  • Data: 2010-05-24 22:46:29
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4bfad1a1$0$19164$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nic takiego nie podałeś.

    > Sto razy już o tym było. Ma zachować szczególną ostrożność. Nie da się
    > zachować szczególnej ostrożności nie wiedząc co się dzieje wokół auta
    > (także z tyłu i z boku).

    Powtarzam jeszcze raz, bo widzę, że nie dociera.
    Nie miała obowiązku konatrolować co się dzieje z tyłu, ponieważ z atakiego
    obowiązku zwalniają ją zapisy PoRD, a są nimi:
    1. Kategoryczny zakaz wyprzedzania na takim skrzyżowaniu.
    2. Pośrednio zakaz wyprzedzania z lewej strony pojazdu sygnalizującego chęć
    skrętu w lewo. Tylko w tym przypadku, kiedy sygnalizowałaby wcześniej zanim
    inny pojazd rozpocząłby wyprzedzanie.

    Dojeżdżajac do skrzyżowania jej obowiązkiem było przede wszystkim upewnić
    się co do sytuacji panującej przed nią, bo była zobowiązana ustąpić
    pierwszeńśtwa temu, który jechałby z przeciwka oraz do sprawdzenia sytuacji
    na bocznych drogach.

    Ponadto z uporem maniaka trzymasz się wersji, ze ona POWINNA ZACHOWAĆ
    SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ.
    Wybacz, ale takze, a zwłaszcza to dotyczyło kierowcy Audi. Powinien był
    zachować szczególną ostrożność, której nie zachował. Powinien był zwolnić i
    ustąpić pierwszeństwa przejazdu przez skrzyżowanie kierowniczce Fiata, a nie
    uczynił tego. Powinien był zachować bezpieczną odległość umożliwiającą
    zatrzymanie samochodu w przypadku zatrzymania się Fiata, także tego nie
    zrobił.
    Jechał z nadmierną prędkością, która mogła wprowadzić w błąd kierowniczkę
    Fiata i uniemożliwiającą prawidłową ocenę sytuacji, ponieważ ona widząc go w
    oddali i wiedząc, że na tym odcinku drogi obowiązuje ograniczenie do 40km/h
    i wiedząc, że na podstawie Art.4 PoRD ma prawo liczyć na to, że jedzie on
    przepisowo, a zatem znajduje się w odległości bezpiecznej i wystarczająco
    dużej, aby ten manewr mogła wykonać całkowicie bezpiecznie. Nie miała ona
    czasu na ciągłe obserwowanie kierowcy Audi, które być może mogłoby uchronić
    przed wypadkiem, bo jej obowiązkiem było upewnić się, że podczas manewru
    nikomu z przeciwka nie zajedzie drogi, ani, że nikt jej nie zajedzie drogi
    wyjeżdżając z bocznych ulic, a ponadto powinna była się skupić na wykonaniu
    samego manewru.