  • Data: 2016-08-24 15:27:20
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 14:17:59 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Żałuję, że ja nie wiem jak ich użyć, ale nie będę teraz o to męczył
    > (szczególnie, że nietrywialne :) ).

    IMHO na Twoim poziomie to raczej trywialne.
    biblioteki z fundacji apache są dobrej jakości, przetestowane i relatywnie warte
    zaufania.
    Korzystaja z nich rzesze ludzi.

    > Myślałem, że użycie biblioteki polega na tym, że się ją kupuje, studiuje jej
    > dokumentację i potem używa.

    No z grubsza tak jest.
    Kupowanie - sciągnięcie za darmo bo projekt jest opensource i finansowany przez
    organizacje trzecie.
    Studiowanie - dokumentacja jest i relatywnie dobra.
    Korzystanie - dogrywa się je do programu wedle uznania.

    W efekcie rzeczywiście program troche grubnie i są elementy biblioteki których nie
    wykorzystujemy ale za to kod który tam jest jest relatywnie dobrej jakości i zadanie
    jest wykonane.

    Biblioteki są podzielone na "tematy" więc wciągając biblioteke do obsługi csv nie
    musimy wciągać tej od logowania.
    http://commons.apache.org/components.html

    > Podejrzewałem, że mogą być jakieś darmowe (być może wątpliwej jakości, a
    > może wręcz odwrotnie), które skądś można pobrać.

    Dla javy jest sporo tutaj:
    http://apache.org/index.html#projects-list

    Dla C też troche jest:
    https://projects.apache.org/projects.html?language

    Ale ich jakość może się różnić między sobą. Różnie może sie trafić.

    > Ale że używa się bibliotek leżących gdzieś tam, gdzie nie wiadomo kiedy ktoś
    > może coś zmienić (i wszystko co zostało sprawdzone że działa w zasadzie
    > powinno wymagać sprawdzania od nowa) to dowiedziałem się dopiero niedawno z
    > tego artykułu.

    Bo to jest patologia javascriptowców. U nich jest dosyć duży bajzel i dlatego takie
    kwiatki sie trafiają.

    > A że to nie kilka osób tylko tam chyba było o kilkudziesięciu tysiącach
    > aplikacji (nie czytałem teraz), które przestały się kompilować to dla mnie
    > szok do kwadratu.

    Bo tam akcja byla taka że gostek miał prostą biblioteczkę na pare linii.
    I ona była wykorzystana w bibliotece matematycznej. Takiej grubszej i wykorzystywanej
    powszechnie.

    Jak faceta od tej małej zaszczuto to on swoją biblioteke z tego repozytorium
    skasował. I ci co korzystali z tej matematycznej nie mogli sciągnąć tej małej i
    wszystko sie sypnęło.

    Ale sypnięcie nie jest problemem. Bo te pare linii można sobie lokalnie wbudować w
    biblioteke i wszystko wróci do normy.
    Problemem jest to że ludzie bezmyślnie korzystają z tego co dostają. Czyli to co
    Ciebie tak bardzo dziwi.