    From: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Rekawiczki
    Date: Wed, 4 Nov 2009 15:15:32 +0100

    Dnia Wed, 04 Nov 2009 13:46:35 +0100, piotruso napisał(a):

    > Koledzy, ale ja podejrzewam, że Henry(k) chciał zwrócić uwagę na inne
    > aspekty. On może fotografować swoim aparatem w rękawicach z jednym
    > palcem, nie ma tam guziczków, przycisków, mikroskopijnych kółeczek,
    > żadnego menu do obsługi :)

    Zależy który masz na myśli. Jeśli Shen Hao to i owszem :-)
    Ale w dość ciepłych polarowych rękawicach bez problemu obsługuję
    analogowego Pentaxa Z-1p. Jedyny problem stanowi tyko pierścień
    przysłon bo jest zbyt śliski - ale można przysłonę też ustawiać
    kółeczkiem więc to nie jest duży problem. W narciarskich to
    pewnie by się nie udało ;-)
    Trochę gorzej jest z G5 - tu już wciskanie guziczków i kręcenie
    kółkiem nie jest tak łatwe ale też daje radę, bo guziczki są dość
    wystające.
    Nie wiem jak z rękawiczkami skórzanymi, w dawnych czasach jak takie
    miałem to były dość sztywne. Teraz używam tylko "szmacianek" (z tymi
    nie ma w ogóle problemu) i tych polarowych (na dalsze wyprawy).

    Poza tym stara zasada żeby mieć dwie pary rękawiczek na ręku nadal
    jest dobra. Oczywiście te cieplejsze trzeba zdjąć, ale cienkie
    wystarczą na kilka minut na mrozie.

    Pozdrawiam,
    Henry