-
Reply-To: "Anerys" <s...@s...pl>
From: "Anerys" <s...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <kc434i$bvs$1@node1.news.atman.pl> <kdllbe$1rub$1@news2.ipartners.pl>
<3stLs.1012$pM7.980@fx27.fr7> <kdlq93$1u9o$1@news2.ipartners.pl>
<%iwLs.8723$9D5.1825@fx22.fr7> <50fea134$1@news.home.net.pl>
<a9FLs.6871$185.3773@fx03.fr7> <5100aa78$1@news.home.net.pl>
<Pine.WNT.4.64.1301242211510.3388@quad>
Subject: Re: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Date: Sat, 26 Jan 2013 01:57:27 +0100
Lines: 63
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 130125-1, 2013-01-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
NNTP-Posting-Host: 212.85.112.42
Message-ID: <510329f7$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1359161847 212.85.112.42 (26 Jan 2013 01:57:27 +0100)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: valhalla.hot
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!n
f1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:641283
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1301242211510.3388@quad...
> On Thu, 24 Jan 2013, Anerys wrote:
>
>> Inna sprawa (i oczywiście, takie sytuacje bywają, podobnie jak z pasami
>> (1)), że czasem do rozwiązania kłopotliwej sytuacji może wręcz niezbędne
>> być zerwanie przyczepności, co ABS może utrudnić, bądź nawet
>> uniemożliwić.
>
> Ale to inny przypadek, niż ze dwa dyskutowane kiedyś na .samochody
> wyjątki:
> - tak niska przyczepność (goły lód), że po prostu próg zadziałania
> wszelkich automatów jest "poza zakresem" (automat "nie umie"
> określić kiedy puszczać hamulce)
No wiadomo - automat jest głupi, kompletnie głupi, zero własnego myślenia,
jak każdy komputer. Działa tak, jak go skonstruowano i ma swoje
ograniczenia - temu nie usiłuję zaprzeczać. Po prostu, jak złapie, a będzie
ślisko, to koła już się nie zakręcą. i można jebutnąć w słup, albo co
gorsza, zjebutać sie do rowu, który potrafi być mocno głęboki. Tarcie
mechanizmów przewyższyło wartość tarcia dynamicznego kół po śliskim i
dupa... Musiałby być superkomputer, który miałby popędzić "zatarte" koła z
prędkością równą prędkości pojazdu, a kierowca modlić się przy tym, by koła
złapały ponownie przyczepność - jeśli zrównają się prędkości kół i
samochodu, to jest pewna szansa, że koła opadną na nawierzchnię pod ciężarem
własnym i auta, gdy wektory prędkości pokryją się.
> - przypadki związane ze "zwałowaniem" powierzchni podłoża (śnieg,
> błoto), kiedy głębsza warstwa jest tak śliska iż pchanie rosnącego
> wałka jest skuteczniejsze niż jego "nadgryzanie" zablokowanymi kołami
Znam to zjawisko - dwukrotnie się z tym w widowiskowy sposób zetknąłem jadąc
malaczem, piłowanie mechanizmów nic nie dawało, wystarczyo wyjść i jedną
ręką lekko popchnąć - i ruszyło :) Zdarzyło się więcej razy innymi autami,
ale nieco mniej "wydatnie".
>
>> (1) Wyobraźmy sobie wypadek na górskiej drodze, kierowca nie przypięty
>> pasami wypada na drogę przez rozbite okno, a auto frunie w przepaść.
>> Albo, wypadek, auto zapala się, pasy zapięte (i możliwe, ze zablokowane),
>> kierowca nie ma jak się uwolnić, ginie w ogniu, nie przypięty pasami
>> jakoś się wydostaje... Nie wymyśliłem sobie tych sytuacji, o wszystkim
>> można było wyczytać
>> w "raportach" z wypadków.
>
> Dorzuć jeszcze utopienie w basenie p-poż - po takim opisie zarzucono
> mi na .samochody scenariuszowanie filmów :P
Wiesz... po przypadku, jak kobita miała gdzieś kawałek podjechać (coś chyba
ok. 40 km), ale za bardzo zapatrzyła się w GPS i przejechała coś kole
kwadratu tej odległości... zorientowała się, gdy kilka razy jej się nagle
język na banerach przydrożnych zmienił... to chyba już mnie nic nie
zdziwi...
BTW. A może rzeczywiście warto by parę scenariuszy napisać, może jakaś
wytwórnia to weźmie? :)
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.13 02:01 Anerys
- 27.01.13 23:19 Miroslaw Kwasniak
- 28.01.13 17:02 Anerys
- 29.01.13 00:54 Gotfryd Smolik news
- 29.01.13 13:32 Anerys
- 29.01.13 15:19 Gotfryd Smolik news
- 29.01.13 18:26 Anerys
- 03.02.13 14:16 uzytkownik
- 03.02.13 14:20 uzytkownik
- 03.02.13 18:03 AlexY
- 03.02.13 22:30 Przemek
- 03.02.13 23:09 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"