  • Data: 2012-11-04 20:39:23
    Temat: Re: [Re]instalacja systemu
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 4 Nov 2012 20:10:42 +0100, BUNIEK napisał(a):

    > Akurat interfejs ma znaczenie głownie w odczytach sekwencyjnych a tego jest
    > relatywnie mało,

    Nie zgadzam sie z tym. Owszem, odczyt sekwencyjny rosnie, ale rosnie tez
    odczyt losowy, co jest chyba oczywiste. Odpalenie aplikacji, ktora ma exe
    wielkosci kilkudziesieciu MB, oraz korzysta z dziesiatek DLL jest wyraznie
    szybsze na SataIII niz SataII. Wiem, bo przerabialem oba polaczenia z
    dyskiem Samsunga 830. Roznica jest wyrazna.

    > cala potęga SSD do czas dostępu który jest o rząd wielkości
    > mniejszy niż w dyskach magnetycznych w których b.dobre maja 7 ms (a i tak
    > nie zawsze te dane maja przełożenie). SSD maja czas dostępu na poziomie 0.1
    > ms czyli naprawdę szybko. Kolejna bardzo ważna wielkością w dyskach SSD jest

    To oczywiste.

    > ilość IOPS który dla zwykłego dobrego dysku mieści się w przedziale 120 -
    > 200 IOPS a dla SSD 50.00 - 75.000+ IOPS, co jest sporą różnicą.

    IOPS na SataII tez mialem duzo nizsze niz na SataIII, co tez fatalnie wplywa
    na prace w srodowisku wielozadaniowym, gdzie pracuje np. jak u mnie grubo
    ponad 100 procesow.

    > Oczywiście praca z dyskiem SSD jest bardzo wygodna, start systemu zdecydowanie
    szybszy
    > ale czy te 5 minut na godzinę pracy jest warte takiej różnicy w cenie ?

    Zgaduje, ze nie masz SSD. Ten argument (o oszczedzaniu 5 minut) jest
    koronnym wsrod krytykow, ktorzy SSD znaja z folderow reklamowych.

    Zakoduj, ze uzycie SSD czyni system w kazdej sekundzie pracy bardziej
    responsywnym, to jedna z kluczowych cech definiujacych komfort korzystania z
    komputera.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K