  • 31. Data: 2012-05-05 23:14:55
    Temat: Re: Relingi na samochodzie
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kor_nick

    > są bardzo udane. wiem co piszę po paru chorwacjach.

    IMHO są bardzo nieudane (w każdym razie w normalnych wersjach). W O1
    fotele są zaprojektowane chyba z myślą o garbatych (poważnie, taka jest
    budowa oparcia), w O2 są trochę lepsze, ale też daleko im do
    przeciętnych foteli z klasy D.

  • 32. Data: 2012-05-05 23:20:11
    Od: to <t...@i...pl>

    begin The_EaGle

    > Octavia II 1.6 TDI 105KM ceny od 72500PLN do 970000PLN , jetta od
    > 79000PLN do 94500PLN widać wiec że ceny zbliżone. Z tym że te wersje
    > octavii poniżej 75tys to nie mają nic w standardzie. Jetta ma od 79tys
    > klimatyzacje.

    Spojrzałem do cenników i jednak wybrałeś bardzo tendencyjnie. Najtańsza
    Jetta to 70 tys. Najtańsza Octavia to 55 tys. Dodatkowo jest jeszcze
    Octavia Tour (model sprzed FL) od 45 tys. Więc to zupełnie inna klasa
    cenowa. I co z tego, że najtańsza Jetta ma lepszy silnik i wyposażenie. O
    to właśnie chodzi. ;)

  • 33. Data: 2012-05-06 05:47:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <g...@d...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec
    > jest bardziej niebezpieczna niż 308.

    Na pewno?
    Również gdy np. wyłączymy z oceny ochronę pieszych, która na bezpieczeństwo
    pasażerów auta nie wpływa?

    > Z twoją dotychczasową wiedzą można tylko zalecić ci czytanie auto świata
    > przez 4 miesiące...może do tego czasu do czegoś dojdziesz bo na razie
    > pierniczysz jak potłuczony.

    To samo chciałem napisać.
    Choć wygląda mi to na czysty trolling szczerze mówiąc.

  • 34. Data: 2012-05-06 13:23:58
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "The_EaGle"

    > Proporcje auta klasy średniej?

    Ano widzisz, jakoś tak im wyszło, że Octawka mie więcej miejsca za
    przednimi fotelami, niż moja Vectra C - jak to możliwe?

  • 35. Data: 2012-05-06 13:52:18
    Od: s...@g...com

    > Po pierwsze to naucz się cytować. Popatrz jak inni to robią, wierze że
    > ci się uda.

    Spróbuje, mam nadzieje że teraz bedzie lepiej

    ze wzgledu na charakter pracy mogłem w ubiegłym roku pojeździć kilkoma różnymi
    samochodami.
    że Octavia to dobry samochód tzn że coś w tym jest.

    > Octavia to na pewno dobry samochód. Problem w tym że napisałeś że jest
    > to NAJLEPSZY w klasie samochód co nie jest prawdą. Od dobry do najlepszy
    > jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo duża droga.

    na tyle poważnie żeby o tym było głośno.

> [...]
    > spalonych passatów na pewno nie jest większa niż średnia innych aut. Na
    > takiej podstawie nie można wyciągać żadnych wniosków. Natomiast turbina
    > w VW passacie może paść dokładnie tak samo jak w octavii bo tam montuje
    > się TE SAME w większości silniki. Turbina zwykle pada bo kierowca który
    > jeździł tym autem jest idiotą. Samochód to nie jest TV czy komórka i nie
    > jest idiotoodporny, samochód należy eksploatować i użytkować wg
    > określonych wytycznych (jak każdą maszynę) jak tego nie robisz albo cię
    > to nie interesuje to nie masz żadnego prawa narzekać na jego awaryjność

    Pamietam coś tam ze statystyki o populacji, próbie statystycznej rozkałdzie normalnym
    studenta itd. Ale tutaj chce tylko powiedzieć że kupili dwa passaty i oba padły w
    ciągu 48 godzin od kupienia. Skody nadal jeżdzą. Rozumie po prostu pech.

    dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm

    > Kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz...

    Poprostu jeżdziłem ta skoda po budowie autostrady (dokładnie mówiąc po drogach
    serwisowych wykonanych z piasku który jak popadało robił sie "lekko" błotnisty)i
    naprawde dawała rade chociaż czasami sie troche już bałem

    > To czemu nie siedzisz w bagażniku ale za kierownicą?

    Powtórze po raz trzeci mam rodzine za miesiąc urodzi mi sie drugie dziecko.
    Wiesz ile rzeczy trzeba wziąść jak chce sie takiego małego wziąść do tesciowej.
    Dla mnie to ważna rzecz i tyle. NIe stać mnie na kilka samochodów.

    > LOL takie bzdury możesz opowiadać wśród znajomych na podwórku. Porównaj
    > sobie głośność w C-MAX w stosunku do octavii i nie pisz więcej bzdur.

    Szukam od półgdziny ale nie moge znaleść danych w dB
    Ale na logike jeśli C-max jest wyższy o 164 mm od Octavi to będzie cichszy?
    Wszystko da się zrobić tylko chyba nie w tej klasie cenowej.
    C-max jeżdziłem 6 czy 8 razy trase Toruń-Kraków-Toruń i jak później sie przesiadłem
    naprawde poczułem różnice na lepsze (głowa mnie tak nie bolała). Ale to moje
    (podkeślam) i chyba TYLKO MOJE subiektywne odczucie.

    > ROTFL ... bo komentować tego nie będę...

    > W focusie II jest więcej miejsca w środku niż w octavii II :) mam ci cm
    > zacytować cm czy sam sprawdzisz i nie będziesz się już ośmieszał?

    http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_ford_focus_mk
    3.html

    http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_skoda_octavia
    _ii.html

    Z przodu faktycznie 12 mm jest więcej. Pozostałe parametry na niekorzyść octavi
    Niestety nie pamietam jak jest w focusie. Ale w Octavi miałem regulowany fotel (maks
    w dół zjechany). Nie moge znaleść rysunków jak to wygląda pod tym względem.

    > Laguna II czy III?

    Jechałem tylko raz naprawde nie pamietam

> [...]
    sobą maske)

    > Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec

    Nie wiem nie znam się. Ale znowu na logike wiekszy samochód bardziej niebezpieczny
    dla pasżerów? Rozumiem że kierowcy tirów to mają już przekichane.
    (To taka mała ironia)

    > Takie samochody istnieją są to WSZYSTKIE kompakty z silnikami diesla w
    > wersji kombi. Każdy jeden spełnia twoje "ostre" kryteria.
    > Maska widoczna z przodu tu może być problem. Proponuje dokleić sobie
    > znaczek mercedesa na masce.

    > Z twoją dotychczasową wiedzą można tylko zalecić ci czytanie auto świata
    > przez 4 miesiące...może do tego czasu do czegoś dojdziesz bo na razie
    > pierniczysz jak potłuczony.

    Nigdy NIE TWIERDZIŁEM że jest inaczej co do mojej wiedzy dlatego nie zawracałbym Ci
    glowy i zaśmiecał forum moimi bredniami.
    Samochody kombi są fajne tylko jest coś takiego jak pieniądze których zreguły jest
    zawsze za mało
    Ooooooooo mercedes byłby fajny ale znowu kasa.

    Wiec ostatni raz, chce kupić za rozsądne pieniądze 3-4 letni samochód który (jesli
    to możliwe ?) mało bedzie sie psuł przez następne 10 lat i koniecznie z dużym
    baganikiem (dwójka maluchów + żona)

    ps
    Czy dobrze cytowałem ? :)

  • 36. Data: 2012-05-06 14:05:22
    Od: s...@g...com

    Pomyliłem auta
> [...]
    _ii.html

    > Z przodu W ŚRODKU faktycznie 12 mm jest więcej. Pozostałe parametry na niekorzyść
    FORDA ( Niestety nie pamietam jak jest w focusie. Ale w Octavi miałem regulowany

  • 37. Data: 2012-05-06 18:44:29
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-05-05 21:52, The_EaGle pisze:
    [..]
> [...]
    > 79000PLN do 94500PLN widać wiec że ceny zbliżone. Z tym że te wersje
    > octavii poniżej 75tys to nie mają nic w standardzie. Jetta ma od 79tys

    Jetta z tym samym wyposażeniem będzie droższa od Octavii, jetta (obecna)
    ma też większy rozstaw osi (2575mm vs 2651mm), co jak podejrzewam
    przełoży się na nieco więcej miejsca z tyłu. Jetta niestety jest
    sedanem, co jest mało praktyczne jak trzeba sporo gratów pakować. Wózek
    na pewno będzie łatwiej włożyć do octy, co nie znaczy, że do jetty się
    nie da.

    --
    pozdro,
    W.

  • 38. Data: 2012-05-06 19:03:28
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-05-06 14:05, s...@g...com pisze:
> [...]
    fotel (maks w dół zjechany). Nie moge znaleść rysunków jak to wygląda pod tym

    Oprócz sprawdzania suchych danych na papierze oczywiście przymierz się
    do każdego auta osobiście przed kupnem, nawet całą rodziną z fotelikami
    itd. No może bez teściowej, ale rozważ/zasymuluj sytuację 2 foteliki +
    teściowa między nimi. Ja tak raz jechałem octavią - przerąbane.
    Ewentualnie foteliki koło siebie a teściowa na skrajnym siedzeniu.
    Chyba, że starszemu dziecku wystarczy poddupek albo wcale go nie
    potrzebuje. Jesteś wysoki, więc znaczenie może mieć wyprofilowanie
    przestrzeni wokół nóg. Mam kolegę (też wysoki) i jemu niektóre auta nie
    pasują.
    Odradzam Ci auto z gazem, bo koło zajmie cenne miejsce w bagażniku, a
    wiem coś na ten temat (sam mam 2-kę dzieci).

    --
    pozdro
    W.

  • 39. Data: 2012-05-07 01:33:09
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-06 13:52, s...@g...com pisze:

> [...]
    serwisowych wykonanych
    >z piasku który jak popadało robił sie "lekko" błotnisty)i naprawde dawała rade

    Chcesz powiedzieć że octavia jest bardziej terenowa od passata?
    A sprawdzałeś jej kąt rampowy? ;))))

> [...]
    > Dla mnie to ważna rzecz i tyle. NIe stać mnie na kilka samochodów.

    Wiem bo także mam bobasa i wiem co żona potrafi załadować do bagażnika.
    Mam 500l bagażnik w liftbacku i jakoś daje radę jak jedziemy na 3 dni...
    W takim układzie jak nie chcesz kupować auta seg D to kupuje się kombi
    które ma tą zaletę że możesz go wypchać po dach a to daje o wiele
    większą przestrzeń niż octavia liftback. Ceny np KIA ceed kombi czy
    focusa kombi nie rzucają na kolana są o 2-3tys droższe niż wersje HB.

    > Szukam od półgdziny ale nie moge znaleść danych w dB
    > Ale na logike jeśli C-max jest wyższy o 164 mm od Octavi to będzie cichszy?

    Zależy przy jakiej prędkości.

    Szukałem kilka minut:

    prędkości odpowiednio 50/100/130:
    C-MAX: 61/70/73 diesel
    octavia II: 62/70/73 diesel
    octavia II 63/70/73 benzyna (ciekawostka głośniejsza przy 50km/h)
    focus II: 62/67/71 diesel

    różnica o 2db!!!! masakra

    tak żebyś miał porównanie

    ford fusion - mini van seg B : 61/68/73 - jak octavia.

    Dodam że na ten samochód właściwie wszyscy użytkownicy narzekają że jest
    głośny.

    Wniosek - octavia II to jeden z najgłośniejszych samochodów w swojej
    klasie źródło: http://www.auto-swiat.pl/porownanie-aut

> [...]
    naprawde poczułem różnice na lepsze
    >(głowa mnie tak nie bolała). Ale to moje (podkeślam) i chyba TYLKO MOJE subiektywne

    Jeżeli ten c-max był sprawny to powinien być bardziej cichy niż octavia.

> [...]
    >Ale w Octavi miałem regulowany fotel (maks w dół zjechany). Nie moge znaleść
    rysunków jak to wygląda pod tym względem.

    Rozstaw osi jest w focusie o 12cm większy niż w octavii (hb vs liftback)
    a to równa się więcej miejsca w środku. Długość samochodu nie ma
    znaczenia. Długość to tylko większy kufer.

> [...]
    dla pasżerów? Rozumiem że kierowcy tirów to mają już przekichane.

    Na logikę to przesiądź się do mercedesa 123 - jest większy ale
    konstrukcyjnie z końca lat 70tych. Porównanie tego auta po uderzeniu w
    drzewo a współczesnego kompakta z 5gwiazdek w EURONCAP to przy 65km/h
    jak dzień do nocy. Tam nie miał byś żadnych szans na przeżycie a tutaj
    masz prawie 100%. To że octavia ma tylko 4 a nie 5 gwiazdek świadczy o
    tym że skoda nie położyła na bezpieczeństwo takiego nacisku jak VW czy
    peugeot w modelu 308. Dlatego te auta będą bezpieczniejsze.

    Wielkość prawie w ogóle nie ma znaczenia.Liczą się odkształcalne
    podłużnice z przodu auta oraz konstrukcja i materiały klatki pasażerów
    auta (np użycie stali o podwyższonej wytrzymałości). Blacha i jej ilość
    nie mają wpływu na skutek wypadku.

    Znaczenie ma masa auta jak zamierzasz uderzyć w kogoś ale przy
    uderzeniu w filar wiaduktu, mur czy inna nie odkształcającą się
    przeszkodę kierowca tira będzie tak samo narażony jak w osobowym
    samochodzie. Tutaj liczy się tylko wytrzymałość konstrukcji. Dlatego jak
    widzę przy nowo projektowanych drogach jak inżynierowie "myślą o
    bezpieczeństwie" i nie osłaniają np filarów czy innych wystających
    elementów architektury barierami to aż prosi się o pomstę do nieba - tam
    ktoś kiedyś zginie. Przykład - Szwajcaria i wypadek autokaru w tunelu.
    Jak można było być takim debilem i tak zaprojektować zatoczki
    awaryjne... po prostu ręce do samej ziemi opadają....

    [cut]

    > Samochody kombi są fajne tylko jest coś takiego jak pieniądze których zreguły jest
    zawsze za mało

    Koszt kombi w stosunku do HB to poniżej 5% wartości auta. Twój argument
    jest śmieszny.

    [cut]

    > Wiec ostatni raz, chce kupić za rozsądne pieniądze 3-4 letni samochód

    Dla jednych rozsądne to 300tys dla innych 3 tyś. Określ się dokładnie o
    czym mówimy.

    > który (jesli to możliwe ?) mało bedzie sie psuł przez następne 10 lat

    Nie ma takich samochodów. Każdy się psuje i zużywa. Po za tym jak chcesz
    jeździć 10 lat to pomyśl o nowym aucie. Jeżeli cię nie stać to nie myśl
    że w wieku 14 lat samochód dalej będzie bezawaryjnie jeździł.

    > i koniecznie z dużym baganikiem (dwójka maluchów + żona)
    Przestań pisać o octavii liftback i popatrz na kombi kompakty - pierwszy
    który przychodzi mi na myśl to 3-4 letnia KIA CEED diesel, focus II z
    roku 2008 z silnikiem 1.8 tdci, peugeot 308SW 1.6 HDI (uwaga na FAP), a
    najtańszy będzie renault megane kombi z silnikiem 1.5 dci - na pewno
    będzie najlepiej wyposażony - kombi normalnie wygląda.

    Wszystkie te samochody będą tańsze od octavii używanej będą mniej spalać
    paliwa i będą mieć wyższy komfort a jeśli znajdziesz dobry egzemplarz
    także będzie mało awaryjne.

    > ps
    > Czy dobrze cytowałem ? :)

    Z cytowania 4 a z braku wycinania tego co nie potrzebne pała.

    Rafał

  • 40. Data: 2012-05-07 21:02:58
    Od: s...@g...com

    Dziekuje za wyczerpujące odpowiedzie.
    Bardzo powoli zaczynam zmieniać zdanie
    Wczoraj specjalnie z żoną pojechałem do super - hipermarketu i pokazałem jej Forda i
    Skode.
    Wskazała Octavie :)

    > Wiem bo także mam bobasa i wiem co żona potrafi załadować do bagażnika.
    > Mam 500l bagażnik w liftbacku i jakoś daje radę jak jedziemy na 3 dni...

    Już naprawde ostatnie pytania jeśli można i nie jest tajemnica.
    Jaki masz samochód?
    No i jaki chciałbyć w cenie do 100 tys za nowy (biorąc pod uwage Twoją obecną
    sytuacje życiową )

    PS
    Jeszcze raz dziekuje za ciepliwość :)