    watpienia kierowca audi jest przedwczesne

    Icek

  • 174. Data: 2010-05-17 16:27:12
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No tak bo "miszczofie" to święte krowy, którym powinno się natychmiast
    > znikac z drogi :D

    bo najwazniejsze jest wlasne zycie i zdrowie i wpychanie sie pod czyjas
    maske tylko dlatego, ze "prawi mi pozwala skrecic" jest bez sensu

    Icek

  • 175. Data: 2010-05-17 17:42:11
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia 17 May 2010 05:02:55 GMT, to napisał(a):

    > A może po prostu nie ogarniasz miejskiego ruchu?

    Ale zrozumiałeś co napisałem, czy tylko ot tak próbujesz błysnąć?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 176. Data: 2010-05-17 17:49:09
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale zrozumiałeś co napisałem, czy tylko ot tak próbujesz błysnąć?

    ja tez zrozumialem ale wlasnie tak mi sie wydaje, ze jak komus tak strasznie
    doskwiera ruch samochodowy to niech wezmie tramwaj albo autobus

    Icek

  • 177. Data: 2010-05-17 17:57:46
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 May 2010 17:49:09 +0200, Icek napisał(a):

    > ja tez zrozumialem ale wlasnie tak mi sie wydaje, ze jak komus tak strasznie
    > doskwiera ruch samochodowy to niech wezmie tramwaj albo autobus

    Toć przecież nie napisałem, że mi nie doskwiera ruch samochodowy - sam
    jestem codziennym użytkownikiem i motocykla i samochodu w dużym mieście.

    Napisałem tylko, iż w naszym kochanym kraju odpowiednie służby zajmują
    się w głównej mierze prędkoscią i trzeźwością - a pozostałe, nagminne i
    niebezpieczne przewinienia stają się/są całkowicie bezkarne.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 178. Data: 2010-05-17 18:03:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > się w głównej mierze prędkoscią i trzeźwością - a pozostałe, nagminne i
    > niebezpieczne przewinienia stają się/są całkowicie bezkarne.

    a to juz wielokrotnie pisalem. Bez sensu jest dawac mandat za wykroczenie
    raz na 10 tys przypadkow. Bo wtedy jest swiadomosc nierownosci wobec prawa.

    Brak swiadomosci o nieuchronnej karze (nawet niewielkiej) powstrzymuje
    idiotow. A jak nie ma zagrozenia kara to parkuja jak chca (mi akurat
    parkowanie z dupy przeszkadza na trawnikach, rogach skrzyzowan, pasach,
    zatoczkach autobusowych itp.)

    Ostatnio zlapalem jak strasznik miejski tak zaparkowal. Zlozylem
    zawiadomienie to mi komendant odpisal, ze ustawa wymaga aby podal swoj kod
    pocztowy bo inaczej nie rozpatrzy skargi (inne dane jak imie i nazwisko
    umiescilem, kodu faktycznie nie)

    Icek

  • 179. Data: 2010-05-17 18:25:46
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    On 16 Maj, 21:39, " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > bezpieczeństwo nie podobne... ta a6 jest bardziej podobna do starego bmw5,
    > lub merca okularnika, i do tak szybkiej jady gdzie można zahaczyć o drzewo
    > się nie nadaje jak laguny po 2001 (do 2008).
    >
    > A6 daleko do lagunyII.

    Jednak bezpieczenstwo jest podobne /przynajmniej w euroncap/:
    http://www.euroncap.com/tests/audi_a6_2004/207.aspx
    http://www.euroncap.com/tests/renault_laguna_2003/15
    8.aspx
    Zniszczenia audi wskazują na b. dużą predkość.

  • 180. Data: 2010-05-17 19:21:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    Plumpi wrote:

    > Tu się mylisz. Zgodnie z PoRD nie jest zobowiązana do sprawdzania na
    > takim skrzyżowaniu czy aby jest wyprzedzana przez inny pojazd.

    Nie osłabiaj mnie, to wynika z ogólnych przepisów, po za tym:

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    Szczególna ostrożność to Twoim zdaniem skręcanie na pałę bez patrzenia w
    lusterko?

    Art. 22. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
    sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    Myślisz, ze samobójca w Audi wyprzedzał na skrzyżowaniu pojazd
    sygnalizujący "zawczasu i wyraźnie" zamiar skrętu w lewo? Bardzo mało
    prawdopodobne.

    Szukać dalej czy wystarczy?

    --
    cokolwiek