  • Data: 2010-05-21 16:11:31
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:21052010.5A68FB9F@budzik61.poznan.pl...

    > jedno jest pewne - kwestia dowodowa w takiej sytuacji byłaby na pewno
    > bardzo trudna.
    > Ale załózmy, ze mamy film na ktorym widzimy, ze sygnalizacja skretu
    > polegała na tym, ze kierunkowskaz został włączony sekunde przed skretem
    > (taki standardzik...)
    > Uwazasz, ze wtedy mozna kobiecie przypisac wspolwine?

    Raczej nie i jestem święcie przekonany o tym, że nie byłaby uznana
    współwinną nawet wtedy, kiedy by w ogóle nie włączyła kierunkowskazu. Co
    najwyżej mogła by dostać za to niewielki mandat, ale wina i tak była po
    stronie tego, kto wyprzedzał w miejscu niedozwolonym. Ile razy jeszcze mam
    to powtarzać ? Czy naprawdę nie potrafisz czytać, czy też może wyobrażasz
    sobie, że jak będziesz pytał o to samo w kółko to wkońcu potwierdzę, że to
    Ty masz rację ?
    Nie piszę tego z powodu, ze tak mi się wydaje, lecz dlatego, że znam takie
    przypadki, które się przytrafiły znajomym. W jednym z takich przypadków cały
    przebieg był dość śmieszny.
    Także było wyprzedzanie na skrzyżowaniu i kolega, który wyprzedzał miał
    nawet świadka (pasażera), że kobitka w ogóle nie zasygnalizowała skrętu na
    skrzyżowaniu.
    Niestety, kolega nie przyjął mandatu i sprawa poszła do sądu. Rozprawa była
    bardzo krótka z orzeczeniem całkowitej jego winy. Sąd jednoznaczenie
    stwierdził, że przyczyną wypadku było niezgodne z PoRD wyprzedzanie na
    skrzyżowaniu.
    Kolega chciał żeby ją ukarali mandatem - mówił to zarówno policji jak i w
    sądzie. Najfajniejsza była odpowiedź sądu, który stwierdził, że brak
    sygnalizowania nie był bezpośrednią przyczyną wypadku, lecz niezgodne z
    prawem wyprzedzanie na skrzyżowaniu. Ale kolega ma prawo zgłosić doniesienie
    na policję o popełnienie wykroczenia drogowego przez tą kobietę, a sąd nie
    ma podstaw do jej ukarania, bo ta rozprawa nie dotyczy tego wykroczenia.
    Wtedy w przypadku jej przyznania się do winy zostanie nałożony mandat karny
    lub w przypadku nieprzyznania się, sprawa zostanie skierowana do sądu, gdzie
    zostanie rozpatrzona.
    Kolega nawet przyjechał do mnie i pytał czy ma składać doniesienie :D
    Zapewne sąd bierze wszelkie możliwe okoliczności, ale w takiej sytuacji
    wyprzedzający jest zdecydowanie na przegranej pozycji.