  • 21. Data: 2012-05-05 20:50:01
    Temat: Re: Relingi na samochodzie
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-04 22:15, kor_nick pisze:
    > są bardzo udane. wiem co piszę po paru chorwacjach.

    ROTFL

  • 22. Data: 2012-05-05 21:52:08
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-05 18:21, to pisze:
    > begin The_EaGle

    > Focus niezbyt,

    Focus II w wersji sedan jak najbardziej. Nawet ktoś go nazywał małym
    mondeo. Całkiem proporcjonalnie wygląda. Jeszcze przypomniał mi się
    poprzedni model seata toledo.

    > Lancer -- jak najbardziej, ale tutaj dochodzi jeszcze
    > skojarzenie z Evo, które jest w obecnej wersji bardzo podobne do
    > "cywilnego" Lancera. Nowa Jetta też, chociaż tu może być problem ceny
    > (auto wyglądające jak D za cenę D to żaden rarytas...), ale nie chce mi
    > się przeglądać cenników.

    Octavia II 1.6 TDI 105KM ceny od 72500PLN do 970000PLN , jetta od
    79000PLN do 94500PLN widać wiec że ceny zbliżone. Z tym że te wersje
    octavii poniżej 75tys to nie mają nic w standardzie. Jetta ma od 79tys
    klimatyzacje.

    > Te auta nie mają proporcji klasy D. Wiesz co to znaczy "proporcje"? To
    > coś więcej, niż obecność bagażnika.

    Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.
    http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=1183
    3

    > Może i we wnętrzu to jest Golf, ale z zewnątrz, dla laika (czyli dla
    > większości), wygląda to jak auto klasy D, czego najlepszym potwierdzeniem
    > jest wspomniane przez Ciebie porównywanie Octavii do Passata. Celowo ją
    > tak zaprojektowali, to taki Passat dla ubogich i jednocześnie -- jak
    > pisałem -- główna (rynkowa) zaleta tego auta.

    Takich samochodów które wyglądają w seg C jak sedan z seg D jest sporo.
    Tylko że żaden producent nie wmawia klientom że jego auto to konkurent
    passata a za marketingowym bełkotem powtarzają tą bzdurę dziennikarze co
    niektórzy.

    Rafał

  • 23. Data: 2012-05-05 21:58:07
    Od: s...@g...com

    Zacznijmy od poczatku.
    Samochód wg ma mnie jeździć (czyli nie psuć się) za w miare tanie pieniądze(koszty
    eksplatacji).
    Szczerze mówiąc nie za bardzo na nich sie znam od strony technicznychnej jednak ze
    wzgledu na charakter pracy mogłem w ubiegłym roku pojeździć kilkoma różnymi
    samochodami.
    Podkreślam jeszcze raz samochód to dla mnie czarna skrzynka ma jechać i tyle ale :
    Jeśli gość który zajmował się u mnie flotą (miał coś ponad 150 aut pod sobą) mówi że
    Octavia to dobry samochód tzn że coś w tym jest.

    U żony kupili dwa Passaty i kilka octavi. Pierwszy Passat sie spalił w czasie
    pierwszego wyjazdu w Berlinie. Drugi też na pierwszym wyjeździe padła turbina. Skody
    nawet jak sie psuły to nie na tyle poważnie żeby o tym było głośno.

    Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i
    dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm

    > Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
    > wyposażenie?
    to w OCTAVI jest najlepsze >>>> BAGAŻNIK <<<<

    > C-Max
    > to płyta focusa II.
    po pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu

    > S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.

    jw

    > Wg mnie focus II to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
    > focusie III nawet nie będę wspominał.

    Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa?

    > I co było niewygodnie i pewnie głośno? ;)))
    Fajna (nie pamietam silnika) ale cieżko było zrobić 900 km (tankować mogłem tylko w
    Toruniu)

    Fajne bo wysokie ale za mały bagażnik

    > LOL

    Tych to nawet za darmo bym nie chciał dziwie sie że tyle tego jeżdzi

    > Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
    > 308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej.
    > Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
    > 1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
    > sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.

    308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam 193
    cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie daj
    Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed sobą
    maske)
    Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.

    Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym sinlnikiem
    i z maską widoczną z przodu :)
    Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków mnie nie stać na "Niemca"

    jakieś sugestie ?

  • 24. Data: 2012-05-05 22:05:28
    Od: s...@g...com

    > Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.
    > http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=1183
    3
    Mam 13 letnia Cordobe.
    5 było spokoju w ciągu ostatnich dwóch miesiecy musiałem wymienić półauta.
    OK
    Tylko ciągle sie okazywało że gdyby to był VW to bym miał cos tam o 20-30% taniej i
    kiepski Bagażnik.
    I w zimie tak ogólnie kiepsko się sprawuje
    Seatowi mówie nie

    Sławek

  • 25. Data: 2012-05-05 22:21:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym
    > sinlnikiem
    > i z maską widoczną z przodu :)
    > Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków

    Tylko że to cholernie negatywna cecha.
    Już Niemiec dla bogoli brzmi słabo, a dla biedaków - raczej nie lepiej.
    Chcesz mieć bezawaryjne auto kup sobie coś skośnookiego, a jak ma mieć duży
    bagażnik, to kombi i po zawodach.
    Zapewne w stosunku do pomysłu zakupu Octavii zaoszczędzisz jeszcze na cenie.

  • 26. Data: 2012-05-05 22:21:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    -discussion-forums@yncd3...
> [...]
    > taniej i kiepski Bagażnik.
    > I w zimie tak ogólnie kiepsko się sprawuje

    A Skodzie tak?
    Przecież to jeszcze gorsza niż Seat wersja fatalnego VW.

  • 27. Data: 2012-05-05 22:30:06
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-05 21:58, s...@g...com pisze:

    Po pierwsze to naucz się cytować. Popatrz jak inni to robią, wierze że
    ci się uda.

> [...]
    > Jeśli gość który zajmował się u mnie flotą (miał coś ponad 150 aut pod sobą) mówi
    że Octavia to dobry samochód tzn że coś w tym jest.

    Octavia to na pewno dobry samochód. Problem w tym że napisałeś że jest
    to NAJLEPSZY w klasie samochód co nie jest prawdą. Od dobry do najlepszy
    jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo duża droga.

> [...]
    pierwszego wyjazdu w Berlinie.
    > Drugi też na pierwszym wyjeździe padła turbina. Skody nawet jak sie psuły to nie na

    Pomyśl logicznie passat to najpopularniejszy samochód seg D w Europie.
    Tzn że VW sprzedał tego miliony w ciągu ostatnich kilku lat. Ilość
    spalonych passatów na pewno nie jest większa niż średnia innych aut. Na
    takiej podstawie nie można wyciągać żadnych wniosków. Natomiast turbina
    w VW passacie może paść dokładnie tak samo jak w octavii bo tam montuje
    się TE SAME w większości silniki. Turbina zwykle pada bo kierowca który
    jeździł tym autem jest idiotą. Samochód to nie jest TV czy komórka i nie
    jest idiotoodporny, samochód należy eksploatować i użytkować wg
    określonych wytycznych (jak każdą maszynę) jak tego nie robisz albo cię
    to nie interesuje to nie masz żadnego prawa narzekać na jego awaryjność
    bo sam jesteś sobie winien.

    > Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i
    dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm

    Kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz...

    > to w OCTAVI jest najlepsze>>>> BAGAŻNIK<<<<

    To czemu nie siedzisz w bagażniku ale za kierownicą?

    > po pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu

    LOL takie bzdury możesz opowiadać wśród znajomych na podwórku. Porównaj
    sobie głośność w C-MAX w stosunku do octavii i nie pisz więcej bzdur.

    > jw

    ROTFL ... bo komentować tego nie będę...

    > Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa?

    W focusie II jest więcej miejsca w środku niż w octavii II :) mam ci cm
    zacytować cm czy sam sprawdzisz i nie będziesz się już ośmieszał?

    > Fajna (nie pamietam silnika) ale cieżko było zrobić 900 km (tankować mogłem tylko w
    Toruniu)

    Laguna II czy III?

> [...]
    sobą maske)
    > Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.

    Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec
    jest bardziej niebezpieczna niż 308.

    > Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym sinlnikiem
    > i z maską widoczną z przodu :)

    Takie samochody istnieją są to WSZYSTKIE kompakty z silnikami diesla w
    wersji kombi. Każdy jeden spełnia twoje "ostre" kryteria.
    Maska widoczna z przodu tu może być problem. Proponuje dokleić sobie
    znaczek mercedesa na masce.

    > Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków mnie nie stać na "Niemca"
    >
    > jakieś sugestie ?

    Z twoją dotychczasową wiedzą można tylko zalecić ci czytanie auto świata
    przez 4 miesiące...może do tego czasu do czegoś dojdziesz bo na razie
    pierniczysz jak potłuczony.

    Rafał

  • 28. Data: 2012-05-05 22:34:15
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-05 22:05, s...@g...com pisze:
> [...]
    kiepski Bagażnik.
    > I w zimie tak ogólnie kiepsko się sprawuje

    Nie wymagaj od auta mającego 13 lat cudów.
    Ile cię kosztowała wymiana połowy auta ? Założę się że mniej niż wymiana
    koła dwumasowego w każdym współczesnym dieslu ;)

    coś za coś.

    BTW VW http://vwszrot.pl pare słow o "jakości" VW.

    Rafał

  • 29. Data: 2012-05-05 23:08:01
    Od: to <t...@i...pl>

    begin The_EaGle

    > Focus II w wersji sedan jak najbardziej. Nawet ktoś go nazywał małym
    > mondeo. Całkiem proporcjonalnie wygląda. Jeszcze przypomniał mi się
    > poprzedni model seata toledo.
    (...)
    > Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.
    > http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=1183
    3

    IMHO ani jedno, ani drugie nie ma proporcji klasy D (szczególnie Cordoba,
    która wygląda jak mały, nadmuchany sedanik). A Octavia ma. Chodzi o
    wzajemne proporcje przodu, tyłu, kabiny itp. Większość sedanów klasy C ma
    nieproporcjonalnie krótki przód i tył w stosunku do kabiny i
    nieproporcjonalnie duże przednie reflektory w stosunku do reszty auta
    (jak to zwykle w kompaktach).

    > Takich samochodów które wyglądają w seg C jak sedan z seg D jest sporo.

    IMHO bardzo niewiele. Octavia, Lancer, ostatnio może droga Jetta (za cene
    Jetty to sobie można kupić Mondeo, które niczego nie udaje). Co jeszcze?

    > Tylko że żaden producent nie wmawia klientom że jego auto to konkurent
    > passata a za marketingowym bełkotem powtarzają tą bzdurę dziennikarze co
    > niektórzy.

    Tylko chwalić producenta, że zrobił z odpowiednio przestylizowanego
    Golfa, Passata dla ubogich. :)

  • 30. Data: 2012-05-05 23:12:34
    Od: to <t...@i...pl>

    begin The_EaGle

    > Octavia to na pewno dobry samochód. Problem w tym że napisałeś że jest
    > to NAJLEPSZY w klasie samochód co nie jest prawdą. Od dobry do najlepszy
    > jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo duża droga.

    IMHO w tej cenie trudno dostać coś lepszego przy założeniu, że ma
    wyglądać poważnie, a nie jak kompakt dobry dla kobiety na zakupy.
    Aczkolwiek osobiście wolę prawdziwą klasę D, bo do niej Octavii jednak
    pod względem komfortu bardzo daleko.