-
41. Data: 2024-12-21 16:05:21
Temat: Re: "Ręczny" a przegląd.
Od: Trybun <M...@t...cb>
W dniu 20.12.2024 o 17:48, Akarm pisze:
> W dniu 20.12.2024 o 13:04, Trybun pisze:
>
>>
>> Może Ty jakoś inaczej to rozumiesz, ja mam wątpliwości, tzn nie
>> miałbym ich gdyby nie ten przeczytany artykuł w AŚ który wyraźnie
>> stanowił że auto aby przeszło przegląd musi mieć skuteczny hamulec
>> postojowy na najmniej jednym kole.
>>
>
> "Zbyt mała siła hamowania co najmniej na jednym kole" nie oznacza że
> dopuszcza się hamowanie ręcznego na minimum jednym kole. Wiem,
> czytanie ze zrozumieniem to czasem sztuka nie do opanowania.
>
Nie rozumiesz prostej zasady która być może obowiązuje, "sprawny ręczny
przynajmniej na jednym kole"?
-
42. Data: 2024-12-21 16:06:19
Temat: Re: "Ręczny" a przegląd.
Od: Trybun <M...@t...cb>
W dniu 20.12.2024 o 18:54, nadir pisze:
> W dniu 20.12.2024 o 13:04, Trybun pisze:
>
>> Sami sobie czegoś takiego na pewno nie wymyślili, wątpliwości jeżeli
>> już to dotyczą tego że nie pamiętam dokładnie czy to był przepis
>> wprowadzony w życie czy tylko dopiero luźny projekt.
>
> A bo to mało pismaki bzdur piszą?
Pismak pismakowi nierówny, a AŚ to nie jakiś manipulatorski szmatławiec..
>
>> Czytałem jeszcze przed zadaniem pytania na grupie. Nie doczytałem się
>> tam jasnej definicji sprawności hamulca ręcznego.
>
> Bo to się nie nazywa hamulec ręczny, tylko pomocniczy/postojowy.
> W rozporządzeniu jest piękna tabelka, a w niej punkty:
> 1. UKŁAD HAMULCOWY
> 1.2. Sprawność i skuteczność hamulca roboczego
> 1.3. Sprawność i skuteczność pomocniczego (awaryjnego)
> 1.4. Sprawność i skuteczność postojowego układu hamulcowego
> a od § 2.1 zaczyna samo mięso o sprawności hamulców.
Ale sam widzisz że ktoś tam się powołuje na to że w razie niesprawności
hamulców auto może zarzucić, a jednocześnie sprawność hamulców ma temu
zapobiec.. Chyba ustawodawca nie miał na myśli hamulca postojowego,
zwanego potocznie ręcznym..
Dobra, kończymy to bicie piany bo to bez sensu. Wysłałem wiadomość bo
liczyłem że ktoś z grupowiczów może potwierdzić albo zaprzeczyć na
podstawie własnego doświadczenia temu co wyczytałem w AŚ.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
-
43. Data: 2024-12-22 09:40:36
Temat: Re: "Ręczny" a przegląd.
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 21.12.2024 o 16:05, Trybun pisze:
> W dniu 20.12.2024 o 17:48, Akarm pisze:
>> W dniu 20.12.2024 o 13:04, Trybun pisze:
>>
>>>
>>> Może Ty jakoś inaczej to rozumiesz, ja mam wątpliwości, tzn nie
>>> miałbym ich gdyby nie ten przeczytany artykuł w AŚ który wyraźnie
>>> stanowił że auto aby przeszło przegląd musi mieć skuteczny hamulec
>>> postojowy na najmniej jednym kole.
>>>
>>
>> "Zbyt mała siła hamowania co najmniej na jednym kole" nie oznacza że
>> dopuszcza się hamowanie ręcznego na minimum jednym kole. Wiem,
>> czytanie ze zrozumieniem to czasem sztuka nie do opanowania.
>>
>
> Nie rozumiesz prostej zasady która być może obowiązuje, "sprawny ręczny
> przynajmniej na jednym kole"?
Jeszcze raz, więcej nie będę tłumaczył:
dyskwalifikacja, kiedy jest "zbyt mała siła hamowania co najmniej na
jednym kole" nie oznacza dopuszczania, kiedy jest
"sprawny ręczny przynajmniej na jednym kole".
--
-
Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
44. Data: 2025-01-01 17:05:14
Temat: Re: "Ręczny" a przegląd.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 20.12.2024 o 12:58, J.F pisze:
>> Nie - testowane parę razy pod rząd. Jak masz "przepisowo" na trzeci
>> ząbek to ledwo hamuje. Jak poluzujesz tak że łapie pod kątem 45 stopni
>> to najpierw nie hamuje w zasadzie wcale (choć jakbyś stał to już
>> konkretną siłę trzebaby przyłożyć, ale nie ma problemu żeby ruszyć
>> silnikiem) ale w pewnym momencie staje dęba.
>
> A gdzie regulujesz?
Przy dzwigni - nie ma u mnie innej możliwości - nie ma samoregulatorów.
> Kąt dżwigni w kabinie nie powinien miec znaczenia.
Po prostu łatwiej idzie jak jest dalej... Musiałbym zajrzeć jak to
fizycznie jest zrobione ale jeśli na przykład oś obrotu jest z
mimośrodem, to sam nie wiem... Generalnie nie chce mi się z tego
doktoryzować - tylko na przegląd mi to było potrzebne więc wymienilem
graty w środku bębna bo kosztowały razem stówkę. W lato jak będę nad
kanałem to wymienię linki - jak będzie dalej jak teraz to w sumie mam to
w dupie - do piłowania na parkingu na ręcznym nadaje się idealnie a
nawet do tego mi nie potrzebny:P
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
45. Data: 2025-01-07 18:34:22
Temat: Re: "Ręczny" a przegląd.
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 07.01.2025 o 15:17, Trybun pisze:
[...]
> "A jednak się kręci"... Dzisiaj zapytałem naprawdę poważnego diagnostę,
> na pytanie o to że ręczny słabo bierze na jednym kole - "jak masz dobry
> jeden hamulec to przyjeżdżaj", koniec kropka.
Sądzę, że gdybyś zadzwonił do poważnego lekarza z pytaniem czy jesteś
głupi i nieodpowiedzialny, to by ci powiedział, że jesteś mądry i
odpowiedzialny :)
--
Pixel(R)??
-
46. Data: 2025-01-18 08:17:50
Temat: Re: "Ręczny" a przegląd.
Od: scobowski <s...@g...com>
Tolerancja na postojowym jest wysoka. Chyba z 30 czy nawet 50% między
kołami. (Dz. U. z 2015 r. poz. 776, z późn. zm. - se poczytajse)
Na zasadniczym juz nie tak łatwo ;-)
Nie wiem, z czym się jebiesz; napraw i miej sprawne; szczególnie, jeśli
masz pojazd, który relizuje hamulec zasadniczy na tyle tymi samymi
okładzinami, co postojowy.
U mnie na ostatnim OBTP było 4% róznicy na postojowym, 2% na tylnej osi
na zasadniczym i 1% na przedniej osi.