  • Data: 2009-11-04 15:48:22
    Temat: Re: Rekawiczki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Mateusz Ludwin" hcs01b$6mk$...@i...gazeta.pl

    > Ja mam bardzo delikatną skórę na dłoniach i na mrozie mi po prostu pęka, muszę mieć
    ubrane cos ciepłego.

    Ja też mam delikatną -- mnie też pęka, gdy dotykam
    językiem do stalowej rury oziębionej do -30 stopni. ;)

    Zwykle, gdy pytałem lekarzy, co robić, gdy coś jest za delikatne lub za
    słabe (mięśnie, stawy itd.) padała odpowiedź -- ćwiczyć i nie przemęczać. :)

    -=-

    Ponoć można przyzwyczaić skórę na rękach nie tylko do -20 stopni Celsjusza,
    ale i do +50, ;) i do większej temperatury.

    Białko ścina się przy +43 a woda zamarza przy 0?
    Może i tak, ale pod skórą są rurki chłodnic i grzałek. :)
    Trzeba tylko umiejętnie korzystać -- i chłodzenie może dać wiele, i ogrzewanie.
    W saunie można wytrzymać ponoć 120 (ja mam na sumieniu mniej niż 100) a stalową
    (metalową -- metale przewodzą ciepło, a najczęściej spotykanym metalem w tej
    akurat cywilizacji jest stal) sztabę można solidnie :) trzymać w rękach, gdy
    jej temperatura nie przekracza 60 stopni Celsjusza. :)

    Noszenie rękawiczek jedynie zmniejsza odporność na mróz. :)
    Długotrwałe przeziębienia są złe, ale zdjęcie robi się kilka
    sekund, nie kilka godzin. W tym czasie ani nie ucieka za dużo
    kalorii, ani nie dochodzi do uszkodzeń rąk. :)

    Lubię rękawiczki, bo chronią przed brudem. :)
    Metalowy aparat może by i szkodził, ale chyba
    aparaty mają plastyki tam, gdzie są chwytane rękami. :)

    -=-

    Jeśli masz delikatną skórę na rękach,
    poproś panienki, aby Ci tę skórę masowały i grzały. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'