-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Plumpi" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Sun, 23 May 2010 18:16:58 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 60
Message-ID: <htbke2$70v$1@news.onet.pl>
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl> <hsr5e7$o05$1@news.onet.pl>
<hsr98c$4v5$1@node2.news.atman.pl> <hsr8a2$bq5$1@mx1.internetia.pl>
<hsra08$525$1@node2.news.atman.pl> <hsr8v6$qtg$4@mx1.internetia.pl>
<hsradm$53r$1@node2.news.atman.pl>
<4bf12b3a$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
<hsrc4i$5ee$1@node2.news.atman.pl>
<4bf13136$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
<hsrd3j$5hu$1@node2.news.atman.pl> <hssaj6$ep6$1@news.onet.pl>
<hsttua$ssv$1@node1.news.atman.pl>
<4bf2caa1$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<hsui85$a6m$1@inews.gazeta.pl> <ht05fk$c0o$1@node1.news.atman.pl>
<ht1kpj$j9s$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht48ub$ib8$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht64tk$tte$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht6sbs$3oe$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<ht9i1o$v5m$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
<htbarl$7fu$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
NNTP-Posting-Host: dxr154.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274631426 7199 83.22.103.154 (23 May 2010 16:17:06 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 16:17:06 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282805
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:23052010.3B0D4725@budzik61.poznan.pl...
> jeszcze raz powtarzam - twoje zdanie juz znamy.
> Jestem ciekawy opinii Juranda.
> Do Ciebie - pomysl w ten sposób - to swietny sposób, zeby sie podlozyc i
> wyremontowac sobie samochód.
> I rzecz oczywista - jasnym jest ze trudno udowodnic fakt wlaczenia
> kierunkowskazu. Ja mowie o sytuacji kiedy przebieg jest jasny (wiemy ze
> kierunkowskazy były wlaczone) i dyskutuje o przyznaniu winy w takiej
> sytuacji.
Ale opisywałem Ci przypadek kolegi, który w ten sposób zrobił "banana" i był
ukarany przez sąd.
> ja sie z czyms takim nigdy nie zgodze, zwlaszcza, jezeli dodamy do tego
> np.
> ewidentne zmniejszenie predkosci przez sygnalizujacego skret z glownej w
> podporzadkowana.
Widzisz, bo Ty źle interpretujesz PoRD.
Do ewidentnego zmniejszenia prędkości przed skrzyżowaniem zobowiązuje Cię
zapis o zachowaniu szczególnej ostrożności.
Sygnalizowanie jest sygnalizowaniem i może oznaczać rózne manewry. Może to
być manewr zmiany kierunku jazdy na skrzyżowaniu, zmiany pasa ruchu,
wyprzedzania itd. albo chęci zatrzymania się po lewej stronie tuż za
skrzyżowaniem.
Z kolei na skrzyżowaniu przysługuje kolejność i pierwszeństwo przejazdu. To,
ze ktoś sygnalizuje skręt w lewo nie oznacza, że Tobie jest wolno skręcać w
prawo. Masz poczekać i ustąpić pierwszeństwa przejazdu temu, któremu się ono
nalezy.
Dam Ci kolejny przykład z własnego doświadczenia.
Bardzo często na skrzyzowaniu skręcając w lewo, ci z lewej strony pakują się
zanim Ty skręcisz w lewo i zakończysz manewr. Jezeli dojdzie do kolizji na
takim skrzyżowaniu to wina jest tego, który skręca w prawo z
podporządkowanej.
Ponieważ dość często jeżdżę z przyczepkami dość długim składem to chyba nie
muszę Ci tłumaczyć, ze wykonanie skrętu w lewo powoduje, że przyczepka
pojedzie "na skróty" tzn. "zetnie" skrzyżowanie. I tak własnie kiedyś mi się
przytrafiło, ze skręcałem takim zestawem w lewo na skrzyżowaniu
równorzędnym, a z lewej wpakował mi się na siłę palant i na środku
skrzyżowania po prostu się przyblokowaliśmy. On zaczął na mnie trąbić i
wyzywać przez otwarte okno od jeb... kut..... . Miał pecha, bo akurat za mną
nadjechała drogówka. Policjant zapytał o co chodzi i co się stało. Kiedy się
dowiedział, kazał gościowi wycofać i zjechać na pobocze w celu wypisania
mandatu, a mnie kazał jechać dalej.
Niestety ludzie dość często się pakują na skrzyżowanie. Kierunkowskaz nie
upoważnia żadnego z nich do wjazdu na skrzyżowanie, ponieważ PoRD mówi o
pierwszeństwie przejazdu przez skrzyżowanie.
> Jeszcze raz powotrze - rozumiem i sie nie zgadzam.
> Odwracajac kota ogonem - ja mam rowniez prawo przypuszczac, ze inni
> zachowuja sie zgodnie z PoRd i jezeli sygnalizuja manewr, to z intencja
> wykonania go. Nie mozna sobie od tak zmienic decyzji na skrzyzowaniu.
W tym rzecz, że można, a ponadto PoRD mówi o pierwszeństwie przejazdu i
właczony kierunkowskaz nie upoważnia Cię do wjechania jako pierwszy czy też
jednocześnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.10 18:27 Plumpi
- 23.05.10 18:33 J.F.
- 23.05.10 18:33 Plumpi
- 23.05.10 18:35 Plumpi
- 23.05.10 18:39 Plumpi
- 23.05.10 18:45 Plumpi
- 23.05.10 18:51 Plumpi
- 23.05.10 18:53 Cavallino
- 23.05.10 18:54 Cavallino
- 23.05.10 18:56 Plumpi
- 23.05.10 19:15 J.F.
- 23.05.10 19:38 Krzysiek Kielczewski
- 23.05.10 19:45 Jurand
- 23.05.10 19:46 Jurand
- 23.05.10 19:53 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=