    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Date: Wed, 24 Aug 2016 14:51:32 +0200

    news:almarsoft.748320680115221958@news.neostrada.pl.
    ..

    > Czytając to co napisałeś można odczuć (pewnie mylne) wrażenie, że nie
    > oprogramowałeš nigdy nic bardziej skomplikowanego od przysłowiowego
    > migania ledami.

    Wcale nie tak bardzo mylne. Oprogramowałem trochę więcej (ale nigdy na
    mikrokontrolery), ale to było dawno (internet raczkował).
    Co skomplikowanego można oprogramowywać, jak od lat na programowanie
    poświęca się tydzień do trzech tygodni w roku?
    Gdzieś od 1998 piszę tylko programiki służące do sprawdzenia czegoś u nas a
    prawie nic "dla ludzi", a jak nawet "dla ludzi" to są to bardzo prymitywne
    programiki służące do konfigurowania czegoś i koniec. Poświęcenie czasu na
    "bycie na bieżąco" spowodowało by, że nie byłoby czasu na te programiki więc
    nie jestem na bieżąco :(.

    > Dzisiaj 95-99% kodu to bibliotek a pozostała reszta to wartość dodana
    > "user space".

    W mikrokontrolerach dopiero niedawno rozmiary Flash (w funkcji ceny)
    pozwalają chyba na takie podejście

    > Spróbuj bez bibliotek napisać na mcu wielozadaniowy kod, komunikujący się
    > po tcpip, usb i z dowolnym fsem. Ciekawe ile czasu Ci to zajmie.

    W naszych urządzeniach (to brat, nie ja) nie ma bibliotek i jest USB, ale
    tcpip załatwia scalak, który realizuje stos - czyli równoważnik użycia
    biblioteki.

    > Ze dwa lata temu pisywał tu partyzant od programowania mipsów w
    > asemblerze (to taki podobny przypadek do tych co nie uznają bibliotek). Że
    > on wszystko tylko w asemblerze nie w żadnym C czy C++ bo to języki dla
    > lamerów piszących niewydajny kod. W jakieś z nim dyskusji doszło do
    > propozycji by napisał w asm usb host+msd, niech świat zadziwi. Nie odzywa
    > się do dziś, pewnie ciągle to pisze.

    Siła przyzwyczajenia.
    Mój brat piszący "od zawsze" w assemblerze dopiero jakieś 5 lat temu dał się
    namówić na C. Ale (choć do assemblera już by nie wrócił) to nadal często się
    zżyma, że kompilator jakoś nieoptymalny kod wytwarza (szczególnie jak on coś
    na bajcie a ten mieli ciągle tan drugi bajt zerując go przy każdej okazji).
    Tak się złożyło, że jak ja kończyłem studia to jeszcze nie było prac
    dyplomowych z programowaniem mikrokontrolera (ja robiłem coś na Merze 400),
    a jak dwa lata później kończył mój brat to już były (Z80) i nie było szansy
    inaczej jak w assemblerze no i są skutki :)
    P.G.