  • 41. Data: 2014-10-21 23:02:56
    Temat: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > "Wiele lat temu wycofano z użycia radary ręczne, tzw. suszarki, które
    > uznano tam za zbyt niedokładne." Ta, widać, że my to jeszcze się wiele
    > nauczyć musimy :P

    Wiedziałem, że to skomentujesz :)
    Muszę ci w końcu wysłać orzeczenie z mojego wygranego procesu z Iskrą, dużo
    tam nie napisali :P

  • 42. Data: 2014-10-21 23:07:01
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 21.10.2014 o 23:02, Czesław Wiśniak pisze:

    > Wiedziałem, że to skomentujesz :)
    > Muszę ci w końcu wysłać orzeczenie z mojego wygranego procesu z Iskrą,
    > dużo tam nie napisali :P

    a...@a...pl poproszę i publikujemy (dane wrażliwe zamażemy).

    dziękuję

    --
    anacron

  • 43. Data: 2014-10-21 23:53:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2014, 4...@9...215817.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik news w

    > Aż brzydko napiszę: ni chuja,

    Zajrzyj do (tamtego) nagłówka :>

    > ten od Mera-Elzab to Meritumm -- raz wielką literą, dwa z Zabrza, co
    > powinieneś uwzględnić kolego z tamtych okolic :D

    Przecie wiem :>
    I z klawiaturą kontaktronową.

    > No i to mi sie właśnie nie podoba -- przenoszenie flejmowania na wszystkie
    > grupy.

    A kto czepiał się tego "meritum", ja? (źródła flejma szukam,
    "na wszystkich grupach" o których mowa)
    I co ma merytoryczna uwaga (w innym poście i innej gałęzi)
    do "przenoszenia" w *tej* gałęzi wątku? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2014-10-22 00:09:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2014, 8...@1...215153.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik news w

    > Ty trollu -- patrz poprzedni post ;P

    Poprzedni to poprzedni, a faktycznie czytałem go póŸniej
    (teraz dopisuję, edytujšc w buforze wyjœciowym Hamstera już
    "wysłany" post :D)

    > Nie, ja nic nie zakładam, po prostu pytam.

    Ale Twoje pytanie do niczego nie prowadzi - bo NIEZALEŻNIE jak
    zorganizowane są przepisy w Niemczech, argument o skręcającym
    na skrzyżowaniu jest BEZ sensu. No, "bez celu", niech będzie.
    Jeśli skrzyżowanie nie odwołuje zakazów, to ON MA MIEĆ ZNAK.
    A jeśli stosowane są "zasady prawa", to działa przywołana
    zasada zwolnienia od odpowiedzialności za "niemożliwość".
    I jeśli ktoś trolluje, to Ty, domagając się odpowiedzi
    "skąd on to ma wiedzieć".
    Znikąd - nie wie, nie odpowiada, odpowiada zarządca drogi
    który źle postawił znaki.

    > Gotfryd, pytanie dalej brzmi: czy w DE skrzyżowanie odwołuje zakazy...

    Nie wiem.
    Krytykuję "argumentację pytaniem" (Twoją)!
    Bo ona nic nie daje.

    > Zauważ, że do tej pory zarówno Twoje kulturalne dywagacje, jak i pręgierzowe
    > posty mastiego, pomimo usiłowań tych i owych na pytanie owe nie
    > odpowiedziały...

    Zgadza się.

    Tyle, że Twój post wyglądął, jakbyś chciał za pomocą przykładu
    "zaprzeczyć" takiej możliwości.
    Ja na to piszę, że taka argumentacja "nie działa"!

    Zauważ, że identyczny przypadek istnieje w polskich przepisach:
    wystarczy że jeden wjazd ze "zwykłej" (nie objętej zakazami) drogi
    nie jest oznakowany, i już bardzo trudno ukarać furmana lub
    rowerzystę który wjedzie na "tylko samochodową".
    A taki przypadek, że znaki zakazu nie stoją na samej drodze lecz
    tylko i wyłącznie na wjazdach aż tak rzadki nie jest.

    Pytanie "co w takim razie" nie wyjaśnia nic - jeśli rzeczywiście
    skrzyżowanie w .de nie odwołuje zakazów, to należy oczekiwać
    że ichni odpowiednik rozporządzeniaobardzodługiejnazwie
    (o stawianiu znaków) zawiera obowiązek (jednolitego) odwołania
    lub ponowienia znaku zakazu na *każdej* jezdni "wylotowej"
    ze skrzyżowania.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2014-10-22 00:11:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2014, 6...@1...214304.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik news w

    > Tak, pokażę. Na zasadzie negacji -- w PL nie może stać D-1 z czterech stron

    Może. "Nie powinien" lub "przepisy zabraniają" :)

    > skrzyżowania, ba, ustawianie znaków służby mają obowiązek zacząć od A-7.

    No i *jeśli* w Niemczech skrzyżowanie nie odwołuje zakazów, to
    można przyjąć że na 100% ichnie przepisy nakazują oznakowanie
    *wszystkich* "wylotów" ze skrzyżowania jednolicie - albo zakazem
    albo odwołaniem zakazu.

    Nie ma zakazu postawienia odwołania zakazu bez zakazu.
    No dobra - ja nie znam :)
    Znasz?

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2014-10-22 00:16:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    To nie moje!!

    > bo nie przysługuje.

    Dasz głowę? (że za postawienie znaku wbrew przepisom nie ma
    grzywny) - to dość ryzykowne :)

    > Zresztą nie spotkałem miejsca, gdzie tego znaku by
    > nie było.

    No i to by wskazywało, że obowiązek istnieje.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2014-10-22 00:24:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Gotfryd,

    > Musi mało czytasz Gazetowych i jeszcze miesięcznego limitu nie
    > wyczerpałeś.

    A, thx za oświecenie.
    Z czym oni ten limit wiążą?
    Bo mogę go niechcący obejść (IE, Opera i 4 profile FF) i jeszcze
    mnie kto będzie chciał ścigać :>

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2014-10-22 06:32:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    >bo w miejscu w którym wjeżdża też stoi znak?

    I obowiazuje na drogach poprzecznych ?

    >nie wiem jak z braku odwoływania przez skrzyzowanie doszedłeś do
    >tego,
    >że znak stoi tylko na początku zakazu a potem nie jest powtarzany

    Czyli jak jade droga, mijam znak zakazu parkowania czy tam
    ograniczenie predkosci,
    mijam skrzyzowanie, znak powtarzajacy na nim ukradli, to pierwszy
    nadal obowiazuje ?
    Chyba ze zeznam iz srecilem na poprzednim skrzyzowaniu i nic nie
    widzialem ?

    Znaki sa opisane w konwencji, zakres obowiazywania chyba tez tam jest

    J.

  • 49. Data: 2014-10-22 06:50:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Witolko" napisał w wiadomości grup
    >Ciekawy artykuł, szczególnie dla kierowców jeżdżących w Niemczech.
    >Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech:
    >http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16830728,Dlacze
    go_Niemcy_maja_lepsze_przepisy_drogowe_.html?utm_sou
    rce=agora&utm_medium=nlt&utm_campaign=wyborczabiz

    Ciekawy, ale czy calkiem prawdziwy ?

    Np mandaty za predkosc maja takie:
    https://www.bussgeldkataloge.de/
    http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Artikel/LA/bussgeld
    katalog.html

    Owszem, jest tam i 680 euro, ale jest tez 10 euro.

    Zalecany odstep ? Oj, chyba nie tylko zalecany, skorov mandaty
    potrafia byc za mniej metrow niz polowa predkosci.

    I tak mi sie wydaje ze od dawna powyzej 7 pkt mieli klopoty.

    J.

  • 50. Data: 2014-10-22 10:13:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A, thx za oświecenie.
    > Z czym oni ten limit wiążą?
    > Bo mogę go niechcący obejść (IE, Opera i 4 profile FF) i jeszcze
    > mnie kto będzie chciał ścigać :>

    nie, sami mówili, że ten paywall to z założenia na razie ma być dziurawy
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?