  • 31. Data: 2009-12-30 19:01:05
    Temat: Re: Filtry polaryzacyje liniowe a praca AF - prawda czy mit?
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    John Smith pisze:

    > No to już prędzej realizowalne, ale w tym przypadku nieprzydatne.
    > Bo co? Miałbym naświetlać osobno każdy prążek widma i potem składać? :-)

    Może się nie zrozumieliśmy, ale płytki falowe szerokopasmowe istnieją i
    mają się bardzo dobrze - ba, nawet można je kupić ;-)

    --
    Filip.

  • 32. Data: 2009-12-30 19:04:38
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Na pytanie jakie są *praktyczne* straty w płytce
    > nie odpowiem, bo szkoda mi zdemolować polaryzatory :]
    > Ktoś sprawdzał?
    > Trzeba odpowiedzieć na dwa pytania:
    > - o ile *praktycznie* płytka ćwierćfalowa (sama, luzem)
    > tłumi światło (uwzględniając odrębnie straty na odbiciu,
    > które nas nie interesują)
    > - na ile robi to "równo szaro", bez zafarbów.
    >
    > Obstawiam że wynik będzie brzmiał "nieistotnie".

    Wszystko zależy od pokryć na płytce. Jeśli są dobre to odbicia od 2
    powierzchni będą małe.

    --
    Filip.

  • 33. Data: 2009-12-30 19:12:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009 12:04:02 +0100, John Smith wrote:

    >Szerokopasmowy filtr ćwierćfalowy ;-)

    W elektronice realizowalne.

    J.

  • 34. Data: 2009-12-31 14:13:22
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 30 Dec 2009 15:54:29 +0100, "Paweł W."

    >Tyle się naprodukowałem, a teraz mówisz mi, że to nieprawda?!
    >Nie lubię cię! :P
    >;)

    No wiesz! Powinieneś mnie wręcz uwielbiać za to, że wyciągnąłem Cię z
    cienia w światło wiedzy!
    :-)
    :-)

    Dobrego światła i samych złotych godzin w Nowym Roku!
    Paweł