-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Plumpi" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Mon, 24 May 2010 22:46:29 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 47
Message-ID: <hteojk$hnf$1@news.onet.pl>
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl><4befe639$0$2599$6...@n...neostrada.
pl><hsootv$39r$1@mx1.internetia.pl>
<hsorn5$qah$1@node2.news.atman.pl><4beffcc0$0$17104$6...@n...neostra
da.pl><p...@4...com>
<hsp8l1$bn4$1@news.onet.pl><4bf0ceaa$0$17093$65785112@news.neostrada.pl>
<hsr2oe$fvf$1@news.onet.pl><hsr3nd$9um$1@node1.news.atman.pl>
<hsr6ep$mab$1@inews.gazeta.pl><hsr9t8$51r$1@node2.news.atman.pl>
<hsr8td$qtg$3@mx1.internetia.pl><hsrak3$54v$1@node2.news.atman.pl>
<hsr9m0$an7$1@mx1.internetia.pl><4bf12dea$0$2594$6...@n...neostrada.
pl><4bf25a92$0$17096$65785112@news.neostrada.pl><4bf268e9$0$17104$6578511
2@news.neostrada.pl><4bf434c8$0$19177$65785112@news.neostrada.pl>
<ht49ka$khd$1@news.onet.pl><4bf72cd1$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
<ht9pph$fd2$1@news.onet.pl><hte48f$uv$1@node2.news.atman.pl>
<htec7h$4g9$1@news.onet.pl> <4bfad1a1$0$19164$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: dxb235.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274734005 18159 83.22.87.235 (24 May 2010 20:46:45 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 24 May 2010 20:46:45 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2283145
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4bfad1a1$0$19164$65785112@news.neostrada.pl...
>> Podawałem już wielokrotnie zapisy, z których jednoznacznie wynika, że
>> nie miała takiego obowiązku.
>
> Nic takiego nie podałeś.
>
>> Teraz Ty podaj taki zapis, którzy narzuca na nią taki obowiązek.
>
> Sto razy już o tym było. Ma zachować szczególną ostrożność. Nie da się
> zachować szczególnej ostrożności nie wiedząc co się dzieje wokół auta
> (także z tyłu i z boku).
Powtarzam jeszcze raz, bo widzę, że nie dociera.
Nie miała obowiązku konatrolować co się dzieje z tyłu, ponieważ z atakiego
obowiązku zwalniają ją zapisy PoRD, a są nimi:
1. Kategoryczny zakaz wyprzedzania na takim skrzyżowaniu.
2. Pośrednio zakaz wyprzedzania z lewej strony pojazdu sygnalizującego chęć
skrętu w lewo. Tylko w tym przypadku, kiedy sygnalizowałaby wcześniej zanim
inny pojazd rozpocząłby wyprzedzanie.
Dojeżdżajac do skrzyżowania jej obowiązkiem było przede wszystkim upewnić
się co do sytuacji panującej przed nią, bo była zobowiązana ustąpić
pierwszeńśtwa temu, który jechałby z przeciwka oraz do sprawdzenia sytuacji
na bocznych drogach.
Ponadto z uporem maniaka trzymasz się wersji, ze ona POWINNA ZACHOWAĆ
SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ.
Wybacz, ale takze, a zwłaszcza to dotyczyło kierowcy Audi. Powinien był
zachować szczególną ostrożność, której nie zachował. Powinien był zwolnić i
ustąpić pierwszeństwa przejazdu przez skrzyżowanie kierowniczce Fiata, a nie
uczynił tego. Powinien był zachować bezpieczną odległość umożliwiającą
zatrzymanie samochodu w przypadku zatrzymania się Fiata, także tego nie
zrobił.
Jechał z nadmierną prędkością, która mogła wprowadzić w błąd kierowniczkę
Fiata i uniemożliwiającą prawidłową ocenę sytuacji, ponieważ ona widząc go w
oddali i wiedząc, że na tym odcinku drogi obowiązuje ograniczenie do 40km/h
i wiedząc, że na podstawie Art.4 PoRD ma prawo liczyć na to, że jedzie on
przepisowo, a zatem znajduje się w odległości bezpiecznej i wystarczająco
dużej, aby ten manewr mogła wykonać całkowicie bezpiecznie. Nie miała ona
czasu na ciągłe obserwowanie kierowcy Audi, które być może mogłoby uchronić
przed wypadkiem, bo jej obowiązkiem było upewnić się, że podczas manewru
nikomu z przeciwka nie zajedzie drogi, ani, że nikt jej nie zajedzie drogi
wyjeżdżając z bocznych ulic, a ponadto powinna była się skupić na wykonaniu
samego manewru.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.10 22:48 Plumpi
- 25.05.10 06:35 Jurand
- 25.05.10 07:25 Jurand
- 25.05.10 09:34 Icek
- 25.05.10 09:35 Icek
- 25.05.10 09:39 Icek
- 25.05.10 09:40 Icek
- 25.05.10 09:51 Cavallino
- 25.05.10 09:59 Cavallino
- 25.05.10 14:43 Plumpi
- 25.05.10 14:46 Plumpi
- 25.05.10 14:48 Plumpi
- 25.05.10 14:53 Plumpi
- 25.05.10 15:14 Icek
- 25.05.10 15:15 Icek
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=