  • 61. Data: 2009-08-19 08:46:19
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    news:5e690550-a0ec-4747-8288-76e2abe7f0d1@c34g2000yq
    i.googlegroups.com...
    On 18 Sie, 22:47, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    >Istnieją Polaroidy. Na poczekaniu :-)

    Próbowałeś w plenerze przy -10C

    >Bo nie ma takiej potrzeby. Wszystko widzisz na matówce, a AF nie
    >istnieje.

    A model musi tylko stać jak słup soli przez lilkadziesiąt sekunt. No, może
    max 2 minutki.

    Ustawiałeś ostrość na skali miarki?

  • 62. Data: 2009-08-19 09:15:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 10:46:19 +0200, Marcin [3M] napisał(a):

    > A model musi tylko stać jak słup soli przez lilkadziesiąt sekunt. No, może
    > max 2 minutki.

    Z całym szacunkiem, ale to chyba jak nie masz siły pierścieniem ostrości
    kręcić ;)

  • 63. Data: 2009-08-19 09:39:25
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    > Znaczy co?
    > Wkładam kartę do aparatu, formatuję ją (tak zrozumiałem Czarka) i
    > fabrycznie nowy aparat nadaje pierwszemu pstryknięciu kolejny numer
    > większy od 1? Mogę zrozumieć 15, ale ponad 5000, przestań.
    > [...]

    I jeśli tak zrobisz - spodziewam się, ze aparat po włączeniu ściągnie sobie
    numer ostatniego zdjęcia z karty (jeszcze przed wydaniem przez Ciebie
    komendy formatowania). Należałoby włożyć do aparatu kartę wcześniej
    sformatowaną w innym urządzeniu.
    Zaś co do ilości wyswietlonego numeru zdjęcia - jeśli ktoś przedtem wyjął
    aparat z pudełka i wypróbowując go włożył do niego kartę z zapisanym
    zdjęciem o numerze 4999 - aparat ustawił sobie numer kolejnego zdjęcia na
    5000. Zatem wyświetlenie takiego numeru po włóżeniu do aparatu czystej karty
    absolutnie nie świadczy, że tyle włąśnie zdjęć zostało nim wykonanych - jest
    to tylko dowód na to, że jakaś karta była do aparatu wkładana i jakieś
    zdjęcia zapewne były robione. Co do ilości tych wykonanych zdjęć - trudno na
    podstawie samej numeracji zdjęć cokolwiek powiedzieć.
    O ile wiem, niektóre aparaty zapisuja też w exif-ie zdjęcia numer zdjęcia
    faktycznie wykonanego tym korpusem. Jest to liczba bardziej wiarygodna,
    aczkolwiek też nie mam pewności czy nie ma możliwości zmiany ustawiueń tego
    licznika.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 64. Data: 2009-08-19 09:43:00
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Czarek" <4...@g...de> napisał:

    >Jednak wychodzi na to, że tak jest :-> Przynajmniej tak misie udało,
    >na innej karcie.
    >[...]

    Sądzę, że to da się prosto wytłumaczyć - aparat ściąga z karty numer
    ostatniego zdjęcia w momencie włączenia po wymianie karty. Późniejsze
    sformatowanie karty w aparacie tego numeru nie zmienia - on już w tym czasie
    jest zapisany w pamięci aparatu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 65. Data: 2009-08-19 09:49:25
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:dhq4emtio560$.76cpo530qy0i.dlg@40tude.net...

    > Z całym szacunkiem, ale to chyba jak nie masz siły pierścieniem ostrości
    > kręcić ;)

    Z całym szacunkiem, jak musisz wyjąć kasetę, zarzucić na głowę szmatę,
    otworzyć przysłonę i migawkę, wziąć lupę, iteracja(ustawić
    ostrość,skorygować pokłon), zamknąć przysłonę, zamknąć migawkę, włożyć
    kasetę i wysunąć szyber.
    Aaaa, no i nie zapomnij naciągnąć migawki.
    To jest opcja maksimum.

    W opcji minimum owszem, kręcisz aż będzie ostro. Jak się model rusza, to nie
    jest to takie proste. Szczególnie na ŚF, gdzie masz małą głębię. Zresztą
    matówki w większości ŚF są takie sobie, co i tak nie ułatwia.

    Misterium gałkologii jest miłe i dowartościowujące, ale nie potrafię ostrzyć
    szybciej i precyzyjniej niż mój F100, czy D300/700. Idę o zakład, że
    niewielu jest co to potrafią. Raczej próbuj złapać obiekt w głębię
    ostrości - ale to jedynie kompromis.

    Podobnie z pomiarem ekspozycji.

    Generalnie, praca nowoczesnym sprzętem przypomina trochę filozofię użycia
    pocisków FF (fire & forget). Jak umiesz się tym posługiwać, to zmniejszasz
    szansę na nie trafienie wroga (ujęcia). Jak nie potrafisz - spalisz sobie
    nogi gazami wylotowymi z wyrzutni. Ale nie róbmy z tego, że się nie potrafi
    filozofii. Celem jest fotografia, dobra fotografia, a sprzęt i materiały to
    jedynie środki do jej realizacji.

  • 66. Data: 2009-08-19 10:15:29
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał:

    > Na analogach dawało się zrobić np 45 klatek na 35mm filmie. Albo więcej
    > jeżeli sprzęt nie zaprotestował a operator się nie zorientował.
    > Wystarczyła dupnięta perforacja.
    >[...]

    Mi się tak zdarzyło w 1979 roku w świeżo zakupionym Zenicie. Gdy licznik
    zdjęć podszedł pod 50 zacząłem się zastanawiać dlaczego ten slajd jest taki
    długi. Okazało się, że aparat przy pierwszej nklatce zerwał perforację. Na
    moje nieszczęście robiłem wtedy zdjęcia w - w górach Tień-Szan - obawiam
    się, że już nie będę miał nigdy okazji ich powtórzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 67. Data: 2009-08-19 10:17:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Czarek pisze:
    > egzemplarz jest wadliwy :-> Nawet z niszczarką tak miałem, aż w
    > sklepie nie mogli uwierzyć, pierwszy raz widzieli niedziałającą :)

    Fabrycznie zniszczona niszczarka... toż to absolut! :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 68. Data: 2009-08-19 10:55:19
    Temat: Re: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Wed, 19 Aug 2009 11:43:00 +0200, Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > ostatniego zdjęcia w momencie włączenia po wymianie karty. Późniejsze
    > sformatowanie karty w aparacie tego numeru nie zmienia - on już w tym

    Przesadzasz :-)
    Jaki byłby cel zapamiętywania takiej informacji dla, jak rozumiem,
    zupełnie przypadkowej karty?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 69. Data: 2009-08-19 11:10:08
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Tue, 18 Aug 2009 13:00:41 -0700, Czarek wrote:
    > On 18 Sie, 21:11, "TheGuru" <t...@o...pl> wrote:

    > No to zrobiłem próby i okazało się, że faktycznie, zdarzają się
    > sytuacje, gdzie aparat potrafi dać dziwną numerację. Niezłe te
    > syfraki :-) Chociaż, z punktu widzenia plenerowicza, ma to sens, bo
    > można wybrać się z samą kartą, pstrykać różnymi, pożyczonymi
    > aparatami i mieć ciągłość numeracji :-)

    Za to koledzy od których aparaty pożyczałeś na pewno "podziękują" Ci
    za to że im numerację poprzestawiałeś ;-)

    Takie zachowanie pozwala unikać nakładania się numerów zdjęć przy
    korzystaniu z kilku kart w jednym aparacie. Ciekawe tylko co aparat zrobi
    jeśli włoży się do niego kartę ze zdjęciem o maksymalnym
    dopuszczalnym dla danego aparatu numerze? :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 70. Data: 2009-08-19 12:04:20
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > perforację. Na moje nieszczęście robiłem wtedy zdjęcia w - w górach
    > Tień-Szan - obawiam się, że już nie będę miał nigdy okazji ich

    Głowa do góry, może góry tam jeszcze są ;)