-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Sun, 23 May 2010 20:00:31 +0000 (UTC)
Organization: DOM
Lines: 117
Message-ID: <2...@b...poznan.pl>
References: <4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl> <htalck$3rt$1@news.onet.pl>
<2...@b...poznan.pl> <htb3vu$gqb$1@news.onet.pl>
<2...@b...poznan.pl> <htbqfi$rvv$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-79.173.13.135.tesatnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274644831 22811 79.173.13.135 (23 May 2010 20:00:31 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 20:00:31 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
X-Antivirus: avast! (VPS 100523-0, 2010-05-23), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282873
[ ukryj nagłówki ]Osobnik posiadający mail j...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>> To teraz pozostaje biegły, który na podstawie toru jazdy Audi,
>>> miejsca uderzenia, i prędkości "początkowej" Audi oszacuje, w którym
>>> miejscu Audi zmieniło pas na lewy, żeby wyprzedzić i jakie były
>>> szanse, że stojąca na skrzyżowaniu kobieta w porę ten manewr
>>> zauważy. To wbrew pozorom robi się dość prosto, są wyspecjalizowane
>>> programy, najlepszy to chyba PC-Crash, które symulują przebieg
>>> wypadku i rzadko kiedy ta symulacja różni się od rzeczywistości.
>>
>> czyli wina skrecajacego kierowcy byłaby przynajmniej mozliwa
>> (zakładajac, ze np. wyprzedzajacy jechał lewym pasem juz od dobrych
>> 300metrów)?
>
> Byłaby możliwa, bo przy wyprzedzaniu ważne jest to, kto pierwszy
> rozpoczął "manewr" - czy wyprzedzający pierwszy zaczął wyprzedzanie,
> czy pojazd przed nim pierwszy zasygnalizował zamiar skrętu. Niestety
> na dużą niekorzyść gra tutaj fakt, iż wyprzedzanie odbywać się miało
> na skrzyżowaniu.
>
zgadzam sie w 100%.
>>> Natomiast podejdź do tego zdroworozsądkowo - jako kierowca. Jedziesz
>>> przez wioskę. Zapierdalalasz jak zwierzak, 120 km/h, widzisz
>>> ograniczenie 40 km/h i ZWALNIAJĄCY samochód (światła STOP raczej się
>>> nie da nie włączyć przy naciśnięciu hamulca)
>>
>> da sie hamowac silnikiem...
>
> Zawsze na skrzyżowaniu hamujesz silnikiem i nie zdarza Ci się nawet na
> chwilę dotknąć hamulca? ;) Przeciętny kierowca przynajmniej ostatnią
> fazę hamowania wykonuje hamulcem.
>
jak jezdze nowoczesnym autem, gdzie hamowanie silnikiem nie pobierało
paliwa - starałem sie hamowac ile tylko mogłem.
W innych przypadkach - duzo mniej.
Ale da sie.
>>>, a po lewej jakąś drogę.
>>
>> o ile tylko widze te droge - jasne.
>> Ale jest mnostwo sytuacji gdzie zadnego znaku ostrzegajacego o
>> skrzyzowaniu
>> nie ma, pasy nie sa wymalowane i bocznej drogi zwyczajnie nie widac.
>
> To masz skrzyżowanie nieoznakowane. Być może dlatego umieszczono tam
> znak 40 km/h.
>
byc moze.
Ale chyba nie chcesz powiedziec, ze na wszystkich takich skrzyzowaniach
jest znak 40.
>> ok, jezeli tylo widze, oczywiscie ze hamuje.
>> ale zdarzało mi sie wyprzedzac auta z roznica predkosci 40-70 i jakby
>> takiemu jednemu z drugim przyszła chec nagłego skrecenie - nei sadze
>> zeby dało sie wyhamowac.
>> Niemniej ok - do tego momentu zgadzam sie.
>> Rozsadny kierowca mimo wszystko zwolni.
>
>>> Teraz załóż, że skoro rozsądnie myślący kierowca w takiej sytuacji
>>> nie zdecyduje się na wyprzedzenie - to co myśli taki sam rozsądny
>>> kierowca, jadąc autem, które zamierza skręcić na wspomnianym
>>> skrzyżowaniu? Myśli dokładnie tak samo - że tylko skończony jełop
>>> będzie go tutaj wyprzedzał! Co więcej - przepisy w PoRD wyraźnie
>>> twierdzą, że niezależnie od rodzaju skrzyżowania - oznaczonego bądź
>>> nie - NIE WOLNO na nim wyprzedzać.
>>>
>> absolutnie sie nie zgadzam.
>> Opisany przeze mnie sposób skrecania w lewo nie dotyczy kierowców
>> idiotów (choc im oczywiscie tez pozwala zobaczyc, co zamierzam
>> zrobic). Dotyczy sytuacji w ktorej kierowca za mna zwyczajnie czegos
>> nie zauwazy. Dlatego naciskajac pierwszy raz hamulec patrze, czy
>> widzi i czy rowniez zwalnia.
>
> A widzisz - specjalnie dzisiaj zrobiłem sobie mały test drogowy, czy
> na skrzyżowaniach, na których zdarza mi się często zatrzymywać, patrzę
> tuż przed wykonaniem skrętu we wsteczne lusterko. I co - okazuje się,
> że NIE. Chociaż bardzo dużo czasu jazdy poświęcam na obserwowanie
> tego, co się dzieje za mną.
>
jezeli odpowiednio dobrze sygnalizujesz zamiar, to IMO obserwacje tyłu w
ostatniej fazie mozna ograniczyc.
Oczywiscie wszystko zalezy od miejsca.
Inaczej zachowałbym sie w srodku miasta, inaczej na jakims zadupiu, gdzie
wiekszosc ruchu tylko przelatuje przez miasteczko i leci dalej.
>>> I ogólnie, jeśli chodzi o genezę wypadków - ja jestem bardzo mocno
>>> za opcją taką, że w największej mierze winnym wypadku jest ten,
>>> który PIERWSZY złamał przepis, nim doszło do wypadku. Bowiem ciąg
>>> przyczynowo-skutkowy od czegoś się zaczyna - nie można ot tak
>>> zapomnieć sobie o fakcie, że facet jechał 80 km/h, zamiast 40 km/h,
>>> albo ktoś w nocy jechał drogą główną, ale miał wyłączone światła.
>>> Zawsze trzeba rozpatrzyć sytuację (co więcej - biegli właśnie tak
>>> postępują), co by było gdyby teoretyczny poszkodowany nie złamał
>>> żadnego przepisu - czy wtedy też doszłoby do wypadku?
>>
>> hmm, kto pierwszy powiadasz.
>> To co z taka sytuacja?
>> Jedzie sobie auto A 50 na godzine
>> Przed nim ktos zwalnia. (ma zamiar skrecac, ale na razie tylko
>> hamuje) auto B zaczyna wyprzedzac
>> dochodzi do wypadku.
>
> Jeżeli samochód A nie zasygnalizował manewru, to jest sprawcą wypadku.
> Jeśli zasygnalizował manewr - nie jest.
>
>> Jakby na to nie patrzec - pierwsze przepis złamało auto A (nie
>> zasygnalizowało manewru, zaczeło hamowac)
>
no i widze, ze osiagnelismy kompromis.
:)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.10 22:00 Budzik
- 23.05.10 22:11 J.F.
- 23.05.10 22:13 J.F.
- 23.05.10 22:47 Krzysiek Kielczewski
- 23.05.10 23:29 Jurand
- 23.05.10 23:29 Jurand
- 23.05.10 23:31 Jurand
- 24.05.10 01:00 Budzik
- 24.05.10 01:00 Budzik
- 24.05.10 01:52 złoty
- 24.05.10 01:53 złoty
- 24.05.10 07:00 Budzik
- 24.05.10 07:28 Cavallino
- 24.05.10 07:31 Cavallino
- 24.05.10 07:32 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera