    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Date: Wed, 4 Apr 2018 22:21:14 +0200
    <p9eclj$am1$1@node1.news.atman.pl> <p9ghcr$lg$5@node2.news.atman.pl>
    <p9gqhd$ku0$1@node1.news.atman.pl>
    <5abcdf89$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <p9jp2c$vqe$1@node2.news.atman.pl>
    <r3bwvrg2p8ry$.1m4uhe92uaxr2$.dlg@40tude.net>
    <p9o8mr$tdh$1@node1.news.atman.pl>
    <16eeufq6phr7$.5cl80e9w3fky.dlg@40tude.net>
    <p9r2v7$j4e$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <p9t63p$jn9$1@node1.news.atman.pl>
    <1tq1chiuao244$.12kuymoc8ob9s$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2018-04-02 o 22:52, J.F. pisze:

    > A co - przed nosem musisz go miec zamontowanego ?
    > Nie zaslania.
    >
    > Owszem - chcialoby sie prostopadle do glowy, a taki filmujacy bedzie
    > pod katem.

    Pokaż mi zatem miejsce na szybie, w którym tak zainstalujesz 8 calowy
    (jak napisałeś) smartfon/tablet aby mógł pełnić rolę kamery i nie
    wchodził w pole widzenia (nie zasłonił żadnego fragmentu
    jezdni/pobocza). Ja sobie tego nie wyobrażam w osobowym aucie. Mam
    mniejszy telefon (5.7 cala) i nie byłbym w stanie tego uczynić. Nawet po
    stronie pasażera powieszony - zasłoni widok.

    > W zaleznosci od osoby ...ale jesli lusterko nie zaslania ci drogi, to
    > moze i smartfon pod lusterkiem tez nie ?

    Pójdźmy dalej - może monitor 40 calowy pod lusterkiem zainstalować skoro
    to w niczym nie przeszkadza? :-D

    > No i co mu przeszkadza filmowac droge ?

    Dwie rzeczy:
    1. Maska
    2. Nawet jeśli ona by nie istniała to filmowała by lewe pobocze.

    > Mam podobnie zamontowany, tylko na srodku, ale jednak wchodzi w pole
    > widzenia. Tyle, ze zaslania chodnik/kraweznik gdzies blisko.

    No więc właśnie. O tym cały czas piszę. Zasłania chodnik... Naprawdę
    przemyśl co robisz. Wiesz, mi osobiście jest to obojętne ale komuś może
    uratować życie. Serio piszę.

    Na YT na kanale Polskie Drogi całkiem niedawno był pokazywany filmik jak
    babka potrąciła rowerzystę przy skręcie w lewo. Nie widziała go bo
    słupek jej zasłonił drogę. Gdyby go nie było i powiesiłaby w tym miejscu
    telefon zasłaniający "chodnik gdzieś blisko" to efekt byłby ten sam.

    > P.S. odpalilem googla - ch* sie szczypie ekran w tej pozycji :-)
    > I nie wystarcza 3 szczypniecia na cala trase - trzeba 4-5 aby
    > powiekszyc, bo 3 zmniejszyly za bardzo :-)
    > Co przy okazji absorbujace jest

    Hmmm... Nie bardzo wiem co widzisz :-)
    Ale to mniej istotne. Specjalnie dla Ciebie dziś zrobiłem screenshoty z
    miejsca, którym codziennie jeżdżę.... eeee... stoję - to chyba bardziej
    adekwatne wyrażenie.

    Tak tam wygląda praktycznie zawsze w godzinach szczytu:
    https://drive.google.com/file/d/17eil7-SSTJ8moz2HsTl
    RwTAk1qe_f39H/view?usp=sharing

    To Yanosik w trybie mapy:
    https://drive.google.com/file/d/1seIOlq9Zj0io4OkCy0_
    cEARsVc_seOEh/view?usp=sharing

    To Yanosik w trybie nawigacji:
    https://drive.google.com/file/d/1MeWfs7ICMuirZ5yUTmu
    y5jUkslWecKVp/view?usp=sharing

    A to Google z tego miejsca:
    https://drive.google.com/file/d/1eZaTimEOBeA0Zj5gTCw
    skbQdFD6xCIN_/view?usp=sharing

    Google pokazują korek na całej długości trasy. Zdjęcie to potwierdza.
    Yanosik nie pokazuje żadnych problemów z ruchem. Więc jak odbywa się w
    Yanosiku prezentowanie korków? Na zielono?

    Przy okazji zwróć uwagę na mocowanie u mnie smartfona. Zdjęcie zrobiłem
    trzymając aparat przed twarzą. 1/3 kadru to maska. Gdy obniżę telefon do
    wysokości mocowania to maska maska będzie przysłaniała tylne szyby aut.
    Asfaltu z pewnością nie zobaczę. Więc jedynie ptaki mogę filmować.
    Telefon w ogóle nie zasłania mi niczego - nawet "chodnika gdzieś
    blisko". Osobiście tylko takie mocowanie uważam za bezpieczne.

    > W trybie ogladania mapy, bez punktu docelowego ?

    Tak, w trybie mapy wyświetla się ograniczenie. Tyle tylko, że ja nie
    chcę mieć świecącej mapy lecz czarne tło, duże przyciski łatwe do
    kliknięcia. Każde jedno klikniecie więcej to spory problem. Czasem jest
    tak, że trudno mi raz kliknąć bo na drogę patrzę.

    > Jak im pisales "w trybie zglaszania", to co sie dziwic, ze nie
    > zrozumieli ... wiec nie poprawili.

    Zrozumieli doskonale i przekazali do działu "tym się zajmującego".

    > Nawiasem mowiac - dawniej jak wyskoczyl panel informujacy o patrolu,
    > to zaslanial znak ograniczenia. Wiedziales ze trzeba zwolnic ale nie
    > wiedziales do ilu :-)
    > I to poprawili.

    Tak, zauważyłem. Tak samo w trybie zgłaszania palec w górę i w dół
    (potwierdzenie/zaprzeczenie) pojawiał się na tle funkcjonalnej części a
    teraz na tle okna reklamowego.

    > U ciebie lepiej ?
    > Przy poziomym ustawieniu telefonu, nie wyswietla nic w dolnej i gornej
    > czesci ekranu tylko mape ?

    Przy uruchamianiu tak. Ale dolną belkę możesz opuścić / przywrócić
    ruchem palca. Górna też znika po tapnięciu strzałki w lewo. Ustawiasz
    sobie jak chcesz a potem te belki adekwatnie się zachowują. Chwilę po
    rozpoczęciu jazdy znikają same. Na skrzyżowaniach pojawia się górna z
    informacją gdzie skręcić.

    > Zwykly standard.
    > A - przy wyborze trasy zahaczyc "omijaj korki".

    Mam włączoną opcję. Właśnie dziś celowo zapuściłem Yanosika a sam
    jechałem tak by je omijać. Owszem zaproponował ze 2x zmianę trasy ale
    żadnych korków nie pokazał. W dodatku żadna z tras nie była szybsza.
    Jadąc obok głównej ulicy, mniejszymi równoległymi przejechałem Sopot
    znacznie szybciej niż 40 minut - jak było prognozowane.

    > Android mam wrazenie ze cofnal nawigacje o dekade - wszystkie dobre
    > pomysly zapomnieli i zostawili wersje standard.

    No cóż... Generalnie Google ma dziwne standardy w zakresie polityki
    rozwoju aplikacji. Szlag mnie nie raz trafia gdy korzystam z ich
    produktów. Wszystko przekombinowane, zero ergonomii. Każdej opcji szukać
    trzeba. Mówię głównie o PCtowych.

    > Najszybsza jest z automatu.

    Automatycznie postępuję inaczej niż Yanosik podpowiada - tam gdzie znam
    trasę i kruczki. Nie mam tyle czasu :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek