-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Sun, 23 May 2010 13:37:25 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 56
Message-ID: <htb3vu$gqb$1@news.onet.pl>
References: <4bf7fc80$0$2582$65785112@news.neostrada.pl> <htalck$3rt$1@news.onet.pl>
<2...@b...poznan.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274614590 17227 91.150.222.21 (23 May 2010 11:36:30 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 11:36:30 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282728
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:23052010.40AA1A19@budzik61.poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail j...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
> co następuje:
>
>> A dlaczego nie można w sytuacji, gdy manewr był sygnalizowany, przypisać
>> żadnej winy kierowniczce Punto?
>
> ustawie sie gdzies pomiedzy Ickiem a Plumpim - ja sie z tym zgadzam.
> Jezeli punto prawidłowo sygnalizowało manewr skretu, to wina w 100% lezy
> po
> stronie audi.
>
> A co w sytuacji (to pytanie do Juranda, ocene Plumpiego znamy), jezeli
> udałoby sie udowodnic (pominmy kwestie, jak) ze kobieta sygnalizowała
> manewr po polsku - czyli kierunkowskaz w monecie skrecania kierowcicy?
To teraz pozostaje biegły, który na podstawie toru jazdy Audi, miejsca
uderzenia, i prędkości "początkowej" Audi oszacuje, w którym miejscu Audi
zmieniło pas na lewy, żeby wyprzedzić i jakie były szanse, że stojąca na
skrzyżowaniu kobieta w porę ten manewr zauważy. To wbrew pozorom robi się
dość prosto, są wyspecjalizowane programy, najlepszy to chyba PC-Crash,
które symulują przebieg wypadku i rzadko kiedy ta symulacja różni się od
rzeczywistości.
Natomiast podejdź do tego zdroworozsądkowo - jako kierowca. Jedziesz przez
wioskę. Zapierdalalasz jak zwierzak, 120 km/h, widzisz ograniczenie 40 km/h
i ZWALNIAJĄCY samochód (światła STOP raczej się nie da nie włączyć przy
naciśnięciu hamulca), a po lewej jakąś drogę. Jeśli masz w głowie mózg, a
nie papkę, to szanse, że to zwalniające przed boczną drogą auto chce w nią
wjechać, są bardzo duże. Przy takiej różnicy prędkości decyzję podjąć musisz
bardzo szybko - albo hamujesz i czekasz na rozwój wydarzeń i NA PEWNO nic Ci
się nie stanie (ale wytracisz całą swoją prędkość i zużyjesz hamulce), albo
wyprzedzasz, wierząc, że ten ktoś NA PEWNO Cię będzie widział (natomiast tu
nie ma pewności, że przeżyjesz ten manewr).
Rozsądnie myślący kierowca w życiu w takiej sytuacji nie zdecyduje się na
wyprzedzenie.
Teraz załóż, że skoro rozsądnie myślący kierowca w takiej sytuacji nie
zdecyduje się na wyprzedzenie - to co myśli taki sam rozsądny kierowca,
jadąc autem, które zamierza skręcić na wspomnianym skrzyżowaniu? Myśli
dokładnie tak samo - że tylko skończony jełop będzie go tutaj wyprzedzał! Co
więcej - przepisy w PoRD wyraźnie twierdzą, że niezależnie od rodzaju
skrzyżowania - oznaczonego bądź nie - NIE WOLNO na nim wyprzedzać.
I ogólnie, jeśli chodzi o genezę wypadków - ja jestem bardzo mocno za opcją
taką, że w największej mierze winnym wypadku jest ten, który PIERWSZY złamał
przepis, nim doszło do wypadku. Bowiem ciąg przyczynowo-skutkowy od czegoś
się zaczyna - nie można ot tak zapomnieć sobie o fakcie, że facet jechał 80
km/h, zamiast 40 km/h, albo ktoś w nocy jechał drogą główną, ale miał
wyłączone światła. Zawsze trzeba rozpatrzyć sytuację (co więcej - biegli
właśnie tak postępują), co by było gdyby teoretyczny poszkodowany nie złamał
żadnego przepisu - czy wtedy też doszłoby do wypadku?
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.10 13:42 Jurand
- 23.05.10 13:42 Jurand
- 23.05.10 13:43 Jurand
- 23.05.10 14:03 Plumpi
- 23.05.10 14:14 J.F.
- 23.05.10 14:36 J.F.
- 23.05.10 14:41 Maciej Leszczynski
- 23.05.10 14:47 J.F.
- 23.05.10 14:49 J.F.
- 23.05.10 14:56 Cavallino
- 23.05.10 14:58 Cavallino
- 23.05.10 14:58 Budzik
- 23.05.10 14:58 Budzik
- 23.05.10 14:59 Cavallino
- 23.05.10 15:07 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
Najnowsze wątki
- 2025-03-24 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-24 Spawanie filamentem
- 2025-03-23 Rozkaz 5-2025: O Umorzeniu Postępowania Sądowego
- 2025-03-23 Rozkaz 4-2025: O Ochronie Praw Autorskich
- 2025-03-23 Rozkaz 3-2025: O Zaprzestaniu Bratobójczych Walk Na Ukrainie
- 2025-03-23 Rozkaz 2-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-03-23 Rozkaz 1-2025: O Uchwaleniu Totaliztycznych Praw i Obowiązków Człowieka
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=