-
11. Data: 2012-05-04 23:57:01
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: to <t...@i...pl>
begin kor_nick
> możliwe że zależy to od indywidulanych upodobań
To fakt, nie wszyscy wożą w aucie martwą makrelę w zaawansowanym stopniu
rozkładu. :>
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
12. Data: 2012-05-05 00:10:38
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:9492386.968.1336163447418.JavaMail.geo-
discussion-forums@vbak7...
> W dniu piątek, 4 maja 2012 21:33:59 UTC+2 użytkownik rz napisał:
>> Marzy mi sie skoda octavia combi.
>>
>> A jak z kręgoslupem ?
>> Ponoć w oktawce fotele są mało udane bo reszta całkiem niezła.
>
> Mam 193 cm.
> Od czerwca do grudnia 2011 cotydzień Kraków-Toruń-Kraków jeździłem
> praktycznie samą octavią tylko że sedan
Nie ma czegoś takiego.
> i w tej klasie cenowej uważam że nie ma lepszego auta.
Chyba gorszego......
Skoda naprawdę dobry ma tylko bagażnik.
-
13. Data: 2012-05-05 11:28:18
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: The_EaGle <g...@d...pl>
W dniu 2012-05-04 22:30, s...@g...com pisze:
> W dniu piątek, 4 maja 2012 21:33:59 UTC+2 użytkownik rz napisał:
>> Marzy mi sie skoda octavia combi.
>>
>> A jak z kręgoslupem ?
>> Ponoć w oktawce fotele są mało udane bo reszta całkiem niezła.
>
> Mam 193 cm.
> Od czerwca do grudnia 2011 cotydzień Kraków-Toruń-Kraków jeździłem praktycznie samą
octavią tylko że sedan i w tej klasie cenowej uważam że nie ma lepszego auta.
Ty sobie jaja robisz prawda? :)
W cenie w zależności od wersji od 55tys do 90tyś jest cała masa lepszych
samochodów od octavii. Jedyną zaletą octavii bez sporną jest duży
bagaznik w kompakcie - wersja liftback gdzie u konkurencji przeważnie
jest mniejszy ponieważ to hatchbacki. Prowadzenie octavii jest zaledwie
średnie w klasie, silniki - nie zachwycają, zawieszenie jest lepsze niż
w poprzedniej wersji octavii I ale wraz z układem kierowniczym także nie
jest najlepsze w klasie i do tego dość często wymaga napraw tulei.
Wnętrze (to nie jest kwestia gustu) jest paskudne i staromodne
szczególnie jak zobaczysz jak wyglądają wnętrza u konkurencji.
> Chociaż fakt że jak było ciepło to by sie przydały jakies wentylowane siedzenia No
i jak brałem żone teściową i syna to 100 KM to
>trochę mało ale z drugiej strony 900+ km na jednym baku też ma swoje zalety.
Co to była za wersja octavii i jaki to był model?
--
Pozdrawiam
Rafał
-
14. Data: 2012-05-05 12:23:51
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: to <t...@i...pl>
begin The_EaGle
> Ty sobie jaja robisz prawda? :)
> W cenie w zależności od wersji od 55tys do 90tyś jest cała masa lepszych
> samochodów od octavii. Jedyną zaletą octavii bez sporną jest duży
> bagaznik w kompakcie - wersja liftback gdzie u konkurencji przeważnie
> jest mniejszy ponieważ to hatchbacki.
Główna zaleta Octavii jest taka, że ma wygląd i proporcje auta klasy
średniej za cenę kompakta.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
15. Data: 2012-05-05 12:48:16
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: s...@g...com
>
> Co to była za wersja octavii i jaki to był model?
>
> --
> Pozdrawiam
> Rafał
DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje)
Jeżdziłem wtedy dla porównania
C-Max
S-Max
Focus
Laguna
Bipper
Kangoo
L-200
Ranger
Przy czym octavie miałem najdłużej i może dlatego wspominam ją najmilej.
No i miała najrozsądniejszy stosunek wielkości bagażnika do zasiegu.
A jaki inny samochód sugerujesz?
Dla mnie najważniejsze
żeby na jednym baku robił dużo kilometrów (ekonomia)
bagażnik (ja, żona, mały, drugie w drodze, wózek duża łopatka do piasku, mała łopatka
do piasku, krzesełko itd itp no i czasami Szanowna Mamusia do koscioła )
Ja estetą nie jestem samochod służy mi jedynie do przemieszczania sie wiec czy bedą
plastiki czy drewno to mnie szczypie
Dla mnie najlepszy jest obecny samochód co jak zapomne na noc zamknąć to to i tak
maham ręką przecież go nieukradną ma tylko dwie wady za mały bagaznik i brak klimy. A
i lata swoje.
-
16. Data: 2012-05-05 15:21:11
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:9217466.1116.1336214896624.JavaMail.geo
-discussion-forums@ynjn4...
>
>>
>> Co to była za wersja octavii i jaki to był model?
>>
>> --
>> Pozdrawiam
>> Rafał
>
> DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje)
Takiej wersji Octavii też nie ma i nigdy nie było.
-
17. Data: 2012-05-05 17:45:51
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: The_EaGle <g...@d...pl>
W dniu 2012-05-05 12:23, to pisze:
> begin The_EaGle
>
>> Ty sobie jaja robisz prawda? :)
>> W cenie w zależności od wersji od 55tys do 90tyś jest cała masa lepszych
>> samochodów od octavii. Jedyną zaletą octavii bez sporną jest duży
>> bagaznik w kompakcie - wersja liftback gdzie u konkurencji przeważnie
>> jest mniejszy ponieważ to hatchbacki.
>
> Główna zaleta Octavii jest taka, że ma wygląd i proporcje auta klasy
> średniej za cenę kompakta.
Proporcje auta klasy średniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu
nt octavii. ;) Focus II sedan, lancer sedan czy jetta to też wg ciebie
auta o zaletach i proporcji aut z seg D? :>
Thalia, cordoba, fabia sedan albo inne auto seg B będzie miało
"proporcje" duże auta a cenę jeszcze niższą niż octavia.
Kiedy popatrzysz na rozmiary wnętrza (o rozstawie osi już nie
wspominając) to okaże się że to jest golf i nic więcej czyli nawet nie
największy kompakt w klasie. Kompletnie nie rozumiem jak można ludziom
taką sieczkę z mózgu zrobić że uwierzą że octavia to auto seg D
nagminnie porównując go do passata.
Dla mnie osobiście podstawową zaletą octavii jest właśnie nadwozie
liftback -połączenie zalet hatchback'a i sedana. W klasie kompakt to
faktycznie nie częste rozwiązanie.
--
Pozdrawiam
Rafał
-
18. Data: 2012-05-05 18:15:45
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: "kor_nick" <c...@p...pl>
> To fakt, nie wszyscy wożą w aucie martwą makrelę w zaawansowanym stopniu
> rozkładu. :>
makreli może nie ale wiozłem 100 kg kamieni pachnących adriatykiem rok temu
:)
to nie jest tak że uważam te auto za najlepsze w swojej cenie, bo nie
jeździłem innymi. pytanie było czy fotele są wygodne - moim zdaniem bardzo,
i nie męczą w długiej podróży. zbyt miękkich (miałem w megane) nie lubię,
zbyt twardych (miałem w escorcie) też nie.
miałem octavie 2 od 2006 roku, teraz mam drugą w konfiguracji jaką sam sobie
wybrałem (oczywiście to firmowe auto...) i po prostu uważam ten samochód za
wygodny. nic więcej. prywatnie w życiu bym nie dał takiej kasy ale taka
polityka firmy.
-
19. Data: 2012-05-05 18:20:53
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: The_EaGle <g...@d...pl>
W dniu 2012-05-05 12:48, s...@g...com pisze:
>
>>
>> Co to była za wersja octavii i jaki to był model?
>>
>> --
>> Pozdrawiam
>> Rafał
>
> DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje)
> Jeżdziłem wtedy dla porównania
Wg mojeauto :
http://tinyurl.com/cxkek4w
taka wersja kosztuje od 72 do 82 tys zł. Plus lakier i inne pierdoły tak
więc bazowa cena to od 74tys zł.
dla porównania:
http://tinyurl.com/c4lc4zv
fiat bravo z silnikiem tej samej mocy kosztuje od 63 do 72 tys czyli 10
tys taniej.
Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
wyposażenie?
> C-Max
to płyta focusa II.
> S-Max
S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.
> Focus
Wg mnie focus II to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
focusie III nawet nie będę wspominał.
> Laguna
I co było niewygodnie i pewnie głośno? ;)))
> Bipper
> Kangoo
> L-200
LOL
> Ranger
Masz gospodarstwo rolne? ;)
> Przy czym octavie miałem najdłużej i może dlatego wspominam ją najmilej.
> No i miała najrozsądniejszy stosunek wielkości bagażnika do zasiegu.
Nie ma takiej zależności jak wielkość bagażnika do wielkości zbiornika.
Zbiornik zwykle znajduje się pod tylnymi fotelami a nie pod bagażnikiem.
Większe bagażniki znajdziesz w samochodach z zawieszeniem półzależnym -
czyli z belką a nie wielowahaczowym. W zamian za większy bagażnik masz
więc gorsze prowadzenie i mniej komfortowe. Octavia ma wielowahaczowe
zawieszenie i spory bagażnik tylko dlatego że jest to liftback - czyli
za tylną osią wisi kawał bagażnika.
> A jaki inny samochód sugerujesz?
> Dla mnie najważniejsze
> żeby na jednym baku robił dużo kilometrów (ekonomia)
> bagażnik (ja, żona, mały, drugie w drodze, wózek duża łopatka do piasku, mała
łopatka do piasku, krzesełko itd itp no i czasami Szanowna Mamusia do koscioła )
Co to znaczy dużo km? Od tankowania do tankowania? Chodzi ci o to abyś
przejechał zamiast 800km np 1000km na jednym zbiorniku? Owszem lepiej
mieć większy zbiornik niż mniejszy ale to przydaje się głownie w trasie
i szczególnie za granicą. Wadą natomiast jest to że wozisz dodatkowe kg
i spalasz nieco więcej paliwa. Przyzwoite minimum to 50l co daje
800-900km zasięgu przeciętnego kompaktowego diesla.
Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej.
Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.
>
> Ja estetą nie jestem samochod służy mi jedynie do przemieszczania sie wiec czy bedą
plastiki czy drewno to mnie szczypie
Wśród samochodów które wymieniłeś są to po za focusem auta z zupełnie
innych segmentów i nie porównywalne z octavia. Służą do zupełnie innych
zadań.
--
Pozdrawiam
Rafał
-
20. Data: 2012-05-05 18:21:45
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Od: to <t...@i...pl>
begin The_EaGle
> Proporcje auta klasy średniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu
> nt octavii. ;) Focus II sedan, lancer sedan czy jetta to też wg ciebie
> auta o zaletach i proporcji aut z seg D? :>
Focus niezbyt, Lancer -- jak najbardziej, ale tutaj dochodzi jeszcze
skojarzenie z Evo, które jest w obecnej wersji bardzo podobne do
"cywilnego" Lancera. Nowa Jetta też, chociaż tu może być problem ceny
(auto wyglądające jak D za cenę D to żaden rarytas...), ale nie chce mi
się przeglądać cenników.
> Thalia, cordoba, fabia sedan
> albo inne auto seg B będzie miało "proporcje" duże auta a cenę jeszcze
> niższą niż octavia.
Te auta nie mają proporcji klasy D. Wiesz co to znaczy "proporcje"? To
coś więcej, niż obecność bagażnika.
> Kiedy popatrzysz na rozmiary wnętrza (o rozstawie osi już nie
> wspominając) to okaże się że to jest golf i nic więcej czyli nawet nie
> największy kompakt w klasie. Kompletnie nie rozumiem jak można ludziom
> taką sieczkę z mózgu zrobić że uwierzą że octavia to auto seg D
> nagminnie porównując go do passata.
Może i we wnętrzu to jest Golf, ale z zewnątrz, dla laika (czyli dla
większości), wygląda to jak auto klasy D, czego najlepszym potwierdzeniem
jest wspomniane przez Ciebie porównywanie Octavii do Passata. Celowo ją
tak zaprojektowali, to taki Passat dla ubogich i jednocześnie -- jak
pisałem -- główna (rynkowa) zaleta tego auta.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway