  • Data: 2018-04-01 23:09:49
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-01 o 18:13, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że nie.
    > Ale oprócz wersji płatnych, są też bezpłatne.
    > Gdzie zabezpieczenia są łamane przez zapaleńców.
    >
    > Dokładnie tak było z Media Nav o którym pisałem - wszystko zdobyte na
    > darmowym forum.

    I to naprawdę integruje się z autem? Na szybko sobie zerknąłem w Google
    i wygląda to jak niezależny od auta "klocek". Taki tablecik w konsolę
    wbudowany. Zaznaczyłem, że chodzi mi o bardziej złożone systemy - takie
    raczej nigdy "przez ruskich" nie będą sprzedawane nawet jeśli mnóstwo
    aut jeździ nich.

    > Nie zrozumiałeś.
    > Żeby coś takiego pozyskać trzeba trochę czasu poświęcić, dowiedzieć się
    > jak jest skonstruowany soft w danej nawigacji w danym modelu, jak można
    > go złamać, co trzeba wgrać i skąd to ściągnąć.
    >
    > Względnie zapłacić za ta wiedzę takim o których wspominałeś, którzy
    > wgrywają mapy do każdej nawigacji - może Ci powiedzą jak aktualizować
    > mapy na przyszłość samemu.
    > Wtedy zapłata jest jednorazowa.

    Tak na marginesie: mylisz soft do nawigacji z aktualizacjami map.
    Aktualizacja map w moim aucie odbywa się poprzez wetknięcie DVD do
    czytnika w bagażniku i odczekania paru minut. Zresztą aktualizacja softu
    podobnie się odbywa lecz trwa z godzinę. Aktualizuje się nie tylko
    nawigacja ale cały system multimedialny i zegary. Być może coś jeszcze
    też. To również sam sobie zrobiłem.

    Kiedyś pytałem się w środowisku o aktualizację softu w moim aucie. Tam
    mi powiedziano, że jedynie syntezę j.polskiego da się wgrać. Podobnie
    jak w innych modelach tej marki, aktualizacja softu w postaci dodania
    nowych funkcji, poprawienia czegoś - nie istnieje.

    > Mam o niej dokładnie odwrotne zdanie.
    > Zresztą w ogóle nie trawię onlinowych nawigacji.

    Zgodzę się, że lepsze są płatne rozwiązania. Ale bardzo mnie zaskoczyłeś
    stwierdzeniem iż nie trawisz wersji online'owych. Na chłopski rozum
    offline'owe nie mają racji bytu. Po co nawigacja, która nie potrafi
    korków omijać? Jeżdżąc po znanych mi trasach, jeśli włączam nawigację,
    to wyłącznie po to aby przepatrzeć ruch na drodze.

    > Gdyby tak było, to yanosik chodziłby na nich tak samo jak na każdym
    > innym urządzeniu z androidem.
    > Jeśli jest inaczej - to i powód jakiś musi być.

    Jasne. Zapewne jest jakiś. Jedynie programiści potrafią odpowiedzieć na
    pytanie. A po drugie - wcale nie mam pewności, że na innych urządzeniach
    identycznego problemu nie ma. Ja tego nie sprawdzałem.

    > Jak pisałem - dopóki nie sprawdzisz empirycznie na urządzeniu innej
    > firmy, to jest to tylko gdybanie.

    Stop!. Przypomniałem sobie, że miałem przez 3 dni zastępczego Huawei P8.
    Nie kojarzę by Yanosik jakoś ożył na nim.

    > Nie używam androida w telefonie.
    > Windows takich problemów nie stwarza.

    A ja nie znam się na Windowsie w sensie telefonów. Czy rzeczywiście
    wszystkie windowsowe telefony działają tak samo w sensie obsługi? Mam na
    myśli banalne czynności jak np. sposób odbierania połączeń, dostęp do
    wszelkich ustawień, sterowanie głosem i takie tam. Czy zawsze z
    urządzenia na urządzenia w tych samych miejscach jest wszystko i tak
    samo paluchem trzeba poruszać by to osiągnąć?

    > Ale widać ludzie lubią co innego niż ja i dzień bez zainstalowania nowej
    > aplikacji jest dniem straconym.

    Co znaczy, że "widać, że ludzie lubią co innego..." w kontekście naszej
    dyskusji? Po czym to widać? Jak wywnioskowałeś, że ja codziennie coś
    muszę instalować?

    > Więc android z tonami nakładek, wieszający się co kilka minut, zwłaszcza
    > na tańszym sprzęcie jest tym, czego gawiedź pragnie najbardziej.

    Nie mam też porównania. Mój telefon nie wiesza się choć raz na parę
    miesięcy potrafi zrestartować. Nakładek też nie mam. Windowsowe telefony
    ich nigdy nie mają?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek