  • 161. Data: 2010-05-17 15:16:10
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Jurand pisze:
    (...)
    > brzmiąca mniej więcej tak "znałem chłopaków, jak jeździli tym samochodem
    > jeszcze na żółtych blachach, trudno było tą jazdę nazwać rozsądną".

    Jak "jeszcze na żółtych blachach"? To sugeruje, ze wypadek był po
    przerejestrowaniu - tymczasem na zdjęciach audi jest nadal na "żółtych"
    blachach.

  • 162. Data: 2010-05-17 15:18:24
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:hsr3i1$i6t$1@news.onet.pl...

    > To nie chodzi o usprawiedliwienie, wina leży po obu stronach.
    > Chodzi o to, aby nie bredzić czegoś odwrotnego.

    Oczywiście masz całkowitą rację, ze wina leży po obydwu stronach tzn.
    kierowcy Audi oraz jego pasażera, że nie próbował przemówić kierowcy do
    rozsądku.

  • 163. Data: 2010-05-17 15:19:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > nie, kapelusz ma patrzec w lusterka i ustepowac pierwszenstwa przejazdu
    > zgodnie z przepisami. A jak manewr mialby doprowadzic do kolizji to nawet
    > wbrew przepisom.

    No tak bo "miszczofie" to święte krowy, którym powinno się natychmiast
    znikac z drogi :D

  • 164. Data: 2010-05-17 15:23:23
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > przypadku

    > 1. bo gdyby popatrzyla to zobaczylaby audi i nie pojechala do przodu
    >
    > 2. bo gdyby wlaczyla migacz odpowiednio wczesniej (zakladam powiedzmy 2
    > sekundy przed manewrem) to audi bylo jeszcze 100 m,etrow dalej
    > (zakladajac,
    > ze jechalo 160km/h choc to maloprawdopodobne patrzac na straty) i
    > zwolniloby
    > znacznie (na odcinku 100 metrow ze 160km/h mozna sie zatrzymac lub mocno
    > zwolnic biorac pod uwage czas reakcji)

    A dlaczego zakładasz ze kierowca Audi nie zlekceważył włączonego przez
    kierowce punto kierunkowskazu ? Jeżeli w ogóle go zauważył ? Natomiast
    ochoczo zakładasz ze kierowca punto nie zauwazył zbliżającego sie Audi. Nie
    rozstrzygniemy tego tutaj ( znaczy spod klawiatury). To sprawa dla sądu i
    raczej powinnismy sie cieszyć że to nie nam przyjdzie orzekac o
    czyjejkolwiek winie.

  • 165. Data: 2010-05-17 15:24:53
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Podaj przepis, ktory zobowiazuje mnie rozgladac sie na znaki stojace
    > przodem
    > dla jadacych boczna droga.

    Podaj mi przepis, który mówi, ze każde skrzyżowanie musi być oznakowane.
    Przeczytaj też dokładnie co jest skrzyżowaniem.
    A przepis, że nie wolno wyprzedzać na skrzyżowaniu bez sygnalizacji
    świetlnej lub ruchem okrężnym jest i to czy Ty go widzisz czy też nie nie
    zwalnia Ciebie od obowiązku zastosowania się do niego.

    > Jak jade glowna to do czasu az to nie jest odwolane. W dupie mam znaki
    > stojace na bocznych drogach

    Dokształć się kolego, bo masz ogromne braki, które mogą Cię kosztiwać zbyt
    drogo tj. Twoje życie.

  • 166. Data: 2010-05-17 15:25:37
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 17 Maj, 14:55, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:

    > W nagrodę za merytoryczny wkład w dyskusję - PLONK

    no przecież mnie już PLONKowałeś kilka razy... I co, jeszcze się nie
    udało?

  • 167. Data: 2010-05-17 15:28:32
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Oczywiście masz całkowitą rację, ze wina leży po obydwu stronach tzn.
    > kierowcy Audi oraz jego pasażera, że nie próbował przemówić kierowcy do
    > rozsądku.

    dramat. Masz spaczona wiedze na temat PoRD.

    Jak skrecasz w lewo na srednio lub nieoznaczonym skrzyzowaniu to Twoim psim
    obowiazkiem jest spojerzenie w lusterko i ustapienie pierwszenstwa przejazdu

    Jak tego nie mozesz pokapowac to oddaj PJ.

    Sam zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniu nie jest rownoznaczny z brakiem
    obowiazku popatrzenia w lusterko

    Icek

  • 168. Data: 2010-05-17 15:32:05
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Podaj mi przepis, który mówi, ze każde skrzyżowanie musi być oznakowane.

    ehh.

    Podaj mi przepis ktory mowi, ze droga w jakikolwiek sposob musi byc
    oznakowana. Nie musi. Ale zrozum, ze rzeczy niewidzialne nieobowiazuja.
    jezeli nie widac ze gdzies jest skrzyzowanie to moze sie okazacm ze ktos kto
    nie widzi tam skrzyzowania (bo zaslania drzewo, budynek, inne auto) nie
    potraktuje tego jak skrzyzowania

    > Dokształć się kolego, bo masz ogromne braki, które mogą Cię kosztiwać zbyt
    > drogo tj. Twoje życie.

    dziekuje Ci za Twoje bezcenne rady. Patrz lepiej w lusterka i wychyl glowe
    czasami z nad kodeksu to moze ocalisz swoje

    Icek

  • 169. Data: 2010-05-17 15:33:28
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > interesujace. A jakis przepis mowiacy o tym, ze w terenie zabudowanym na
    > nieoznaczonym skrzyzowaniu nie musze patrzec w lusterko i nie musze
    > ustepowac pierwszenstwa przy zmianie kierunku jazdy ?

    Jest mowa o zmianie pasa: "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas
    ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie
    ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z
    prawej strony."
    Zmiana kierunku jazdy na skrzyżowaniu nie ma nic ze zmianą pasa.

    Wybacz, ale widzę, że masz sporo zaległości, dlatego poczytaj dokładniej
    PoRD i wróć za 2-3 dni dyskutować.

  • 170. Data: 2010-05-17 15:37:46
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > kto
    > nie widzi tam skrzyzowania (bo zaslania drzewo, budynek, inne auto) nie

    W PoRD istnieją definicje określające co to jest droga, co to jest pas
    ruchu, co to jest skrzyżowanie.
    Masz wątpliwości to poczytaj.

    > dziekuje Ci za Twoje bezcenne rady. Patrz lepiej w lusterka i wychyl glowe
    > czasami z nad kodeksu to moze ocalisz swoje

    Naprawdę życzył bym sobie, żeby kierowcy na drodze jeździli tak bezpiecznie
    jak ja i potrafiłi tak jak ja myśleć o innych uczestnikach ruchu drogowego
    oraz pieszych. Z całą pewnością nie byłoby wypadków i chamstwa na drodze.