    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ronda do przeróbki ?
    Date: Sat, 27 Nov 2010 17:26:04 +0100

    Powitanko,

    > Jak to jest, w krajach zachodnich (gdzie wypadków jest mniej) jakoś
    > ludzie interesują się tym co się na drodze dzieje bo wiedzą że od tego
    > może zależeć również ich życie, np. są w stanie zadzwonić na policję że
    > ktoś jedzie pijany

    Tez nie mialbym skrupulow zadzwonic w takiej sytuacji, to jest realne
    zagrozenie, natomiast przekroczenie nawet dwukrotne ograniczenia do 40
    na 3 pasmowej drodze bez przejsc i skrzyzowan, wybacz, to byloby wlasnie
    dzialanie ORMOwca.

    > obecnie prawa jazdy są rozdawane na prawo i
    > lewo bez żadnych problemów.

    Egzaminy u nas sa zajebiscie trudne w porownaniu do USA i... nic z tego
    nie wynika. Umiejetnosci sie nie nabywa na kursie PJ, tylko wieloletnia
    praktyka. Sam po kilkunastu latach jezdzenia oceniam siebie conajwyzej
    srednio. Mnie i kazdemu zapewne zdazylo sie zrobic glupote na drodze,
    problem polega na tym, ze za zabojstwo ze szczegolnym okrucienstwem
    mozna dostac najwyzej dozywocie, natomiast za wlasny blad, czy kogos
    innego mozna dostac kare smierci i wyrok zostanie wykonany natychmiast.
    A to ktos zamiast barierki energochlonnej postanowil, ze beda drzewa, a
    to ktos zaoszczedzil na oswietleniu i oznakowaniu przejscia dla pieszych.

    > Detektory dziur i plam (które są absolutnie typowe) powinieneś mieć dwa
    > we własnej głowie. Ale działają tylko do określonej prędkości w danych
    > warunkach. Ja tam jeszcze koła nie urwałem. ;)
    >
    > Tych całkowicie nieprzewidywalnych jest mało

    Uwazasz, ze ci co spowodowali wypadek, to samobojcy, ze zrobili to
    specjalnie? Well, jakos mi sie w to nie chce wierzyc.

    > Gratuluję. A Ci sprawcy pewnie mandaty zapłacili bez mrugnięcia okiem i
    > za jakiś czas znowu coś nabroją. Bo przecież nie jesteś ORMOwcem i nie
    > zabronisz im dalej robić zagrożenia na jezdni.

    Nie uwazam, ze zrobili to specjalnie, pierwszy zle ocenil odleglosc,
    drugi sie zagapil, albo nie przewidzial manewru jadacego przed nim auta.
    Winnym jest glownie p. Galas, ktory tak zorganizowal ruch, ze pas do
    skretu jest zbyt krotki i trzeba stac na lewym, jak sie jest ostatnim,
    to moze cos wjechac w d* i tak sie wlasnie stalo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa