  • 21. Data: 2012-11-04 21:44:14
    Temat: Re: [Re]instalacja systemu
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Zgaduje, ze nie masz SSD. Ten argument (o oszczedzaniu 5 minut) jest
    >koronnym wsrod krytykow, ktorzy SSD znaja z folderow reklamowych.

    W domu nie, ale miałem długo w pracy w PC(aż padł), obecnie mam pojedynczego
    Samsunga 1 TB i komfort z używania komputera spadł, ale nie na tyle aby to
    uciążliwe. To ile da SSD poza startem systemu sporo zależy od charakteru
    pracy na komputerze i ilości pamięci.
    Bo sekretarka specjalnie nie poczuje, ale programista, grafik, osoba
    obrabiająca video już może.

    >Zakoduj, ze uzycie SSD czyni system w kazdej sekundzie pracy bardziej
    >responsywnym, to jedna z kluczowych cech definiujacych komfort korzystania
    >komputera.

    Ale jego cena w stosunku do wymaganej pojemności jest za wysoka, w domu
    używam RAID 0 w domu na 3 500GB dyskach. Jest wolniej niż na SSD ale mam
    potrzebna mi pojemność przy zadowalającej wydajności.
    Jestem w stanie poczekać na wczytanie gry lub poziomu. przynajmniej do czasu
    aż ceny nie spadną.

    Nawet myślałem o 2 x 32 GB SSD w raid 0 na system, ale stwierdziłem ze
    niewiele zyskam bo reszta towaru z którego faktycznie korzystam po prostu
    się nie zmieści.

    Buniek

  • 22. Data: 2012-11-04 21:47:48
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Popracuj w PS albo innym programie który zjada ram w trybie natychmiastowym
    >do tego doczytując dużo danych z dysku :) i nie mówię tu o projektach typu
    >laurka do przedszkola :)

    Ile to jest dużo ?

    Buniek

  • 23. Data: 2012-11-04 22:06:34
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-04 21:47, BUNIEK pisze:

    > Ile to jest dużo ?

    Baner reklamowy na pół budynku robiony w 3D z dużą ilością tekstur i
    obiektów. 32GB ramu zjadane jest w 30sec jak zaczynasz to liczyć :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 24. Data: 2012-11-04 22:12:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Chris <s...@s...de> wrote:
    > Czasami podniesienie systemu w 10 sec a 5 min jest na wagę złota :)

    5 minut? Nigdy mi się tyle żaden system nie uruchamiał :).
    W7 na desktopie odpala się poniżej minuty. W8 na laptopie nawet krócej
    (a jak używam poza domem, to i tak ze sleep'a).
    Rozumiem, że liczysz do uruchomienia wszystkich programów ze startupa
    i masz tam ze 20 pozycji...

    > Popracuj w PS albo innym programie który zjada ram w trybie
    > natychmiastowym do tego doczytując dużo danych z dysku :) i nie mówię tu
    > o projektach typu laurka do przedszkola :)

    PS jak Photoshop? Nie używam (nie stać mnie, zbieram na Lightroom :)).
    RAW Therapee pochłania RAM równie sprawnie, a jest przy tym koszmarnie
    wolne. No ale cóż poradzić. Zawodowym fotografem nie jestem i tak
    naprawdę obrabiam szczegółowo może z 500 zdjęć rocznie, więc bardzo mnie
    to nie boli.
    W ogóle muszę zaznaczyć, że do września żyłem całkiem wygodnie z 2GB.
    Przeszedłem na 4GB tylko dlatego, że znowu pierwszym systemem jest u
    mnie Windows, więc mam cały czas włączone VM z Linuxem (czasem dwa na
    raz).

    pozdrawiam,
    PK

  • 25. Data: 2012-11-04 22:17:34
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Chris <s...@s...de> wrote:
    > Baner reklamowy na pół budynku robiony w 3D z dużą ilością tekstur i
    > obiektów. 32GB ramu zjadane jest w 30sec jak zaczynasz to liczyć :)

    Mogłem coś przegapić, ale dawniej takie rzeczy to się robiło wektorowo,
    więc co za różnica ile tym zakleisz budynków? :P
    W szczególności jako mieszaniec dużego miasta muszę podkreślić (bez
    przyjemności :/), że budynki były oklejane na długo przed 64-bitowym
    Windowsem :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 26. Data: 2012-11-04 22:29:15
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Baner reklamowy na pół budynku robiony w 3D z dużą ilością tekstur i
    >obiektów. 32GB ramu zjadane jest w 30sec jak zaczynasz to liczyć :)

    I właśnie do tak wymagających prac są potrzebne najnowocześniejsze i
    najszybsze rozwiązania hardwarowe.
    Ale jaki problem mieć 64 GB i więcej :).

    Buniek

  • 27. Data: 2012-11-04 22:46:26
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-04 22:29, BUNIEK pisze:

    > I właśnie do tak wymagających prac są potrzebne najnowocześniejsze i
    > najszybsze rozwiązania hardwarowe.
    > Ale jaki problem mieć 64 GB i więcej :).

    Kasa :) obecnie praca z 2D/3D jest dorywcza więc nie ma sensu inwestować
    od nowa w farmę + superkomutery :)
    Ja chcesz to zostało jeszcze na zbyciu chyba 7 obudów z licencją XP po
    farmie :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 28. Data: 2012-11-04 22:52:08
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-04 22:17, PK pisze:

    > Mogłem coś przegapić, ale dawniej takie rzeczy to się robiło wektorowo,
    > więc co za różnica ile tym zakleisz budynków? :P

    Ale to co jest na tym banerku jest robione w 3D .. powiem ci że nawet
    robienie głupiej reklamy dla McDonalda było obrabiane bo trzeba było
    dorabiać odpowiedniej wielkości i rozmieszczenie tych kropek czegoś tam
    na bułce :) bardzo dużo niby standardowych elementów na reklamach to
    obiekty 3D pokryte teksturami.

    > W szczególności jako mieszaniec dużego miasta muszę podkreślić (bez
    > przyjemności :/), że budynki były oklejane na długo przed 64-bitowym
    > Windowsem :).

    System 64-bit istnieje od dawna, nawet XP jest w wersji 64-bit (bazował
    na win serwer 2003)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 29. Data: 2012-11-05 01:26:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Chris <s...@s...de> wrote:
    > System 64-bit istnieje od dawna, nawet XP jest w wersji 64-bit (bazował
    > na win serwer 2003)

    Myślę, że było to jeszcze w czasach Win98 :).
    Myślę, że kraje niedotknięte "realnym socjalizmem" znały coś takiego
    jak reklama wielkoformatowa już wcześniej. Także fakt, że akurat Ty
    robisz to tak, że Ci zjada 32GB RAMu, nie oznacza, że nie da się
    inaczej :P.

    No ale wracając do rzeczy. Model 3D to nadal wektory, więc bez przesady.
    Rendering Ci ciągnie 32 GB RAM? Jak to jest możliwe?
    Ludzie na mniej lub bardziej domowych kompach robią wizualizacje
    budynków lub bardzo szczegółowych wnętrz.

    pozdrawiam,
    PK

  • 30. Data: 2012-11-05 04:50:35
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Chris in news:50966032$0$1315$65785112@news.neostrada.pl
    > Ja bym dał sprawdzony W7 64Bit + 8GB Ramu min.

    dlaczego MINIMUM?
    skad wiedza, ze np przy 4 giga w7-64bit nie pojdzie calkiem swobodnie?
    (ale podstawowe pytanie jest takie: dlaczego akurat 8 giga i to w dodatku
    _minimum_ )