-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-253-47-205.dynamic.inetia.pl
!not-for-mail
From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
Date: Tue, 4 Jun 2024 09:59:56 +0200
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <v3mhi4$etng$1@news.icm.edu.pl>
References: <9...@h...invalid>
<8...@h...invalid>
<X...@1...0.0.1>
<v2vdi1$q65$2$Shrek@news.chmurka.net> <v2ve4o$39i1v$1@news.icm.edu.pl>
<v2velb$q65$3$Shrek@news.chmurka.net> <v2vkbi$39s0q$1@news.icm.edu.pl>
<v2vl15$sll$1$Shrek@news.chmurka.net> <v2vtnl$3aba4$1@news.icm.edu.pl>
<c...@h...invalid>
<v342pm$3h1th$1@news.icm.edu.pl>
<f...@h...invalid>
<v3hpik$77je$1@news.icm.edu.pl> <v3hpmc$77o7$1@news.icm.edu.pl>
<8...@h...invalid>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 4 Jun 2024 08:00:04 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl;
posting-host="77-253-47-205.dynamic.inetia.pl:77.253.47.205";
logging-data="489200"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <8...@h...invalid>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2721563
[ ukryj nagłówki ]W dniu 04.06.2024 o 02:24, Arnold Ziffel pisze:
>>>>> Ale trzeba wtedy sobie wyskubać samemu elektronikę.
>>>
>>> No niby już jest :) Nawet nie wiedziałem, że są gotowce.
>>>>
>>>> Niby tak. Ale protokół jest zadziwiająco prosty.
>>>
>>>
>> Upss link:
>> https://pl.aliexpress.com/item/1005003812765322.html
?spm=a2g0o.detail.1000023.5.69b0ioNYioNYr9&gatewayAd
apt=glo2pol
>
> No da się... tylko po co? :) Z drugiej strony można zadać pytanie: czemu
> nie? :)
>
Nie rozumiesz rozwiązania. Od 2000 roku OBD udostępnia te funkcje
wymienione w linku. Później, kiedy ECU się rozbudowało, w następnych
latach, doszły inne i wiele zaczęło być wyświetlanych bo pojawiły się
wyświetlacze. Tyczy się to właśnie starszych pojazdów, które nie
posiadają wyświetlacza i ECU pełni rolę kontroli auta, bez powiadamiania
kierowcy o istotnych parametrach. Piękna sprawa, bo podłączenie jest
banalnie proste, są komunikaty dźwiękowe i można oceniać co się
odjaniepawla. W nowszych autach rozwiązano już inaczej i są
powiadomienia w różnej formie (u Ciebie STOP) nawet jest funkcja "tryb
awaryjny" w wielu pojazdach, gdzie ECU decyduje czy możesz jechać, czy
nie lub zupełnie unieruchamia pojazd (opcja dla niekumatych).
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 04.06.24 23:04 LordBluzg(R)??
- 10.06.24 21:06 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod