eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRezultat wyprzedzania na skrzyzowaniuRe: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Sun, 23 May 2010 18:16:58 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 60
    Message-ID: <htbke2$70v$1@news.onet.pl>
    References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl> <hsr5e7$o05$1@news.onet.pl>
    <hsr98c$4v5$1@node2.news.atman.pl> <hsr8a2$bq5$1@mx1.internetia.pl>
    <hsra08$525$1@node2.news.atman.pl> <hsr8v6$qtg$4@mx1.internetia.pl>
    <hsradm$53r$1@node2.news.atman.pl>
    <4bf12b3a$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsrc4i$5ee$1@node2.news.atman.pl>
    <4bf13136$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsrd3j$5hu$1@node2.news.atman.pl> <hssaj6$ep6$1@news.onet.pl>
    <hsttua$ssv$1@node1.news.atman.pl>
    <4bf2caa1$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsui85$a6m$1@inews.gazeta.pl> <ht05fk$c0o$1@node1.news.atman.pl>
    <ht1kpj$j9s$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht48ub$ib8$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht64tk$tte$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht6sbs$3oe$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <ht9i1o$v5m$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <htbarl$7fu$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: dxr154.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1274631426 7199 83.22.103.154 (23 May 2010 16:17:06 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 16:17:06 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282805
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:23052010.3B0D4725@budzik61.poznan.pl...

    > jeszcze raz powtarzam - twoje zdanie juz znamy.
    > Jestem ciekawy opinii Juranda.
    > Do Ciebie - pomysl w ten sposób - to swietny sposób, zeby sie podlozyc i
    > wyremontowac sobie samochód.
    > I rzecz oczywista - jasnym jest ze trudno udowodnic fakt wlaczenia
    > kierunkowskazu. Ja mowie o sytuacji kiedy przebieg jest jasny (wiemy ze
    > kierunkowskazy były wlaczone) i dyskutuje o przyznaniu winy w takiej
    > sytuacji.

    Ale opisywałem Ci przypadek kolegi, który w ten sposób zrobił "banana" i był
    ukarany przez sąd.

    > ja sie z czyms takim nigdy nie zgodze, zwlaszcza, jezeli dodamy do tego
    > np.
    > ewidentne zmniejszenie predkosci przez sygnalizujacego skret z glownej w
    > podporzadkowana.

    Widzisz, bo Ty źle interpretujesz PoRD.
    Do ewidentnego zmniejszenia prędkości przed skrzyżowaniem zobowiązuje Cię
    zapis o zachowaniu szczególnej ostrożności.
    Sygnalizowanie jest sygnalizowaniem i może oznaczać rózne manewry. Może to
    być manewr zmiany kierunku jazdy na skrzyżowaniu, zmiany pasa ruchu,
    wyprzedzania itd. albo chęci zatrzymania się po lewej stronie tuż za
    skrzyżowaniem.
    Z kolei na skrzyżowaniu przysługuje kolejność i pierwszeństwo przejazdu. To,
    ze ktoś sygnalizuje skręt w lewo nie oznacza, że Tobie jest wolno skręcać w
    prawo. Masz poczekać i ustąpić pierwszeństwa przejazdu temu, któremu się ono
    nalezy.
    Dam Ci kolejny przykład z własnego doświadczenia.
    Bardzo często na skrzyzowaniu skręcając w lewo, ci z lewej strony pakują się
    zanim Ty skręcisz w lewo i zakończysz manewr. Jezeli dojdzie do kolizji na
    takim skrzyżowaniu to wina jest tego, który skręca w prawo z
    podporządkowanej.
    Ponieważ dość często jeżdżę z przyczepkami dość długim składem to chyba nie
    muszę Ci tłumaczyć, ze wykonanie skrętu w lewo powoduje, że przyczepka
    pojedzie "na skróty" tzn. "zetnie" skrzyżowanie. I tak własnie kiedyś mi się
    przytrafiło, ze skręcałem takim zestawem w lewo na skrzyżowaniu
    równorzędnym, a z lewej wpakował mi się na siłę palant i na środku
    skrzyżowania po prostu się przyblokowaliśmy. On zaczął na mnie trąbić i
    wyzywać przez otwarte okno od jeb... kut..... . Miał pecha, bo akurat za mną
    nadjechała drogówka. Policjant zapytał o co chodzi i co się stało. Kiedy się
    dowiedział, kazał gościowi wycofać i zjechać na pobocze w celu wypisania
    mandatu, a mnie kazał jechać dalej.
    Niestety ludzie dość często się pakują na skrzyżowanie. Kierunkowskaz nie
    upoważnia żadnego z nich do wjazdu na skrzyżowanie, ponieważ PoRD mówi o
    pierwszeństwie przejazdu przez skrzyżowanie.

    > Jeszcze raz powotrze - rozumiem i sie nie zgadzam.
    > Odwracajac kota ogonem - ja mam rowniez prawo przypuszczac, ze inni
    > zachowuja sie zgodnie z PoRd i jezeli sygnalizuja manewr, to z intencja
    > wykonania go. Nie mozna sobie od tak zmienic decyzji na skrzyzowaniu.

    W tym rzecz, że można, a ponadto PoRD mówi o pierwszeństwie przejazdu i
    właczony kierunkowskaz nie upoważnia Cię do wjechania jako pierwszy czy też
    jednocześnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: