  • 21. Data: 2010-11-27 16:07:35
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:icr11u$32f$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja po pierwsze nie mam mentalnosci ORMOwca i od uczenia innych jestem
    > daleki,

    Jak to jest, w krajach zachodnich (gdzie wypadków jest mniej) jakoś ludzie
    interesują się tym co się na drodze dzieje bo wiedzą że od tego może zależeć
    również ich życie, np. są w stanie zadzwonić na policję że ktoś jedzie
    pijany lub przekracza prędkość etc. A u nas nie wolno tak robić bo od razu
    jesteś z ORMO a w ogóle to lepiej na wszelki wypadek wycinać drzewa - bo
    debile zawsze będą. Paranoja.

    Oczywiście drogi powinny być równe i szerokie, z poboczami itp., ale takich
    nie ma i na razie nie będzie, nawet gdyby była na to kasa to w 1 dzień się
    nie zbuduje, a nawet jeśli to byłoby możliwe to tiry zaraz rozjeżdżą albo
    przez zimę asfalt popęka. Ergo - należy dążyć do eliminacji debili, moim
    prywatnym zdaniem powinno się to dziać jeszcze przed wyjazdem na drogę -
    obecnie prawa jazdy są rozdawane na prawo i lewo bez żadnych problemów.

    > Ze zdaniem jakie wyglosiles spotykam sie czasem i wynika ono z blednego
    > przekonania, ze ofiary wypadkow sa same sobie winne.

    Przeciwnie, najczęściej to mówi się że zagrożenie na jezdni powodują drzewa,
    piesi, rowerzyści, dziura w drodze, stojący autobus etc. A to nie jest
    prawda, bo największe zagrożenie stanowią kierowcy osobówek. Nie wszyscy (bo
    się ktoś zaraz przyczepi), ale jednak - sam poniżej nazwałeś tych, których
    mam na myśli, bandytami.

    > Otoz tak nie jest, ba, makabryczna ironia losu jest to, ze bandyci drogowi
    > czesto wychodza z wypadku bez szwanku, a gina niewinni ludzie, ktorzy
    > mieli nieszczescie znalesc sie na ich niekontrolowanej drodze.

    I czy to nie jest powód, żeby się z tymi bandytami nie pieścić, tak jak to
    ma obecnie miejsce? Ale nie, bo kary dla bandytów to tylko ORMO...

    > Moj samochod nie ma detektorow nietypowych nieprzewidywalnych sytuacji,

    Detektory dziur i plam (które są absolutnie typowe) powinieneś mieć dwa we
    własnej głowie. Ale działają tylko do określonej prędkości w danych
    warunkach. Ja tam jeszcze koła nie urwałem. ;)

    Tych całkowicie nieprzewidywalnych jest mało i chciałem tu jakąś ze swojego
    doświadczenia przytoczyć, ale nie przyszła mi do głowy żadna, w której bym
    nie przekraczał prędkości, więc to bez sensu (chociaż generalnie nie czuję
    się winny tych sytuacji, np. niedawno jechałem 70/50 przez wioskę i gość mi
    wyjechał z podporządkowanej tuż przede mną, ledwo wyhamowałem, no ale w
    sumie gdybym jechał 50 byłoby lepiej). Może mi się jeszcze przypomni. :P

    > Czesc zachowan udalo mi sie przewidziec dzieki czemu mozemy sobie
    > spokojnie pogadac, ale bylem uczestnikiem 2 dzwonow, dosyc mocnych, w
    > obydwu to ja bylem poszkodowanym i nie moglem ich uniknac. Sprawcy dostali
    > mandaty.

    Gratuluję. A Ci sprawcy pewnie mandaty zapłacili bez mrugnięcia okiem i za
    jakiś czas znowu coś nabroją. Bo przecież nie jesteś ORMOwcem i nie
    zabronisz im dalej robić zagrożenia na jezdni.

    --
    pzdr, Eli

  • 22. Data: 2010-11-27 16:48:06
    Temat: Re: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2010, hants wrote:

    > W UK większość rond to po prostu plama białej farby na skrzyzowaniu (+ znaki
    > wczesniej).

    Teraz pytanie kategorii "za 100 punktów": jaki procent kierowców
    przejmowałby się w .pl jakąś tam farbą? ;)
    Na rondzie przy Makro w Zabrzu są separatory pasów.
    Część już się rozpada - pewnie przez to, że kierowcy je starannie
    omijają, aczkolwiek wizja lokalna wskazuje że wręcz przeciwnie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2010-11-27 16:56:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 16:48:06 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Teraz pytanie kategorii "za 100 punktów": jaki procent kierowców
    > przejmowałby się w .pl jakąś tam farbą? ;)

    Każdy.
    Najpóźniej kilka miesięcy po zamontowaniu kamer.
    Aż się dziwię, że jeszcze nie są zamontowane, nie byłoby problemu dziury
    budżetowej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 24. Data: 2010-11-27 17:26:04
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

> [...]
    > ludzie interesują się tym co się na drodze dzieje bo wiedzą że od tego
    > może zależeć również ich życie, np. są w stanie zadzwonić na policję że

    Tez nie mialbym skrupulow zadzwonic w takiej sytuacji, to jest realne
    zagrozenie, natomiast przekroczenie nawet dwukrotne ograniczenia do 40
    na 3 pasmowej drodze bez przejsc i skrzyzowan, wybacz, to byloby wlasnie
    dzialanie ORMOwca.

    > obecnie prawa jazdy są rozdawane na prawo i
    > lewo bez żadnych problemów.

    Egzaminy u nas sa zajebiscie trudne w porownaniu do USA i... nic z tego
    nie wynika. Umiejetnosci sie nie nabywa na kursie PJ, tylko wieloletnia
    praktyka. Sam po kilkunastu latach jezdzenia oceniam siebie conajwyzej
    srednio. Mnie i kazdemu zapewne zdazylo sie zrobic glupote na drodze,
    problem polega na tym, ze za zabojstwo ze szczegolnym okrucienstwem
    mozna dostac najwyzej dozywocie, natomiast za wlasny blad, czy kogos
    innego mozna dostac kare smierci i wyrok zostanie wykonany natychmiast.
    A to ktos zamiast barierki energochlonnej postanowil, ze beda drzewa, a
    to ktos zaoszczedzil na oswietleniu i oznakowaniu przejscia dla pieszych.

> [...]
    > warunkach. Ja tam jeszcze koła nie urwałem. ;)
    >
    > Tych całkowicie nieprzewidywalnych jest mało

    Uwazasz, ze ci co spowodowali wypadek, to samobojcy, ze zrobili to
    specjalnie? Well, jakos mi sie w to nie chce wierzyc.

    > Gratuluję. A Ci sprawcy pewnie mandaty zapłacili bez mrugnięcia okiem i
    > za jakiś czas znowu coś nabroją. Bo przecież nie jesteś ORMOwcem i nie
    > zabronisz im dalej robić zagrożenia na jezdni.

    Nie uwazam, ze zrobili to specjalnie, pierwszy zle ocenil odleglosc,
    drugi sie zagapil, albo nie przewidzial manewru jadacego przed nim auta.
    Winnym jest glownie p. Galas, ktory tak zorganizowal ruch, ze pas do
    skretu jest zbyt krotki i trzeba stac na lewym, jak sie jest ostatnim,
    to moze cos wjechac w d* i tak sie wlasnie stalo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 25. Data: 2010-11-27 18:14:29
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bo transport 2 składów przejeżdżał przez jedno skrzyżowanie przez 3
    > godziny.

    Wyciągasz złe wnioski.

  • 26. Data: 2010-11-27 19:22:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 13:10:48 +0100, Plumpi napisał(a):

    > Nawet sobie nei zdajesz sprawy, że obecnie buduje się maleńkie ronda z
    > kopcami na środku, na których ledwo się mieszczą normalne auta ciężarowe. A
    > co do wóżka ze skretnymi kołami to nie rozumiem dlaczego uważasz, ze w tym
    > przypadku dłużyca nie posiadała skrętnych tylnych kół ? Oczywiście, ze

    Istotne jest to, że transport został źle zorganizowany - skoro sam piszesz
    że zablokowali rondo na 3 godziny. Takie transporty należy wyznaczać tak, by
    nie było żadnych niespodziewanych problemów. Ba - jeśli wyjdzie, że gdzieś
    jest zbyt ciasno - to zawczasu usuwa się np. znaki drogowe które by
    przeszkadzały. Tylko że to wszystko kosztuje, a u nas się chce wszystko
    zrobić szybko i jak najmniejszym kosztem.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 27. Data: 2010-11-27 19:33:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 18:22:10 +0000 osobnik zwany Jacek Osiecki
    wystukał:

    > Istotne jest to, że transport został źle zorganizowany - skoro sam
    > piszesz że zablokowali rondo na 3 godziny. Takie transporty należy
    > wyznaczać tak, by nie było żadnych niespodziewanych problemów.

    a skąd wiesz, że plan nie przewidywał 3 godzni na tym rondzie?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2010-11-27 19:44:02
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 27 Nov 2010 18:33:30 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell>
    wrote:

    > a skąd wiesz, że plan nie przewidywał 3 godzni na tym rondzie?

    Nie sądzę. Choćby dlatego, że czas pracy kierowców nie jest
    nieograniczony.

    r.
    _____________

  • 29. Data: 2010-11-27 19:50:31
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 15:56:41 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Każdy.
    > Najpóźniej kilka miesięcy po zamontowaniu kamer.
    > Aż się dziwię, że jeszcze nie są zamontowane, nie byłoby problemu dziury
    > budżetowej.

    Z kamerami racja, ale pamiętaj, że w UK pięć centymetrów śniegu paraliżuje
    całkowicie wszelki transport, a w BRoP dziś jest pierwsza duża śnieżyca tej
    zimy, a na poniedziałek zapowiadają tęgi mróz i kolejne opady. Oznakowanie
    poziome przez dużą część roku jest niewidoczne.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 30. Data: 2010-11-27 19:57:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 19:50:31 +0100, P.B. napisał(a):

> [...]
    > zimy, a na poniedziałek zapowiadają tęgi mróz i kolejne opady. Oznakowanie
    > poziome przez dużą część roku jest niewidoczne.

    Wciąż jeszcze jest oznakowanie pionowe. Zresztą i tak poziom przestrzegania
    znaków jest żenujacy, jak nauczą buszmenów przestrzegania znaków tylko
    przez parę miesięcy w roku, to i tak będzie kosmiczny sukces.
    W samej Warszawie kamery postawione tylko na kilkunastu skrzyżowaniach
    podwoiłyby budżet miasta bez problemu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel