  • 11. Data: 2012-05-04 23:57:01
    Temat: Re: Relingi na samochodzie
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kor_nick

    > możliwe że zależy to od indywidulanych upodobań

    To fakt, nie wszyscy wożą w aucie martwą makrelę w zaawansowanym stopniu
    rozkładu. :>

  • 12. Data: 2012-05-05 00:10:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    discussion-forums@vbak7...

    > Mam 193 cm.
    > Od czerwca do grudnia 2011 cotydzień Kraków-Toruń-Kraków jeździłem
    > praktycznie samą octavią tylko że sedan

    Nie ma czegoś takiego.

    > i w tej klasie cenowej uważam że nie ma lepszego auta.

    Chyba gorszego......
    Skoda naprawdę dobry ma tylko bagażnik.

  • 13. Data: 2012-05-05 11:28:18
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-04 22:30, s...@g...com pisze:

    > Mam 193 cm.
    > Od czerwca do grudnia 2011 cotydzień Kraków-Toruń-Kraków jeździłem praktycznie samą
    octavią tylko że sedan i w tej klasie cenowej uważam że nie ma lepszego auta.

    Ty sobie jaja robisz prawda? :)
    W cenie w zależności od wersji od 55tys do 90tyś jest cała masa lepszych
    samochodów od octavii. Jedyną zaletą octavii bez sporną jest duży
    bagaznik w kompakcie - wersja liftback gdzie u konkurencji przeważnie
    jest mniejszy ponieważ to hatchbacki. Prowadzenie octavii jest zaledwie
    średnie w klasie, silniki - nie zachwycają, zawieszenie jest lepsze niż
    w poprzedniej wersji octavii I ale wraz z układem kierowniczym także nie
    jest najlepsze w klasie i do tego dość często wymaga napraw tulei.
    Wnętrze (to nie jest kwestia gustu) jest paskudne i staromodne
    szczególnie jak zobaczysz jak wyglądają wnętrza u konkurencji.

    > Chociaż fakt że jak było ciepło to by sie przydały jakies wentylowane siedzenia No
    i jak brałem żone teściową i syna to 100 KM to
    >trochę mało ale z drugiej strony 900+ km na jednym baku też ma swoje zalety.

    Co to była za wersja octavii i jaki to był model?

    Rafał

  • 14. Data: 2012-05-05 12:23:51
    Od: to <t...@i...pl>

    begin The_EaGle

> [...]
    > samochodów od octavii. Jedyną zaletą octavii bez sporną jest duży
    > bagaznik w kompakcie - wersja liftback gdzie u konkurencji przeważnie

    Główna zaleta Octavii jest taka, że ma wygląd i proporcje auta klasy
    średniej za cenę kompakta.

  • 15. Data: 2012-05-05 12:48:16
    Od: s...@g...com

    > Co to była za wersja octavii i jaki to był model?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Rafał

    DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje)
    Jeżdziłem wtedy dla porównania
    C-Max
    S-Max
    Focus
    Laguna
    Bipper
    Kangoo
    L-200
    Ranger

    Przy czym octavie miałem najdłużej i może dlatego wspominam ją najmilej.
    No i miała najrozsądniejszy stosunek wielkości bagażnika do zasiegu.

    A jaki inny samochód sugerujesz?
    Dla mnie najważniejsze
    żeby na jednym baku robił dużo kilometrów (ekonomia)
    bagażnik (ja, żona, mały, drugie w drodze, wózek duża łopatka do piasku, mała łopatka
    do piasku, krzesełko itd itp no i czasami Szanowna Mamusia do koscioła )

    Ja estetą nie jestem samochod służy mi jedynie do przemieszczania sie wiec czy bedą
    plastiki czy drewno to mnie szczypie
    Dla mnie najlepszy jest obecny samochód co jak zapomne na noc zamknąć to to i tak
    maham ręką przecież go nieukradną ma tylko dwie wady za mały bagaznik i brak klimy. A
    i lata swoje.

  • 16. Data: 2012-05-05 15:21:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    -discussion-forums@ynjn4...

    > DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje)

    Takiej wersji Octavii też nie ma i nigdy nie było.

  • 17. Data: 2012-05-05 17:45:51
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-05 12:23, to pisze:
    > begin The_EaGle

    > Główna zaleta Octavii jest taka, że ma wygląd i proporcje auta klasy
    > średniej za cenę kompakta.

    Proporcje auta klasy średniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu
    nt octavii. ;) Focus II sedan, lancer sedan czy jetta to też wg ciebie
    auta o zaletach i proporcji aut z seg D? :>
    Thalia, cordoba, fabia sedan albo inne auto seg B będzie miało
    "proporcje" duże auta a cenę jeszcze niższą niż octavia.

    Kiedy popatrzysz na rozmiary wnętrza (o rozstawie osi już nie
    wspominając) to okaże się że to jest golf i nic więcej czyli nawet nie
    największy kompakt w klasie. Kompletnie nie rozumiem jak można ludziom
    taką sieczkę z mózgu zrobić że uwierzą że octavia to auto seg D
    nagminnie porównując go do passata.

    Dla mnie osobiście podstawową zaletą octavii jest właśnie nadwozie
    liftback -połączenie zalet hatchback'a i sedana. W klasie kompakt to
    faktycznie nie częste rozwiązanie.

    Rafał

  • 18. Data: 2012-05-05 18:15:45
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    > To fakt, nie wszyscy wożą w aucie martwą makrelę w zaawansowanym stopniu
    > rozkładu. :>

    makreli może nie ale wiozłem 100 kg kamieni pachnących adriatykiem rok temu
    :)

    to nie jest tak że uważam te auto za najlepsze w swojej cenie, bo nie
    jeździłem innymi. pytanie było czy fotele są wygodne - moim zdaniem bardzo,
    i nie męczą w długiej podróży. zbyt miękkich (miałem w megane) nie lubię,
    zbyt twardych (miałem w escorcie) też nie.

    miałem octavie 2 od 2006 roku, teraz mam drugą w konfiguracji jaką sam sobie
    wybrałem (oczywiście to firmowe auto...) i po prostu uważam ten samochód za
    wygodny. nic więcej. prywatnie w życiu bym nie dał takiej kasy ale taka
    polityka firmy.

  • 19. Data: 2012-05-05 18:20:53
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-05 12:48, s...@g...com pisze:

    > DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje)
    > Jeżdziłem wtedy dla porównania

    Wg mojeauto :

    http://tinyurl.com/cxkek4w

    taka wersja kosztuje od 72 do 82 tys zł. Plus lakier i inne pierdoły tak
    więc bazowa cena to od 74tys zł.

    dla porównania:

    http://tinyurl.com/c4lc4zv

    fiat bravo z silnikiem tej samej mocy kosztuje od 63 do 72 tys czyli 10
    tys taniej.

    Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
    wyposażenie?

    > C-Max
    to płyta focusa II.

    > S-Max
    S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.

    > Focus
    Wg mnie focus II to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
    focusie III nawet nie będę wspominał.

    > Laguna
    I co było niewygodnie i pewnie głośno? ;)))

    > Bipper
    > Kangoo
    > L-200
    LOL

    > Ranger

    Masz gospodarstwo rolne? ;)

    > Przy czym octavie miałem najdłużej i może dlatego wspominam ją najmilej.
    > No i miała najrozsądniejszy stosunek wielkości bagażnika do zasiegu.

    Nie ma takiej zależności jak wielkość bagażnika do wielkości zbiornika.
    Zbiornik zwykle znajduje się pod tylnymi fotelami a nie pod bagażnikiem.
    Większe bagażniki znajdziesz w samochodach z zawieszeniem półzależnym -
    czyli z belką a nie wielowahaczowym. W zamian za większy bagażnik masz
    więc gorsze prowadzenie i mniej komfortowe. Octavia ma wielowahaczowe
    zawieszenie i spory bagażnik tylko dlatego że jest to liftback - czyli
    za tylną osią wisi kawał bagażnika.

> [...]
    łopatka do piasku, krzesełko itd itp no i czasami Szanowna Mamusia do koscioła )

    Co to znaczy dużo km? Od tankowania do tankowania? Chodzi ci o to abyś
    przejechał zamiast 800km np 1000km na jednym zbiorniku? Owszem lepiej
    mieć większy zbiornik niż mniejszy ale to przydaje się głownie w trasie
    i szczególnie za granicą. Wadą natomiast jest to że wozisz dodatkowe kg
    i spalasz nieco więcej paliwa. Przyzwoite minimum to 50l co daje
    800-900km zasięgu przeciętnego kompaktowego diesla.

    Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
    308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej.
    Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
    1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
    sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.

    > Ja estetą nie jestem samochod służy mi jedynie do przemieszczania sie wiec czy bedą
    plastiki czy drewno to mnie szczypie

    Wśród samochodów które wymieniłeś są to po za focusem auta z zupełnie
    innych segmentów i nie porównywalne z octavia. Służą do zupełnie innych
    zadań.

    Rafał

  • 20. Data: 2012-05-05 18:21:45
    Od: to <t...@i...pl>

    begin The_EaGle

    > Proporcje auta klasy średniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu
    > nt octavii. ;) Focus II sedan, lancer sedan czy jetta to też wg ciebie
    > auta o zaletach i proporcji aut z seg D? :>

    Focus niezbyt, Lancer -- jak najbardziej, ale tutaj dochodzi jeszcze
    skojarzenie z Evo, które jest w obecnej wersji bardzo podobne do
    "cywilnego" Lancera. Nowa Jetta też, chociaż tu może być problem ceny
    (auto wyglądające jak D za cenę D to żaden rarytas...), ale nie chce mi
    się przeglądać cenników.

    > Thalia, cordoba, fabia sedan
    > albo inne auto seg B będzie miało "proporcje" duże auta a cenę jeszcze
    > niższą niż octavia.

    Te auta nie mają proporcji klasy D. Wiesz co to znaczy "proporcje"? To
    coś więcej, niż obecność bagażnika.

> [...]
    > największy kompakt w klasie. Kompletnie nie rozumiem jak można ludziom
    > taką sieczkę z mózgu zrobić że uwierzą że octavia to auto seg D

    Może i we wnętrzu to jest Golf, ale z zewnątrz, dla laika (czyli dla
    większości), wygląda to jak auto klasy D, czego najlepszym potwierdzeniem
    jest wspomniane przez Ciebie porównywanie Octavii do Passata. Celowo ją
    tak zaprojektowali, to taki Passat dla ubogich i jednocześnie -- jak
    pisałem -- główna (rynkowa) zaleta tego auta.