eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Retro] Interfejs magnetofonuRe: [Retro] Interfejs magnetofonu
  • Data: 2019-09-12 20:57:01
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qle2dl$crn$...@d...me...
    On 12/09/2019 19:12, J.F. wrote:
    >>>> Na sile udowadniasz :-)
    >>>> https://youtu.be/pzNbGa05dfg?t=973
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=QZnOd_f9YjQ
    >>> To dokładnie to samo. Ba, nawet na atari to robili na jednym bicie
    >>> tylko dlatego że można.
    >> Tylko ze na Spectrum procesor musial czas odmierzac i nic wiecej
    >> nie mogl zrobic.
    >> A na pececie odmierzal timer.

    >Hehe, faktycznie to postęp :D

    Wbrew smieszkom - duzy.

    >> Atarynki juz nie pamietam ... PWM tam chyba nie bylo dostepne ...
    >POKEY. Dzwięki generował sam, wielokanałowo. Ciezko opisać możliwości
    >w

    Ale czestoliwosc wygenerowal, natomiasc czy dalo sie zadac poziom
    syganalu przez PWM ... nie pamietam, ale cos mi chodzi po glowie, ze
    nie.

    >jednym zdaniu, ale to troche jak zderzenie malucha (Atari) z wrotkami
    >(PC/ZX). C64 miał inną klasę dzwięku.

    Ale my tu o PC Speaker i jego timerze.
    Dalo sie to pseudoanalogowo wysterowac.

    >>> Zależy co się robiło. To i tak lepiej niż microdrive.
    >> Ale CP/M lubial duzy ekran, a spectrus oferowal bardzo maly.

    >Nikomu to wtedy nie przeszkadzało, w przypadku maszyn 8-bit
    >rozwiązywano to czasami robieniem fontów szerokich na 4 pixele.

    Owszem, ale chyba nie zamierzasz porownywac z pecetem i twierdzic, ze
    to to samo :-P

    Timex - ten mial tryb 64 znakow i to zaczynalo miec sens.
    Tylko znow - placiles za 2 komputery, bo stacja byla osobnym.

    >>> Na giełdach w latach 90 nie było linków. Znowu nie jest istotne co
    >>> mogło być tylko co było.
    >> No i byly gry. Wiecej niz 4 ..

    >No. Może z jakieś 6. Pamiętam doskonale ile pojemników na dyskietki
    >miał przeciętny "sprzedawca" gier dla Amigi i ile dyskietek (w
    >sztukach) na PC w okolicy '92/93. Wartosci zbliżone :D

    Juz nie pamietam niestety - koledzy, pomozcie :-)
    Byl tetris, tetris 3D ...

    >> Nawet w tej aukcji wymieniaja gniazdo CGA :-)
    >Sam monitor WZT miał ganizdo do złudzenia przypominające Herculesa.
    >Nie miałem karty aby to sprawdzić ale w środku było pełno elektroniki
    >TTL do

    CGA i Hercules mialy chyba to samo gniazdo (DB-9) i oba byly TTL.

    >obsługi tego. Komu jednak Hercules potrzebny był ...

    No, w pececie bardzo przyjemna karta.
    Ale nie do gier :-(

    >>>> A jakiej wielkosci ?
    >>>> Bo o duzy TV mono tez juz bylo trudno.
    >>> To maleństwo rozmiaru Junosta. W wieku lat 20 ma się lepszy wzrok.
    >> Wiem, mialem, ale podziwiac 640 pixeli na tym na polowie szerokosci
    >> ...

    >Nie na połowie, obraz zajmował 2/3 ekranu, ponadto były regulacje.
    >Wbrew wszelkim przeciwnosciom i głebokiemu idiotyzmowui pomysłu obraz
    >był dostateczny do pracy z programowaniem i mogłem wreszcie mieć
    >peceta zeszytego ze starej płyty 286, uszkodzonej karty vga i dysku
    >coś koło 120MB oraz monitora pamiętającego Atari i Amigę.

    Ja tam wolalem VGA i to jeszcze z coraz wiekszym monitorem ... ale
    przyznaje, ze to jednak zupelnie inna klasa cenowa byla.

    >>> Że to był telewizor do oglądania meczy a nie telewizor przerobiony
    >>> przez jakiegoś zdolnego inzyniera
    >> A skad wiesz, ze nie ?

    >Bo mecz na nim był? Lub przynajmniej coś łudząco podobnego. Choć nie
    >aż tak łudząco aby to choć NC był.

    Dodanie gniazda monitorowego nie wyklucza odbierania meczy :-)

    >>>>> Gry na Win95 to ja prawdę mówić nie pamiętam poza jakimiś
    >>>>> edukacyjnymi. Pierwsze to chyba te które zaczynały używać DX.
    >>>> Pasjans, minesweeper :-)
    >>> No właśnie.
    >> Edukacyjne ?

    >Nie. Taki wybór. Albo edukacyjne dla 3-latków albo to samo żywcem
    >wzięte z win3.11.

    Pinball byl swietny ... ale to chyba jeszcze win 3.

    >Do czasu gier DirectX, Win95 dla grajka był zbędnym balastem.

    Ale jednak rozwiazywal problem kompatybilnosci.
    Tylko gra musiala byc "windowsowa".

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: