eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyReklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?Re: Reklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?
  • Data: 2014-07-19 02:23:30
    Temat: Re: Reklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-16 11:13, WS pisze:>> Znacie tę reklamę.

    > nie ;)

    > Uwzgledniales czas reakcji kierowcy? Jaki?
    >
    > Bo bez, tak na oko ;) mi wychodzi 33,2km/h
    > 50km do 0 z opozn. 8m/s^2 hamuje na 12,05m
    > 60km -> po 12.05m jazdy z opoznieniem 8 powinien miec 33.2km/h

    Nie uwzględniłeś że jadąc 60, po sekundzie na reakcje będzie już do
    przeszkody mniej niż te 12.05m.

    Dla 50km/h odległość reakcji to 13.9m, dla 60km/h 16.7m.
    Odległość zatrzymania dla 50km/h będzie więc 26m.

    Dla 60km/h hamowanie zacznie się 9,3m przed przeszkodą, podczas gdy do
    pełnego zatrzymania z 60km/h potrzeba 17.4m, zabraknie 8.1m a to oznacza
    uderzenie przy 41km/h.

    Zakładając nawet metr dłuższą drogę hamowania uderzenie słupkiem
    wychodzi przy 38km/h.